Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Wednesday, June 30, 2010

SAMAN EKOR - RAKYAT DI DAHULUKAN.

Perangkap" saman ekor " adalah satu strategi kerajaan untuk mendapatkan kewangan. Kerajaan tidak serek untuk memaksa rakyat untuk mendapatkan sumber kewangan negara. Dah ada duit kerajaan akan berbelanja dengan cara yang tidak berhemah dan akhirnya rakyat yang menanggung derita dan kesengsaraanya.




Seorang anggota polis sedang bertugas

Kenapa perlunya perangkap yang diadakan dan mereka pula bersembunyi agar diri dan wajah mereka " polis " tidak kelihatan. Perbuatan mereka ini bukan nya ingin mendidik tapi lebih kepada penginayaan kepada pengguna jalan raya. Tindakan sebagini tidak berlaku di negera luar dan perangkap laju di berikan amaran agar setiap pengguna tidak memandu dengan laju. Tapi kebanyakan perangkap ini dilaksanakan di jalan persekutuan sebaliknya di lebuh raya disediakan papan tanda agar pemandu berhati-hati. Itu pun ada juga kalangan polis yang melaksanakan tugas di tempat yang difikirkan mudah mendapat mangsanya.

Mulai tahun ini, semua pengguna yang telah menerima saman ekor akan di senarai hitamkan lesen memandu mereka dan jika saman tidak dijelaskan pihak JPJ tidak akan mengeluarkan cukai jalan, jadinya kereta tak boleh digunakan. Walaupun saman tersebut di kenakan pada tahun-tahun yang lepas. Saman tetap saman. Bayar perlu bayar.


No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA