Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Sunday, September 23, 2018

PD BY ELECTION - MAMPUKAH ANWAR ?

Friday, September 21, 2018 Rais: Anwar sebagai TPM peluang untuk betulkan kesilapan 1998 Annabelle Lee Diterbitkan 21 Sep 2018, 2:26 petang  



Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai timbalan perdana menteri akan memberi peluang kedua untuk memperbetulkan keadaan dengan bekas seteru politiknya Tun Dr Mahathir Mohamad. 

Mengulas lanjut candangan yang disuarakan di Twitter dua hari lalu, Rais berkata gandingan Mahathir-Anwar sebagai "sangat bagus" dan "sangat menyerlah". 

"Lebih baik gandingan ini dihidupkan semula...Hal-hal yang berlaku sebelum 1998 boleh disusun (dan dibetulkan) balik.

 "Janji-janji yang dibuat sebelum ini dapat diserahkan (dijayakan) kepada rakyat. Pada saya gandingan Mahathir dan Anwar sangat bagus dan sangat menyerlah. 

"Apa yang berlaku pada masa lalu boleh dipercantikkan dan diperelokkan sekarang," katanya kepada pemberita selepas pelancaran autobiografi Allahyarham Kassim Ahmad bertajuk Autobiografi Seorang Pemberontak di Universiti Malaya hari ini. 

Rais mengulang kembali gesaannya agar isteri Anwar, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail meletakkan jawatan sebagai timbalan perdana menteri untuk memberi laluan kepada Anwar. 

"Lebih kena kalau Anwar jadi timbalan (perdana menteri) dan Wan Azizah memilih (jalan) yang terhormat jika ada penyusunan (kabinet)," katanya yang kini menganggotai BERSATU. 

Ketika kali pertama Mahathir sebagai perdana menteri, Rais berkhidmat sebagai menteri luar. 

Anwar dilihat sebagai protege Mahathir ketika mula menceburi politik, namun hubungan kedua-duanya mengeruh dan beliau dipecat daripada kerajaan dan Umno pada 1998. 

Peristiwa itu melahirkan gerakan Reformasi selepas Anwar mendakwa Mahathir menjatuhkannya menerusi pendakwaan liwat dan salah guna kuasa yang bermotifkan politik. 

Menjelang PRU ke-14, kedua-dua musuh ketat itu berdamai dan BERSATU - parti yang diasaskan Mahathir - menyertai HARAPAN. 


Mahathir dijadikan calon perdana menteri dengan persefahaman akan menyerahkan jawatan itu kepada Anwar, namun tiada tempoh muktamad yang ditetapkan untuk peralihan itu.


Make Google view image button visible again: https://goo.gl/DYGbub

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA