Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Tuesday, August 1, 2017

TENTERA ISRAEL - DENGAN HUKUMAN ALLAH


Gambar Tentera Israel
Militer Israel dilaporkan  120 pasukannya yang terlibat dalam penyerangan jamaah di Mesjid Al-Aqsa karena diserang penyakit aneh.
Menurut laporan PIC, 120 tentara Israel yang dibawa ke hospital akibat diserang penyakit kulit. Para tentera yang diserang penyakit ini mengalami kesan pada kulit, pembengkakan, gatal-gatal dan sakit di bahagian-bahagian berbeza dari tubuh. Bahkan kulit mereka mulai kelihatan gelap seperti terbakar.
Tentera Israel telah melakukan penyiasatan dalam peristiwa ini dan memutuskan kuarentin pangkalan tentera tersebut khawatir penyakit ini akan merebak dan menyebar keluar pengkalan tentera yang boleh mengakibatkan masalah  berjangkit pada penduduk.
Media Israel menambahkan, para  pakar didatangkan untuk membahas dan menyelidiki peristiwa ini sebagai usaha  untuk mengubati dan menyembuhkan penyakit dan menghentikan penyebarannya.
Mereka mengirim sampel darah para tentera yang dijangkiti ke makmal perubatan untuk menentukan dan menhgenalpasti penyakit serta puncanya.
Pasukan yang diserang penyakit aneh tersebut juga dilaporkan mengalami masalah tekanan yang teruk. Bahkan sering mengigau dan menjerit kepanasan saat tidur sambil memukul kepala mereka. Para ahli perubatan yang mengubati mereka menolak memberikan tanggapan.
Khabar terbaru, ratusan warga muslim Palestina menggelar ibadah solat Jumat di luar kompleks Masjid Al-Aqsa.
Polis hanya mengizinkan lelaki berusia di atas 50 tahun memasuki kompleks masjid. Ketatnya kawalan di tempat suci Jerusalem oleh pihak keamanan Israel menyusul insiden serangan keatas polis Israel kira-kira beberapa minggu yang lalu
Seperti ditayangkan Fokus Pagi Indosiar, Sabtu (22/7/2017), bentrokan pecah setelah polisi Israel menembak warga muslim Palestin selepas melaksanakan ibadah solat Jumaat.
Bentrokan dari Yerusalem Timur meluas hingga pos pemeriksaan Qalandiya antara Ramallah dan Yerusalem serta di pintu masuk Bethlehem.

Kisah Pengecut Israel Sudah Tertulis Didalam Al-quran
Sikap pengecut tentera zionis Israel terlihat dalam pelbagai peristiwa. Mulai dari ketakutannya menghadapi batu-batu anak Palestin hingga memakai pampers saat berhadapan dengan pasukan Hamas.
Saat menyerang Gaza pada 2014, ramai diberitakan pasukan Zionis menggunakan lampin seperti  pampers karena takut terkencing semasa berhadapan dengan tentera Palestin.
Beberapa hari terakhir ini, Zionis Israel kembali menimbulkan masalah. Mereka menutup Masjid Al Aqsha dan melarang umat Islam solat di masjid suci ketiga itu. Akibatnya, protes umat Islam meluas di berbagai negara.
Di Al Quds sendiri, pemberontakan meletus di sekitar Masjid Al Aqsha. Sejumlah muslim Palestin yang turun melawan rejim  syahid apabila disasar peluru tentera Zionis. Sementara di pihak Zionis, hanya dua tentera yang tertewas.
Seperti biasa, muslim Palestina hanya membaling batu. Namun, tentara Zionis demikian takut hingga harus memuntahkan peluru tajam. Bahkan terkadang lari ketakutan.
Ternyata, sikap pengecut tentera Israel telah dikabarkan Allah dalam Al Quran. Mereka tidak berbeza dari nenek moyangnya yakni Bani Israel yang tidak pernah berani memasuki Palestin jika orang-orang di dalamnya tidak keluar terlebih dahulu.
وَإِذْ قَالَ مُوسَى لِقَوْمِهِ يَا قَوْمِ اذْكُرُوا نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ جَعَلَ فِيكُمْ أَنْبِيَاءَ وَجَعَلَكُمْ مُلُوكًا وَآَتَاكُمْ مَا لَمْ يُؤْتِ أَحَدًا مِنَ الْعَالَمِينَ (20) يَا قَوْمِ ادْخُلُوا الْأَرْضَ الْمُقَدَّسَةَ الَّتِي كَتَبَ اللَّهُ لَكُمْ وَلَا تَرْتَدُّوا عَلَى أَدْبَارِكُمْ فَتَنْقَلِبُوا خَاسِرِينَ (21) قَالُوا يَا مُوسَى إِنَّ فِيهَا قَوْمًا جَبَّارِينَ وَإِنَّا لَنْ نَدْخُلَهَا حَتَّى يَخْرُجُوا مِنْهَا فَإِنْ يَخْرُجُوا مِنْهَا فَإِنَّا دَاخِلُونَ
“Dan (ingatlah), ketika Musa berkata kepada kaumnya :”Hai kaumku, ingatlah nikmat Allah atasmu ketika Dia mengangkat nabi-nabi di antaramu, dan dijadikan-Nya kamu orang-orang merdeka, dan diberikan-Nya kepadamu apa yang belum pernah diberikan-Nya kepada seorangpun diantara umat-umat yang lain. Hai kaumku, masuklah ke tanah suci yang telah ditentukan Allah bagimu, dan janganlah kamu lari ke belakang (karena kamu takut kepada musuh), maka kamu menjadi orang-orang yang merugi. Mereka berkata :”Hai Musa, sesungguhnya dalam negeri itu ada orang-orang yang gagah perkasa, sesungguhnya kami sekali-kali tidak akan memasukinya sebelum mereka ke luar daripadanya. Jika mereka keluar daripadanya, pasti kami akan memasukinya” (QS. Al Maidah: 20-22)
Kerana sikap pengecut ini dan kekufuran mereka, akhirnya Bani Israel  diharamkan Allah memasuki Palestin.
Bagaimana sikap pengecut zionis Israel saat ini? Meskipun mendakwa bahawa mereka keturunan Bani Israel masih diperdebatkan, mereka memiliki sikap pengecut  yang sama.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA