Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Tuesday, July 25, 2017

1MDB - BIKIN MALAYSIA POPULAR....


Seorang ahli politik United Kingdom mengemukakan usul mengenai 1MDB di Parlimen negara itu berikutan kebimbangan terhadap pelbagai dakwaan salah laku yang dikaitkan dengan syarikat pelaburan kerajaan itu.

Usul yang dikemukakan wakil Parti Buruh, Ann Clwyd itu turut menyatakan gesaan agar kerajaan Malaysia membenarkan pemerhati antarabangsa memantau PRU 14 akan datang bagi memastikan ia dijalankan dengan bebas dengan adil.

Usul yang dikemukakan itu juga mengambil kira bahawa Malaysia akan menjadi Pengerusi Negara-Negara Komanwel pada 2020 akan datang.
Fuhhh...terserlah satu lagi kehebatan Malaysia di era Najib Razak ini.

Hanya melalui 1MDB yang ditubuhkan Najib, selain menjadi paparan berita ke seluruh dunia dan beberapa negara seperti Amerika Syarikat, Singapura, Switzerland, Australia dan Luxembourg telah menjatuhkan hukuman, mendenda dan bakal merampas banyak harta, kehebatannya terbukti lagi sehingga memasuki Parlimen UK pula.

Selama 22 tahun Tun Mahathir Mohamad berkuasa, tidak pernah sama sekali beliau mampu menjulang nama negara sehingga sejauh itu glamournya.

Hanya Najib satu-satunya yang "terbaik dalam menaikkan nama negara"  di mata dunia.

Agaknya, dengan hampir seluruh dunia memperkatakan mengenai 1MDB dan Malaysia sejak dua tiga tahun kebelakangan ini, sudah tentulah ia suatu promosi pelancongan yang paling berkesan buat negara.

Nazri Aziz barangkali antara yang gembira kerana secara tidak langsung telah meringankan kerjanya sebagai Menteri Pelancongan dan Kebudayaan.

Antara kaitan skandal 1MDB dengan UK ialah bilamana DOJ turut menyenaraikan sebuah penthouse, bangunan pejabat dan pangsapuri di London milik Jho Low bernilai RM416 juta untuk tujuan penyitaan bersama pelbagai aset dan hartanah yang lain yang kebanyakannya di Amerika.

Bagaimanakah agaknya rupa wajah Malaysia andainya usul tersebut diterima untuk dibahaskan di Parlimen UK nanti, sedangkan di Parlimen Malaysia usul 1MDB ditolak mentah-mentah untuk dibincangkan?

Bagaimanakah juga pandangan negara anggota yang lain jika di ketika Malaysia mempengerukan Komanwel pada 2020 nanti, kepimpinan negara masih yang sama dengan yang ada hari ini yang terkait dengan skandal 1MDB dan diperbualkan di seluruh dunia?

Tidakkah kita akan turut terasa tempias malunya? (ShahbudinHusin 20/07/2017)

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA