Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Sunday, October 23, 2016

KELUAR PARTI......


Naib Presiden Gabungan Ketua Cawangan Malaysia (GKCM) Rushdan Muhamed ( gambar ) akhirnya membuat keputusan untuk keluar daripada Umno semalam.
Beliau mengisytiharkan keluar daripada Umno dalam Program Jelajah selamatkan Malaysia ‘Bicara Rakyat Bersatu’ anjuran Gabungan Ketua Cawangan Malaysia (GKCM) di padang berhampiran Surau Al Mustofa Ampangan, Negeri Sembilan dihadapan 3,000 penyokong Parti Pribumi Bersatu Malaysia, (PPBM) semalam.
PPBM telah diluluskan oleh Pendaftar Pertubuhan (Ros) pada 9 September lalu dalam siri jelajah kali pertama diadakan di Negeri Sembilan yang turut dihadiri Pengerusinya Tun Dr Mahathir Mohamad dan Presiden Tan Sri Muhyiddin Yassin.
“Pada malam bersejarah ini dihadapan ribuan rakyat Ampangan sebagai ahli Umno dan Ketua Cawangan malam ini saya mengumumkan keluar daripada parti Umno.
“Saya mengumumkan untuk jadi ahli seumur hidup Parti Pribumi Bersatu Malaysia,” ujarnya yang mendapat tepukan gemuruh hadirin.

Rushdan adalah ahli Umno Cawangan Rista Villa, Bahagian Sepang itu telah dipanggil membela diri oleh Lembaga Disiplin Umno pada 26 Jun lalu kerana, tindakannya membakar buku perlembagaan Umno di Rumah Kelab Universiti Malaya.
Beliau dianggap telah bersekongkol dengan parti pembangkang dalam sidang akhbar Deklarasi Rakyat yang mendesak Presiden Umno Datuk Seri Mohd Najib Razak meletakkan jawatan.
Beliau juga didapati melakukan kesalahan yang dianggap berat dan serius kerana secara terbuka telah membakar Buku Perlembagaan Umno yang kemudiannya menjadi viral di internet kerana tidak berpuashati dengan kepimpinan parti.
Bagaimapan sehingga kini tindakan tata tertib tidak dikenakan ke atas beliau walaupun beliau telah memberikan keterangan bela diri kepada Lembagfa Disiplin Umno pada 26 Jun lalu.
Mengulas mengenai tiadanya sebarang tindakan dikenakan oleh parti terhadapnya setelah dipanggil membela diri, Rushdan berkata mungkin Umno kini semakin gentar kerana ramai ahli umno yang mahu bertindak keluar parti.
“Saya rasa mungkin Umno takut…saya rasa mereka  takut kekurangan satu ahli, jika mereka buang saya jadi tidak sampai 3juta jadi 2,999,000 ahli Umno sahaja
“Jadi pada tarikh bersejarah pada malam ni (semalam) untuk keluar daripada Umno dan jadi ahli Parti Pribumi Bersatu Malaysia seumur hidup,” ujarnya kepada Malaysia Dateline.
Malah Rushdan berkata, dengan tertubuhnya PPBM, akan lebih ramai ahli Umno dijangka akan meninggalkan parti keramat orang Melayu itu.
“Saya rasa mereka akan ambil keputusan yang sama akan keluar daripada Umno dalam masa terdekat,” dakwanya.
Tindakan Rushdan membakar buku perlembagaan itu kerana kegagalan parti itu mematuhi perlembagaannya ketika memecat bekas timbalan presidennya, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan bekas Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir tanpa dipanggil membela diri padahal ia termaktub dalam perlembagaan parti itu.
Tindakan membakar buku perlembagaan oleh Rushdan adalah dianggap selari dengan tindakan Umno yang tidak lagi mematuhi buku perlembagaan Umno itu.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA