Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Monday, October 24, 2016

KENYATAAN DR ROZAIME DI TEMPLAK......


Dr. Ustaz Rozaimi Ramle, seorang sarjana hadith yang juga seorang pensyarah kanan di UPSI mendakwa telah diserang dan dilabel sebagai munafik, agen yahudi, agen syaitan dan keling baru masuk Islam oleh beberapa pihak yang telah menonton video kuliahnya yang tersebar di media sosial. 

Di dalam video berkenaan, Dr. Rozaime telah mengutarakan pandangannya berkaitan polemik pindaan RUU 355. 



"Isu utama ialah jangan mengkafirkan sesama kita. Orang Islam yang setuju ada alasan. Pihak yang tidak setuju juga ada sebab," tulisnya di facebook. 

"Masing-masing sayangkan Islam. Saya dah dilabel munafik, agen yahudi, agen syaitan dan keling baru masuk Islam oleh beberapa pihak dengan video ini. Silakan menonton sendiri ucapan saya. Kalau seawal ini Parti yang pro isu ini tidak boleh uruskan perbezaan pendapat dengan baik maka saya sangsi bila mereka jadi kerajaan nanti," tulisnya lagi.


Di dalam satu status yang berasingan, beliau menulis: 

Saya hairan melihat gelagat sebahagian orang yang pro RUU 355 setelah mendengar ulasan saya. Mesej saya jelas untuk tidak mengkafirkan orang yang tidak bersetuju dengannya

Ada yang nasihatkan saya: 
Jangan bodohkan manusia. 
Jangan bawa perkara ajaib. 

Soal saya adakah mengkafirkan orang sewenangnya itu bagus pada akal yang waras? Gunalah akal untuk mencerna maklumat yang nak disampaikan.
Polemik mengenai RUU 355 setakat ini belum reda apabila usul mengenainya belum dapat dibentangkan oleh ahli parlimen Marang, Haji Abdul Hadi Awang. 

Malah beliau juga telah dilaporkan tidak hadir ke sessi pembentangan belanjawan 2017 kerana tidak menyenangi sikap kerajaan yang tidak serius di dalam menyokong RUU 355. 




Sebelum ini, pelbagai pihak telah memberi pandangan terhadap Usul Persendirian Presiden PAS itu yang rata-rata menyatakan bahawa ia hanyalah perangkap UMNO BN untuk menghancurkan pembangkang. Namun Haji Hadi berkeras dan tetap mahu usul itu dibentangkan. 

Beberapa pemimpin dan ahli-ahli PAS juga didapati menggunakan RUU 355 sebagai modal baharu untuk menghidupkan budaya takfiri dengan mengkafirkan orang yang tidak bersetuju dengannya. 

Seorang penceramah PAS yang juga merupakan Yang Dipertua PAS Padang Serai telah menganggap seseorang yang tidak menyokong RUU 355 sebagai "jatuh iman" disamping memberi contoh yang keterlaluan menggunakan nama seorang pemimpin tertinggi Keadilan iaitu Dr Wan Azizah Wan Ismail. 

Shaharuddin bagaimanapun telah menarik kenyataan tersebut dan membuat permohonan maaf secara terbuka. 

Kini usul tersebut seperti ditiup angin lalu, tenggelam dengan sessi perbahasan belanjawan 2017. 

BN dilaporkan telah mencapai konsensus di kalangan parti komponennya yang sekalipun tidak diumumkan namun dipercayai tidak akan membenarkan usul tersebut dibentangkan sekalipun ia wujud sebagai agenda keempat di dalam Kertas Perintah sidang Parlimen sessi ini, tetapi merudum ke agenda tujuh sehari selepasnya dan peluang untuk dibentangkan semakin tipis malah bermungkinan terus akan disenyapkan. 


VIDEO BERKAITAN


No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA