Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Monday, April 25, 2016

1MDB - MULA MERESAHKAN RAKYAT


Oleh DATO'HJ MAHFUZ HJ OMAR

Isu 1MDB kini mula menampakkan bebebanan yang perlu di tanggong oleh rakyat, tapi apa yang menyedehkan pihak pemerintah langsung tidak peka dengan apa yang terjadi. Tapi bagi pihak pembangkang mereka telah terhidu apa yang berlaku.

Berikut adalah pandangan dari Yb Dato Hj. Mahfuz kaitan dengan bebanan tersebut.

1.Selamat pagi Datuk Seri Najib.Dua hari yang lalu (19 April 2016) adalah hari di mana faedah (interest) sebanyak USD50 juta bagi salah satu bon 1MDB perlu dibayar.

 Sekiranya bayaran ini gagal dibuat ia akan menjadi satu pelanggaran kepada keseluruhan bon tersebut yang bernilai USD3.5 bilion dan boleh mencetuskan kemungkinan pelanggaran kepada kesemua bon-bon 1MDB yang lain berjumlah dalam lingkungan USD5.1 billion.Sapa nak bayaq tu Datuk Seri?.

2.Sekira ianya di isytiharkan sebagai pelanggaran kepada kesemua bon-bon (dan juga pinjaman-pinjaman) yang lain, maka pemegang-pemegang bon dan peminjam berhak menuntut bayaran tebusan bon dan pinjaman serta merta sebelum tempoh matang.Ish Takut aih Datuk Seri.Nanti Macam kena ligan dengan CHETI dan ALONG.

3.Sekiranya ada di antara bon-bon atau pinjaman-pinjaman tersebut yang dijamin dengan jaminan kerajaan maka kerajaan akan terdedah kepada OBLIGASI dan LIABILITI untuk membuat bayaran kepada pemegang-pemegang bon dan pemberi pinjaman (pemiutang) bagi jumlah hutang yang tidak kurang dari USD5.1 billion.Nak ambik duit mana nak bayaq ni Datuk Seri.Ada lagi ka baki duit RM2.6 bilion yang tok arab tu bagi?.

4.Ish! Ada duit ka Datuk Seri nak bayaq?.Ghimaih kami ni.Kami Nak tolong derma bayaq pun kami tak kenai TOK ARAB nak minta DERMA.Harap Getah sekerap pun masih murah,walaupun RM2.50 kupang sekilo hari ini tapi Musim panas Elnino ni susu getah pun kurang.Padi pun baru RM1.50 kupang sekilo sekali subsidi.Itu pun baru bendang (sawah) baru masuk ayaq dan nak menaboq.Yang kerja makan gaji dengan kerajaan atau swasta pun terbeban dengan barang mahai.Nak tolong pun TOL dan GST Datuk Seri dah balaih.Ni nak pasang 1,200 kamera AES lagi semua rakyat kena dengan cuaca panaih Elnino dan El Umno.

5.Jadi saya harap Datuk Seri kena bayaq lekaih.Jangan bagi kami rakyat tanggung malu kerajaan 1Malaysia tak bayaq hutang.Jangan pi berhutang pula untuk nak bayaq hutang.keghosek lah tantang mana pi bayaq bagi selesai.Saya harap Datuk Seri dapat segera bayaq hutang no dan bagi tau kami bayaq ka dak lagi.Terima kasih Datuk Seri.

DATO'HJ MAHFUZ HJ OMAR
Ahli Parlimen Pokok Sena

1 comment:

  1. Bila tulis dengan bahasa main-main seperti ini orang akan fikir ni berita main-main. Betul ke main-main. Dalam isu2 yang serius biarlah ditulis seperti mana tulisan akhbar2.

    ReplyDelete


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA