Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Wednesday, September 2, 2015

PAN - PARTI AMANAH RAKYAT - MENGESAHKAN KELAHIRANNYA.




Pengerusi Gerakan Harapan Baru (GHB), Haji Mohamad Sabu ( gambar ) mengumumkan pelancaran parti baru yang dinamakan Parti Amanah Negara sebentar tadi Hotel Vistana Kuala Lumpur. 

Pelancaran PAN ini memang dinantikan oleh segenap rakyat Malaysia yang tidak sabar-sabar untuk mengetahui nama dan hala tuju parti baru yang bakal ditubuhkan. 

Parti baru yang ditubuhkan ini bukan parti yang baru didaftarkan sebaliknya ia adalah parti lama yang ditukar nama dan perlembagaannya. Parti yang diambil alih ialah Parti Pekerja. Langkah ini diambil disebabkan ROS tidak membenarkan penubuhan Parti Progresif Islam (PPI) seperti yang dinyatakan oleh Menteri Dalam Negeri, Zahid Hamidi. 

Protem Parti Pekerja ini akan mengumumkan perlembagaan dan nama parti pada 16 September 2015. Pihak protem Parti Pekerja ini sedang giat menggubal perlembagaan parti baru ini. 
Ternyata parti baru ini memang signifikan lebih-lebih lagi ianya mendapat sokongan padu dari DAP dan PKR serta NGO-NGO di Malaysia. Ia terbukti apabila program-program GHB mendapat sokongan dari DAP, PKR, NGO dan rakyat Malaysia pada program road show yang dianjurkan oleh GHB. 

Begitu juga dalam himpunan BERSIH 4.0 semalam GHB dilihat mendapat sokongan padu dari demonstran yang terdiri dari pelbagai bangsa dan agama. 

Ahli Jawatankuasa Parti Amanah Negara 

Penasihat Umum : Ustaz Ahmad Awang 

Pengerusi : Hj Mohammad Sabu 
Timbalan Pengerusi : Hj Salahuddin Ayub 

Naib Pengerusi : 
Dato' Dr Mujahid Yusof 
Ustaz Hasanuddin Mohd Yunus 

Ketua Wanita : Dr Mariah Mahmud 
Ketua Pemuda : Mohd Sany Hamzan 
Setiausaha : Mohd Anuar Tahir 
Timb. Setiausaha : Abang Ahmad Kardee Abang Masagus 
Bendahari : Hj Asmuni Awi 
Setiausaha Organisasi : Suhaizan Kaiat 

Ahli Jawatankuasa : 

Dr Mohd Hatta Ramli 
Ir Khalid Samad 
Ir Izham Jashim 
Hj Adly Zahari 
Raj Munni Sabu @ Aiman Athirah Al Jundi 
Dato Seri Muhammad Nizar Jamaluddin 
Mazlan Aliman 
Aminolhuda Hassan 
Mohd Hanipa Maidin 
Dato' Fakhrulrazi Zawawi 
Saari Sungib 
Zulkifli Mohd Omar 
Hu Pang Chaw 
Dato Wan Abd Rahim Abdullah 
Hasnul Baharuddin
Dengan penubuhan ini  PAS hilang 10 Wakil Rakyat ..... KUALA LUMPUR: PAS kehilangan 10 wakil rakyat serentak selepas lima Ahli Parlimen dan lima Ahli Dewan Undangan (Adun) parti Islam itu menyertai parti politik baharu yang ditubuhkan Gerakan Harapan Baru (GHB).  


Bekas Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu berkata keahlian 10 wakil rakyat itu gugur secara automatik apabila mereka dilantik menganggotai jawatankuasa parti baharu yang akan dikenali sebagai Parti Amanah Negara. 

 "Tak perlu keluar (PAS), keahlian dalam parti lama mereka gugur secara automatik," katanya pada sidang media di sini, Isnin.  

Sepuluh yang gugur keahlian PAS secara automatik ialah: 

Ahli Parlimen  

1) Parit Buntar, Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa, 
2) Dr Siti Mariah Mahmud (Kota Raja),  
3) Dr Hatta Ramli (Kuala Kerai),  
4) Khalid Samad (Shah Alam) dan  
5) Mohamed Hanipa Maidin (Sepang).   

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) : 

1) Datuk Mohammad Nizar Jamaluddin (Changkat Jering),  
2) Aminolhuda Hassan (Parit Yaani), 
 3) Datuk Phahrolrazi Mohd Zawawi (Pengkalan Kundor), 
 4) Saari Sungib (Hulu Kelang) dan  
5) Hasnul Baharuddin (Morib). sumber 

Adalah dipercayai ada beberapa nama lagi yang akan mengisytiharkan diri mereka menyertai parti baru AMANAH. 

Antaranya ialah Ahli Parlimen iaitu Kamarudin Jaffar (Tumpat) dan Raja Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad (Kuala Terengganu). 

Begitu juga dengan Adun, iaitu Dr Syed Azman Syed Ahmad Nawawi (Batu Burok)  dan Husam Musa (Salor) 

Maka parti baru itu akan mempunyai 7 Ahli Parlimen dan 7 Adun, menjadikan kesemuanya berjumlah 14 wakil rakyat yang terkeluar dari PAS. 

Adalah dipercayai akan ada beberapa orang lagi Wakil Rakyat PAS terutamanya dari Kelantan dan Selangor yang bakal mengisytiharkan diri mereka keluar menyertai AMANAH dalam sedikit masa lagi.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA