Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Wednesday, May 6, 2015

UMNO - PRK PERMATANG PAUH PETUNJUK UNTUK PRU 14

PRK Rompin beberapa hari lepas telah mengejudkan kepimpinan UMNO, majoriti undi telah merosot dengan hebatnya, kemenangan di peti undi Felda bertambah, kesimpulannya Felda bukan lagi fixdeposite untuk UMNO, Isa Samad perlu memikikar semula tindak buat dan kerja buat dia kepada peneroka dan perta Felda.

Apakah kesan ini juga akan terjadi di PRK Permatang Pauh? Permatang Pauh hanya selang 2 hari dari PRK Rompin, Permatang Pauh 7 Mei dan 5 adalah di Rompin?

Nampaknya terpenjaranya Anwar membuatkan lagi memberikan kegelisahan kepada kepimpinan UMNO. Apakah Anwar turut memainkan peranan di Rompin dan juga Permatang Pauh?

Betulkah BN Tanpa Asakan Anwar?

Diperhatikan, dengan tiadakannya Anwar telah memberikan kesan samping mau pun kesan terus kepada UMNO itu sendiri. Mana tidaknya adalah kalangan berpendapat masih ada yang rasa tempias dalam pemenjaraan itu, ada juga yang merasa ketiadaan beliau mereka dapat menarik nafas lega dan ada juga memberikan pandangan yang UMNO akan berdepan pula yang mereka akan menghadapi cabarfan baru dalam bentuk "  undi simpati " atau pun undi protes dari kalangan pemilih-pemilih muda.

Yang di khuatiri ialah dengan ketiadaan akan menyebabkan lahirnya lagi ramai penentang, hujah yang lagi hebat, tapi apa mengejudkan ialah dengan kelahiran ahli umno lama dengan kepimpinan, dalam pentadbirn negara, bagitu vokal terhadap tuntutan untuk Najib meletakkan jawatan.Cara langsung Mahathir pernah pada 12 Feb. menyarankan agar Najib mengundurkan diri kerana sudah tidak popular lagi.

Kemengangan di Rompin juga memperlihatkan bagaimana beza pendapat antara PM dan TPM itu sendiri. PM kita sudah menang, TPM kita perlu berfikir semua dengan kemerosotan undi kali ini.

Percanggahan pendapatan ini jelas memperlihatkan ketidak seragamannya mereka berdua.


Umno yang lahir 1946 dan sudah menenpuh 13 PRU dan sudah pun memerintah di semua PRU tersebut dan kini telah melantik PM ke 6. Andarai ini menyebabkan UMNO semakin tua. Dengan itu Umno memerlukan rawatan anti-penuaan yang radikal. Tanpa rawatan Umno akan mati sakit tua. Tetapi kalau menjalani rawatan “stem cell” yang radikal, proses penuaan boleh disekat dan sel-sel baru akan tumbuh bagi memudakannya semula.

Memang tidak dinafikan, kalangan UMNO ada yang merasai ketuan ini dan inginkan penambahbaikan tapi ramai juga kalangan pemimpin yang tak sedar malahan mereka masih di bawah daya fikir zaman sebelumm perang lagi. Andaian ini dapat kita perhatikan dengan kenyata-kenyataan kaitan dengan GST tempoh hari. Cukup memalukan.

Tetapi di kalangan kepemimpinan tertinggi dan ibu pejabat Umno mereka tahu keadaan sebenar cuma mereka tidak tahu atau tidak berani memilih rawatan yang diperlukan.

 Apakah UMNO masih mampu mempetahankan eerusi yang di menangai masa kini? PRU 14 nanti pengundi " remaja " dengan daya fikir " antarabangsa " akan menjadi pemilih sedangkan daya fikir kepimpinan UMNO masih di takuk lama. Jika pendedahan dan Kajian ini tidak diambil tindakan tidak mustahil kerusi parliman dari 88 mungkin hanya tinggal antara 70 atau 60 sahaja

Esok 7 Mei 2015 dengan PRK Permatang Pauh menjadi petunjuk untuk PRU 14 nanti, dan PRK Rombin sudah pun menunjukkan petanda ke arah kemusnahan UMNO.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA