Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Sunday, May 3, 2015

RAKYAT BUKAN MELAYU SAJA MARAH DENGAN GST

Sejak 1 April 2015, GST  di laksanakan, hubungan rakyat dengan kerajaan nampak retak, keretakan bermula dengan " tipu " helah dua orang menteri yang melobi rakyat untuk menenerima pelasanaan GST tersebut.

" GST hanya untuk orang kaya"

" GST akan memastikan barangan lebih murah dari yang asal "

" Jangan makan di kedai, sebaliknya memasak di rumah saja "

" hampir 8k barangan tidak terlibat dengan GST "

Tapi malang seribu kali malang pelaksanaan tidak seperti apa yang di cakap. semua orang perlu GST, miskin kaya, dan semua barangan kena, rakyat dukacita terhadapnya.
Rakyat terus marah, bukan Melayu saja, tapi semua Cina dan India serta seluruh rakyat yang ada di Malaysia. GST telah menjadi " racun " kepada rakyat.
Bagi penggiat dan penalisis politik berpendapat sekiranya sistem Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) tidak ditambah baik dari segi pelaksanaannya, maka tidak mustahil BN akan berdepan ‘tsunami rakyat’.

Pensyarah Sains Politik Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Profesor Madya Datuk Dr Mohammad Agus Yusoff ( gambar ) berkata, BN selama ini dapat bertahan kerana kehebatan dasarnya.

Sikap dan budaya bermewah-mewah oleh kepimpinan UMNO khususnya " AMAT " perlu sekali di minimakan di tahap yang paling maksima. Isteri PM sendiri mengeloh dengan RM1k lebih khas untuk mendandan rambutnya. seolah-olah tindakan beliau " memperli " orang kampong. Kan ke mudah dengan berhijab sahaja. Tak perlu pun modal yang banyak.

Kita tidak boleh menafikan bagaimana " kayanya " kepimpinan UMNO masa kini, lihat sahaja bagaimana mereka berbelanja. Bukan setakat mereka yang berjawatan menteri sebaliknya yang bertitle " YB " semuanya mewah. Kebetulan kini ada 2 PRK - Rompin dan Permatang Pauh. selain menggunakan wang kerajaan mereka juga sedia untuk membeli undi dengan " rasuah " persoalannya dari mana mereka dapat duit?

Berbalik kepada GST, pelaksanaannya  lebih tertumpu kepada memberikan bebanan kepada rakyat, ianya jauh berbeza dengan Mahathir walau pun juga di hujani dengan pelbagai isu tapi beliau mampu memastikan " perut " rakyat di jaga. 

“Manakala pentadbiran Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak, mengusik perut rakyat. Jika ini tidak diatasi segera, PRU 14 nanti, yang berlaku bukanlah tsunami Melayu, tetapi tsunami rakyat,” katanya kepada Sinar Online.

Apa yang perlu diambil tindakan oleh kabinate Najib ialah memperbaiki sistem GST itu sendiri, cuba elakkan memberi kenyataan yang cukup menyinggong perasaan terutama orang melayu. Seperti " GST ini untuk orang kaya saja " Elakkan perbalahan sesama sendiri, kita dapat perhatikan sejak jelmaan GST ini menteri-menteri berbalah sessama sendiri. Menteri Perdangan, Menteri Penerangan, Tim. Menteri Kewangan dan bagitu juga dengan badan-badan berkanun seperti kastam, SKMM. Kalangan mereka saling mempertahankan kelemahan masing-masing. Yang jadi mangsa ialah Rakyat.

Najib and the geng, amat perlu sekali " merawat " sedetail yang mungkin kaitan dengan GST ini pada kadar sesegera yang mungkin.

Bukan setakat Melayu malahan " rakyat " sudah tahu apa matlamat GST tersebut dan rakyat sedang menunggu masa yang sesuai untuk menghukum Kerajaan bawah pimpinan Najib Razak.

Lu fikirlah sendiri untuk masa depan.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA