Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Wednesday, February 25, 2015

ALKISAH BANJIR 2014 - 2015

 


GM pernah menulis kaitan dengan ketidak ikhlasan pegawai dan pembantu petugas di POB ( Pusat Operasi Banjir ) khusus kaitan dengan pengagihan keperluan asas dan tempat penginapan mangsa. Tapi keadaan bertambah rumit bila mana pertambahan mangsa menjadi-jadi dari masa ke masa. Bagaimana ini boleh terjadi, di mana peranan ketua Kampong untuk mencatat bilangan pendudukan sebenar dan mereka yang terlibat dengan banjir.

Terjadi di satu majlis penyampaian bantuan dari JKM, di zon Kg. Gajah, juga terlibat dengan banjir yang amat kritikal. Apa yang mengejutkan, pegawai dari SPRM secara terus memberi tahu kepada mangsa yang akan menerima sumbangan RM1000 agar tidak menyalahgunakan serta permohonan yang " betul dan tepat " dan pihak SPRM akan menyiasat kepada semua penerima dan jika di dapati bersalah denda yang mengunggu ialah bayaran wang Tunai RM5000 dan penjara 2 bulan. Apakah kemungkinan pihak SPRM telah mendapat makluman kaitan dengan isu ini. Mungkin sudah pasti.

" satu berita yang menyedihkan ada kalangan petugas yang " mencuri "  bekalan untuk mangsa di pusat pemindahan, dan di tangkap olehpihak polis, tapi dan juga kalangan pemimpin yang simpati dengan tindakan " manusia " jenis ni dan menjaminnya " juga peristiwa di Kg. Gajah, Perak.

Apa yang terjadi musim banjir kali ini mengesahkan kalangan kita khususnya " Melayu " agak dingin dengan sikap caya mempercayaai, sikap amanah dan jujur, serta sentiasa mengambil kesempatan untuk kepentingan diri sendiri.

Akhirnya JKM ( Jabatan Kebajikan Masyarakat ), MKN ( Majlis Kebajikan Negara ) dan semua agensi kaitan dengan bencana ini menggelingkan kepala menghadapi tingkah laku masyarakat sendiri. Apakah keadaan ini ada kaitan dengan proses kematangan politik

 
Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan dan Kebudayaan negeri Datuk Seri Mohd Sharkar Shamsudin ADUN Lancang ( gambar )  berkata, beliau menerima aduan masih ramai lagi ketua keluarga terutamanya di daerah Temerloh yang layak menerima bantuan tetapi tidak memperolehnya.
    
Katanya, jumlah mangsa banjir daerah Temerloh bertambah daripada 3,000 keluarga sebelum ini berikutan ada yang berpindah ke rumah jiran, sanak saudara dan tidak ke pusat pemindahan.
    
"Sebelum ini seramai 3,000 mangsa banjir yang layak mendapatkan bantuan wang ihsan RM500, namun jumlah itu kini telah bertambah lebih 4,000 dan masih ramai belum menerimanya sedangkan mereka amat mengharap bantuan itu

Apakah yang meneybabkan gaya hidup orang kita masih tidak dapat mengamalkan cara hidup sehat dan saling hormat menghormati anatara satu sama lain. Memang benar bukan semua betindak demikian tapi ramai yang berbuat demikian. 

DIMANA SILAP NYA?

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA