Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Saturday, November 15, 2014

HARTA MELAYU - SIAPA PENGHABISNYA ...

Kali ini ini lihat sendiri bagaimana Melayu di Johor merapati apa yang sedang di alami mnereka, hartanah di jadikan bahan jenama untjk mendapatkan sesaut. Ahirnya Melau yang rugi di Johor.


Telinga HAMNO mana yg tak berdesing bila disebut, "di mana HAMNO kuat, di situ Melayu merempat"

Sebelum ini aku ada memaparkan artikel dari Malaysiakini tentang keresahan Opah Wahidah dan terbaru kisah yg hampir sama terjadi di Johor.

Negeri kelahiran HAMNO, kununnya. KUNUNnya!!!

RM500-00 sheikh, zaman sekarang nak dihapa-ke-bendakan dgn RM500-00?

Tapi itulah yg diperjuangkan HAMNO. RM500-00 utk orang kampung, kununnya akan cukup dimakan dipakai seumur hidup.

RM500-00!

Dipaparkan dibawah ini artikel tersebut.

Tanah di JB cuma dibayar pampasan RM500

NGO Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) mendesak pejabat menteri besar Johor segera menangani isu bayaran pampasan yang "tidak munasbah" daripada pemaju ekoran pengambilan tanah pada 1997.
Penyelaras SAMM Johor Hadzril Rizal berkata, pihaknya difahamkan, pampasan terhadap tanah pengadu di Kampung Bakar Bata, Plentong di Johor Bahru hanya dibayar RM500, setelah 17 tahun cuba mendapatkannya.
“Tidakkah menteri besar Johor juga memahami tidak mungkin pengadu dapat mencari tanah yang baru dengan nilai pampasan RM500 itu?” soal Hadzril.
Tidak berpuas hati dengan tindakan itu, Hadzril berkata, bayaran melalui cek pada 25 April lalu dipulangkan kembali kepada pemaju, sebuah firma milik syarikat berkaitan kerajaan (GLC) negeri.
Dalam kenyataannya hari ini, Hadzril menggesa pejabat Datuk Seri Mohamad Khaled Nordin segera mengarahkan pemaju memberikan pampasan setimpal.
Hadzril juga menyatakan kekesalannya terhadap tindakan pejabat menteri besar bagi menangani isu itu.
Dakwanya, setelah pengadu menulis surat dua pucuk surat, terakhir pada 21 Oktober lalu, barulah pejabat menteri besar memberi maklum balas dengan mengarahkan Pejabat Tanah Daerah Johor Bahru memberi respon.
"Seharusnya, menteri besar Johor tidak perlu menunggu untuk surat kedua sebelum tindakan diambil kerana ini melibatkan penindasan terhadap hak pengadu oleh pemaju," katanya.

Dicedok dari Malaysiakini.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA