Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Wednesday, October 1, 2014

AZMIN, SATU UJI KAJI UNTUK KEBAIKAN PR

SAMA ada Pakatan Rakyat berada di ambang kemusnahan atau sedang memasuki zaman baru, bergantung kepada reaksinya terhadap pelantikan Mohd Azmin Ali sebagai Menteri Besar Selangor hari ini.


Mohd Azmin angkat sumpah jawatan MB Selangor - TV1/Malaysiakini
Yang pasti beliau bukanlah pilihan sukarela Parti Keadilan Rakyat. Beliau lebih berupa kehendak Istana.
PKR terpaksa merestui pencalonan beliau di saat-saat akhir setelah segala usaha “memaksa” Istana menerima Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon tunggal tidak berhasil.
Kalau PKR boleh bertolak-ansur dan menerima ketentuan ini dengan kewarasan (wisdom), Mohd Azmin boleh menjadi MB tanpa gangguan dan boleh membuktikan sama ada beliau mampu atau tidak mentadbir Selangor yang telah mengorbankan banyak MB.
Tetapi kalau PKR masih berkeras dan berdendam, besar kemungkinan Mohd Azmin akan menjadi seorang lagi MB Selangor yang dilanda sial dan Pakatan Rakyat menjadi semakin tidak relevan kepada rakyat Selangor.
PKR dan penyokong fanatik Ketua Umumnya, Anwar Ibrahim boleh menggunakan pelbagai cara untuk mengganggu gugat kedudukan Mohd Azmin seperti yang mereka lakukan terhadap Abdul Khalid Ibrahim dalam masa beberapa bulan terakhir ini.
Harapan Mohd Azmin satu saja – keakraban dan taat setia beliau yang begitu lama dan tidak berbelah bahagi terhadap Anwar. Beliau begitu sabar dan pasrah dikutuk, dicaci dan dimaki hamun semata-mata kerana taat dan setia kepada Anwar.
Selama 16 tahun Anwar di dalam Umno dan sepanjang Mohd Azmin menjadi pegawai peribadinya, saya telah melihat dan mendengar sendiri bagaimana Mohd Azmin difitnah, dicaci dan dimaki kerana kesetiaannya. Namun beliau tetap setia.

Azmin, 50 tahun dan isterinya Shamsidar Taharin
Kalau PKR masih berkeras mahu memaksakan kehendaknya ke atas semua pihak, khususnya pengundi Selangor, semata-mata kerana mahukan dinasti Anwar, saya rasa pengundi dan rakyat jelata Selangor perlu menimbang semula sokongan kepada PKR dan Pakatan Rakyat.
Drama dan lawak politik Selangor di bawah PR tidak lagi lucu. Sejak tercetusnya krisis MB Selangor, parti-parti PR nampak seakan-akan orang mabuk todi dan gian ganja.
Ia juga menguji kebijaksanaan dan keberkesanan Anwar sebagai ketua atas nama (de facto) PR. Kalau PKR, PAS dan DAP masih berasa bertanggungjawab terhadap pengundi yang memilih mereka dan pembayar cukai yang memberi upah kepada mereka maka mereka perlulah berhenti membuat lawak. Jenaka mereka tidak lucu lagi.
Dan PAS yang calar-balar terkena ledakan dalaman PKR dan dicaci cerca oleh DAP perlulah memikirkan semula bentuk perkongsiannya dengan dua parti liberal itu.
Sangat hodoh dan memalukan apabila PAS bercakaran sesama sendiri umpama ayam jantan dalam serkap semata-mata kerana acahan PKR dan DAP.
Sebagai parti berideologikan Islam dan tertua di kalangan parti-parti PR, PAS tidak sepatutnya membiarkan dirinya diperalatkan.
Wallahuaklam.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA