Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Monday, September 29, 2014

PAS BERGOLAK KESAN " KAJANG MOVE "


Penyingkiran Iszuree Ibrahim dari MPPP telah di polimikkan oleh MP PAS Temerloh Nasrudin Hassan, dan polimik di perjelaskan oleh rakan se majlis dengan Iszuree sendiri.


Patutlah Ahli Majlis Pulau Pinang Dipecat Selepas Ucapan Di Muktamar PAS.. Ikuti Penjelasan Rakannya

PETALING JAYA: Ucapan perwakilan PAS Pulau Pinang, Iszuree Ibrahim di Muktamar PAS minggu lepas tidak disenangi oleh Ahli Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP), Mohd Hariszuan Jaharudin.

Iszuree mendakwa dasar pembangunan Kerajaan Pulau Pinang sama seperti Umno, tidak menggambarkan situasi sebenar di negeri ini.

Mohd Hariszuan berkata ucapan Saudara Iszuree langsung tidak menyebut berkenaan cadangan projek pemindahan pangkalan TUDM Butterworth yang jika direalisasikan akan menyebabkan 19 perkampungan serta pekan di kawasan sekitar Tasek Gelugor dan Kepala Batas di SPU lenyap, sekaligus mengubah demografi penduduk secara agresif.

“ Apakah sikap dan solusi yang boleh ditawarkan oleh Saudara Izuree dalam isu ini?

“Mengapakah Saudara Iszuree tidak mengkhabarkan kepada dewan muktamar betapa banyak kes mahkamah antara pemaju dan penduduk yang cuba dibantu oleh Kerajaan Negeri Pulau Pinang dengan menjadi pemudahcara?

“Sebaliknya, Saudara Iszuree menyebut mengenai projek pembangunan Batu Uban. Siapa disebalik projek pembangunan di Batu Uban? Apakah Saudara Iszuree mencadangkan agar Kerajaan Negeri melanggar perjanjian yang dibuat awal sebelum ini?

“Sebagai rakan Ahli Majlis dalam MPPP, saya sentiasa cuba memahami segala kerisauan Saudara Iszuree mengenai isu pemilikan rumah dan status kampung Melayu di negeri ini.,” katanya.

Mohd Hariszuan berkata, malah, beliau antara yang menyokong kuat cadangan Saudara Iszuree untuk mengadakan sesi taklimat khas oleh pakar kebudayaan dan warisan Melayu di peringkat kerajaan tempatan bagi membolehkan dasar yang lebih inklusif dapat dirangka bagi menjaga perkampungan warisan Melayu.

“Namun, belum pun sempat taklimat ini diadakan, Saudara Iszuree telah dengan semberono memfitnah Kerajaan Negeri Pulau Pinang mengamalkan dasar pembangunan ala BN.

“Saya tiada masalah jika Saudara Iszuree mahu mencari populariti dalam muktamar, namun jangan sesekali mengkhianati persahabatan antara parti dalam Pakatan Rakyat di Pulau Pinang dengan tidak berkata benar.


“Saya khuatir, jika kenyataan ini tidak diperbetulkan, akan wujud tanggapan bahawa sikap Saudara Izuree ini umpama musuh dalam selimut,” katanya. ~free malaysia today 
satu dapatan kaitan dengan isu tersebut.

Tindakan DAP mengeluarkan Iszuree daripada semua jawatankuasa tetap di Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) ekoran kritikannya terhadap polisi setinggan kerajaan negeri di muktamar PAS baru-baru ini tiba-tiba mengundang respons dan kritikan tajam bekas Ketua Pemuda PAS Nasruddin Tantawi.

Tetapi yang menghairan GB ialah di mana suara mereka tatkala Timbalan Menteri Besar Kelantan, Nik Mohd Amar Nik Abdullah memecat bekas kadi, Che Ibrahim Mohamed daripada jawatan Timbalan Pendaftar Kolej Islam Sultan Yahya Petra (KIAS), sebuah kolej yang dimiliki sepenuhnya oleh kerajaan negeri Kelantan?

Malah turut dipecat ialah Asrul Afendi (Pegawai IT KGT Sdn Bhd yang juga pegawai akhbar Husam), Khir Zahri Abdul Ghani (Pengurus Tabung Tok Kenali) dan Fauzi Mohamad (Pengurus Besar PMBK Sawit) selain beberapa kakitangan kerajaan negeri serta anak syarikatnya.

Jika DAP lakkan terhadap PAS tidak boleh, tetapi PAS sendiri boleh lakukan ke atas ahli-ahli PAS hanya semata-mata mereka bukan sekumpulan (UG) dengan kamu?

Kamu bising untuk menunjukkan kononnya DAP zalim, DAP tidak demokratik dan sebagainya sedangkan sebelum itu pemimpin dari kalangan kamu sudah pun berlaku zalim dan sudah tidak demokratik ke atas ahli-ahli PAS sendiri!

Kalau hendak dikisahkan semula betapa kumpulan UG ini gila jawatan gila kuasa, memang banyak. Tetapi kita usah bongkar yang lain, cukup anda menjawab mengenai tindakan tidak demokratik Nik Amar tersebut. Dimana suara kamu ketika itu?

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA