Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Saturday, September 20, 2014

MASA PILIHANRAYA - PEMIMPIN AMAT MURAH HATI

Musim pilihanraya tak kira PRU atau PRK ianya jelas menampakan keprihatinan pemimpin dengan rakyat, dan disamping itu jug dalam pemilihan parti juga menampakkan  " peristiwa " yang sama, mereka ( pemimpin ) berdahulu kemudian untuk hadir memberikan khidmat pertolongan, kita masih ingat semasa satu PRK di Kedah di mana pemimpin bertaraf menteri sendiri sanggup " menyembah " pokok getah. Ianya menandakan simpati yang amat sangat kepada penduduk tempatan.


INI MENTERI TARAK SOMBONG OOO...
( GAMBAR HIASAN )

Seperti kebiasaan di dalam mana-mana pilihanraya baik yang kecil atau pilihanraya umum ramai pemimpin turun padang dengan gaya simple, santai dan ada yang berkain pelikat untuk bertemu rakyat.
Mereka bersalaman tak putus arus. Tangan-tangan lembut gebu mereka bersalaman tidak kira waktu dengan tangan-tangan kasar rakyat. Samada ikhlas atau sebaliknya hanya Allah tuhan yang maha mengetahui.
Seperti kebiasaan juga selepas pilihanraya apabila sudah menang baru warna sebenar Pak Menteri terserlah. Mereka akan balik ke Putrajaya kembali ke pejabat penuh tapisan dan kawalan rapi dengan pengawal keselamatan. Mungkin bimbang lalat dan langau akan menyerbu. 
Dan kalau bersalaman pun kali ini mata menteri tidak melihat lagi mata rakyat kerana Pak Menteri amat sibuk. Rakyat di tinggal jauh sehinggalah berlaku pilihanraya pulak.
Sebenarnya tindakkan ini bukan lah menipu rakyat atau berlakon di depan rakyat tetapi ini adalah amalan demokrasi yang sihat di mana satu undi amat bermakna untuk kemenangan di dalam pertandingan mewakili rakyat. Kalau dengan title ustaz boleh memikat rakyat apa salahnya? Kalau dengan pakaian lebai dan visual bersolat  boleh meraih undi apa salahnya?. 
Kerana rakyat mudah lupa. Ini menteri tarak sombong.

1 comment:

  1. Adam Adli Dipenjara - Bukti UMNO BENCI anak muda!!

    Tak perlu berdolak-dalik...

    Politik tetap politik. Kuasa bukan segala2nya.... Tetapi kenapa pemimpin UMNO perlu takut dengan bayang2???

    Adakah bila generasi tua UMNO mati, akan diganti dengan generasi datuk nenek UMNO???




    Kekejaman pemimpin UMNO yang dilakukan kepada anak muda bukti jelas mereka membenci dan menghina anak muda dan takut dengan bayang2 sendiri!!!



    Yang pasti, apabila pemimpin UMNO membuat sebarang hasutan dan kesalahan, mereka akan terlepas dan kalau didenda pun tidaklah setimpal...


    Sumber berita

    >>>> Klik Di Sini

    ReplyDelete


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA