Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Wednesday, September 3, 2014

MAS - MEMBEBANKAN RAKYAT

Media massa hari ini melapokan Sistem Penerbangan Malaysia (MAS) akan mengurangkan kakitangan seramai 6,000 orang sebagai sebahagian daripada langkah penyelamatannya. Kos pampasan memberhentikan mereka adalah sebanyak RM1.9 bilion. Keseluruhan operasi menyelamat MAS daripada menjadi muflis akan menelan belanja RM6 bilion.

Isu pengurangan staf ini bukan perkara baru kerana pada tahun 1994 - 2002 ( MAS di bawah kelolaan swata telah cuba mengurangkan kakitangan antara 5000 hingga 8000 orang tapi ianya di gagalkan 0leh Kerajaan.

Kini MAS di miliki sepenuh ( 100% ) oleh kerajaan dan telah pun memberikan ruang penambahbaikan untuk Khazanah Berhad mengubah dan bergerak untuk membaiki nya dengan cara tak lansung MASsudah pun MUFLIS. Apakah Khazanah Nasional Bhd, mempunyai kuasa ghaib untuk menyelamatkan syarikat penerbangan negara ini?

Saya ( A.kadir Jasin ) sudah banyak kali menyatakan pendirian mengenai MAS, iaitu:- 1. Bubarkan. 2. Jual kepada swasta. 3. Selamatkan, tetapi tanpa terus membebankan kewangan negara. 4. Lantik pengurusan antarabangsa yang telah terbukti dan 5. Hapuskan campur tangan kerajaan yang merugikan.

Melalui Khazanah Holding, pihak kerajaan terlah memperuntukan sejumlah 6 billion untuk MAS bergerak semua, untuk Mas memperbaiki setiap kelemahan hatta untuk cuba mengatasi masalah hutangyang di tanggung masa kini RM4.78 billion. Tapi apa yang menyedihkan pada masa yang sama pihak pengurusan MAS akan memberhentikan staf dari semua cabang perkhidmatan berjumlah 6000 orang. Untuk tujuan itu pihak pengurusan perlu menyediakan sejumlah RM1.9 bilion, itu belum termasuk kos yang lain lagi.

Cuba kita buat andaia sejumlah itu, sudah tentu dapat membantu rakyat dengan bebagai projek, rumah, menaik taraf sistem pengairan, membantu penternak dan pekebun kecil serta berbaagai-bagai lagi. Sudah tentu dengan kos tersebut dapat membantu isi rumah atau kegunaan awam yang lain, serta memberi faedah kepada lebih ramai .
 
" Menyelamatkan MAS berulang kali ibarat menimbus perigi tanpa dasar. Bottomless pit, dalam bahasa Inggeris " A. kadri Jasin

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA