Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Thursday, July 3, 2014

BN - KESEPADUAN KIAN RETAK


 


Bekas menteri kabinet Zainuddin Maidin ( gambar ) hari ini mengecam keras sikap MCA yang didakwa mengikuti jejak langkah parti lawan DAP dalam mengkritik kerajaan.

Sebenarnya apa yang berlaku akhir-akhir ini jelas memperlihatkan kepada kita bagaimana UMNO dan kepimpinan sudah tidak stabil dan sekuat dulu lagi, rata pemimpin sudah hilang hala tuju, sudah " cakap tak serupa bikin " bercakap ikut sedap mulut sahaja. Ada undan-undang pun tidak di praktikkan untuk semua dan undang-undang pula sudah ada seperti " double standard " ada yang bersalah dan sebaliknya. 

Tambah malang lagi, apabila " kerajaan " membela NGOs tertentu untuk menghentam pihak lain. khususnya dalam isu resis ( kaum ), kita lihat sahaja bagaimana PERKASA bermaharaja lela dan difahamkan pula NGOs ini dapat duit poket pula dari pihak kerajaan. Jadi tidak salahlah kalau kaum lain juga bertindak sedemikian, mereka juga perlu menjadi image mereka sendiri.

Beliau merujuk kepada kritikan MCA kepada terhadap sikap Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Zahid Hamidi dalam isu insiden kepala lembu terhadap seorang wakil rakyat DAP RSN Rayer.

“MCA tidak mahu sama mempertahankan dasar nasional yang diasaskan bersama dengan Umno sejak Perikatan,” katanya yang juga bekas ketua pengarang Kumpulan Utusan Melayu.

“Jika MCA tidak kreatif dan inovatif dalam mencari formula baru bagi strategi baru dan masih mahu memakai topi DAP dan menumpang tiket DAP, maka lebih baiklah bagi Umno membuat keputusan 'pergi mampuslah sama MCA' dan mengambil DAP sebagai rakan.”

Dalam tulisan terbarunya di blog hari ini, Zainuddin berhujah “lebih baik berkawan dengan musuh yang kita kenal dari musuh dalam selimut”.

Katanya lagti, walaupun dilantik semula ke kabinet atas “kasihan belas” Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak, MCA tidak sedikit pun menginsafi prestasinya dalam pilihan raya umum lalu.

Menyifatkannya sebagai strategi lapuk, Zainuddun berkata, tindakannya memakai “topi DAP” itu seperti “menggunting Umno dalam lipatan, munafik, hipokrit, lidah bercabang atau talam dua muka.”

Katanya, MCA seharusnya sedar bahawa ia tidak akan dapat menyaingi DAP memainkan sentimen perkauman kerana MCA terikat dengan dasar komponen dan persetujuan bersama sejak sebelum merdeka.

Malah, kata Zainuddin lagi, dengan bermain atas landasan DAP, MCA sebenarnya meruntuhkan imejnya sendiri di kalangan masyarakat Cina.- Mkini

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA