Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Monday, July 7, 2014

3 DNA UNTUK BN MENANG DI TELUK INTAN




 PRK Teluk Intan telah meninggalkan kesan kepada perjuangan MELAYU dan kepentingan masyarakat berbilang bangsa di Malaysia. Kalau DAP pernah melaungkan dengan Malaysian Malaysia dan UMNO pula dengan Hidup Melayu, kini apa yang berlaku di Teluk Intan mengesahkan kedua-kedua BALA ini untuk meneruskan perjuangan menegakkan Rakyat Malaysia. Kini Rakyat Malaysia sudah tidak di monopoli oleh satu kaum, antara Masyarakat Cina dan Melayu sudah hampir sama. Pergeseran kaum jika diteruskan sudah tentu membahayakan pembangunan negara.

Kita tidak seharusnya memikirkan " kembalinya " kerusi Teluk Intan kepada BN, tapi apakah kesan kempen untuk mendapatkan Teluk Intan itu tidak meninggalkan kesan kepada rakyat marhain kini. Mungkin kempen memburukkan kaum yang di dalangi oleh mereka yang berkepentinga tapi ianya meninggalkan bekas yang mendalam kepada generasi mendatang. 

Betapa beraninya DAP mencalunkan Dyna Sofya dan beliau  di ibaratkan sebagai  ratu DAP dengan sikapnya yang lemah lembut tapi malang kehadiran beliau di tenggelami dengn bahan-bahan lucah dan dilucah kan oleh musuh-musuh politik pro BN/UMNO. Bagi DAP dan Dyana rasa sebagai Rakyat Malaysia yang dapat dibangkit dengan kesanggupan DAP mencalunkan beliau dari Orang Melayu di pertandingan tersebut.

Mungkin di dalam maksud yang lebih tepat DAP telah menyekolahkan beliau dalam ilmu politik yang sebenar dan tidak lain mahaguru nya ialah Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng. LKS dan LGE ternyata lebih berjaya mendidik ilmu politik beliau dari ibunya sendiri. Ibu nya Yammy Samat yang telah bertahun di dalam UMNO  gagal menyemarakakan darah UMNO di dalam jiwa Dyana.

Dyana masih muda, kini berusia 27 tahun masih ada banyak masa untuk mengambil alih kepimpinan DAP daripada Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng. Kekalahan dengan margin 238 bukan lah kekalahan yang teruk malah undi rosak berjumlah 543 lebih tinggi dari margin kekalahan beliau. Pengaruh masih kuat.

Kemelut berpolitik semuanya halal - kerana apa yang penting ialah kemengangan, sebab itu kalau diperhatikan " politik wang " ada agen atau pun elemen penting untuk kemenangan. Politik Wang bagi SPR bukan rasuah kerana itu parti yang berkuasa amat memudah mengguna dan strategi ini untuk menang. Selain itu " budaya ugut " juga mengambil tempat dalam pergeserasn, yang di ugut adalah mereka dari " pengundi " yang tidak berparti atau atau pun atas pagar. 

Dalam pemerhatian terdapat 3 DNA yang telah memberikan laluan kepada BN untuk merampas semula Teluk Intan.

1- Berjayanya BN menakut-nakutkan pengundui Cina atas pagar
2- Juga penglibatan Dyana dan ibunya dengan Perkasa - Cina pula amat takut dengan keujudan Pekasa.
3- DNA UITM

Hasil rumusan dari ujikaji politik mendapati bahawa punca kekalahan Dyana di sebabkan terdapat 3 DNA bahaya dalam darah Dyana Sofya sehingga pengundi Cina memerap dan menggigil di dalam kain selimut di rumah takut untuk keluar mengundi.

Ketiga-tiga DNA tersebut ialah DNA UiTM (institusi pendidikan Melayu), DNA UMNO (melalui ibunya) dan yang paling bahaya ialah DNA PERKASA. Kesemua DNA-DNA ini menyalurkan darah pekat Melayu dalam diri Dyana. Pengundi Cina tidak yakin dan percaya bahawa Dyana telah betul-betul masak diintrokdinasikan oleh Lim Kit Siang kerana umurnya masih muda. 
Apa pun hakikatnya, ketiga-tiga DNA ini telah menyelamatkan lawan Dyana Mah Siew Keong.

WASSALAM.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA