Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Sunday, December 15, 2013

CARA UMNO NGABISKAN DUIT RAKYAT - MINGALARA MYANMAR


Penumpang satu perkara yang biasa dilihat pada setiap temasya sukan sama ada Sukan SEA, Asia, Komanwel mahupun Olimpik.
Ada dua kategori pertama ‘atlet penumpang’ dan keduanya ‘pegawai penumpang’.
Atlet penumpang dimaksudkan adalah atlet yang gagal menyumbang sesuatu kepada kontinjen negara atau pemain simpanan yang hanya memerhatikan rakan beraksi.
Pegawai yang saya maksudkan pula adalah ‘rombongan’ yang dilihat tidak menyumbang apa-apa kecuali mungkin memberikan sokongan kepada skuad negara di beberapa gelanggang pertandingan.
Mereka biasanya mengiringi Menteri atau Chef de Mission dan tidak terkecuali di Nay Pyi Taw kali ini apabila ramai ‘Pemuda UMNO’ dilihat mengiringi Khairy Jamaluddin Abu Bakar di setiap gelanggang pertandingan.
Malah rakan saya mengenali seorang Ketua Pemuda UMNO bahagian turut ke sini selain watak yang tidak asing lagi Tan Sri Annuar Musa yang pernah memegang jawatan Menteri Belia dan Sukan ketika saya mula bertugas sebagai wartawan sukan pada awal 1990-an.
Itu yang saya dan rakan kenali, belum lagi yang kami tidak kenali namun tampil dengan tag ‘Observer’ atau ‘Pemerhati’.
Ramai juga yang memakai tag sebegini. Untuk apa dan apa faedahnya Pemuda UMNO ini hadir beramai-ramai di Myanmar?.
Ini penyalahgunaan pas Sukan SEA yang tidak seharusnya dibenarkan Majlis Olimpik Malaysia (MOM) dengan memantau senarai nama permohonan pas Pemerhati atau VIP terutama daripada Majlis Sukan Negara (MSN).
Budaya ‘penumpang’ ini perlu dikikis segera supaya ia tidak menjadi barah kerana sudah tentu kehadiran mereka di sini menggunakan duit rakyat.
Itu apa yang ditulis oleh wartawan myMetro mengenai ramainya Ahli-ahli UMNO yang turut ke Myanmar yang menyemak mata memandang..
Berikut pula adalah apa yang dikatakan oleh Blogger Pro UMNO mengenai perkara ini..
Mereka rasa besar sebab Pengerusi Biro Media Baru UMNO, Saudara Ibdillah Ishak pun turut sama sebagai 'Pegawai Penumpang'.
Pengerusi Media Baru Puteripun turut serta sama sebagai tukang sorak.

Apabila pihak waratawan akhbar turut menegur, sudah sampai masanya kita rasa Menteri berkenaan menjawab isu berkenaan.

Kenapa begitu ramai tukang sorak dari Pemuda dan Puteri UMNO yang dibawa ke Sukan Sea di Vietnam?

Hendak kata mereka ini atlet atau ahli sukan yang boleh memberikan pendapat dan pandangan, badan masing-masing macam ahli sumo saja?

Sukan sumo ada ka di Sukan Sea?

Kita tidak kisah kalau rombongan ini ditaja sepenuhnya oleh Pak Menteri sebagai mengenang jasa. Kalau pakai duit Kementerian, tak berapa kenalah.

Rakyat tidak perlu tukang sorak ramai-ramai untuk menghabiskan bajet Kementerian ~ Cucu Tok Selampit 
Tak malu ke pemuda-pemudi UMNO tu??.. Sebab tak malulah tu.. kalau malu nak menjadikan duit rakyat sebagai duit sendiri tentu diaorang tak pergi...

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA