Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Thursday, October 17, 2013

DANA ASING = NGO KERAJAAN JUGA DAPAT HABUANNYA

Edisi Telanjang :

Seorang pemikir berkata BN tidak harus "paranoid" tentang NGO yang menerima dana asing, kerana parti pemerintah juga begitu dan menerima sokongan Amerika.

"Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) tidak perlu menjadi begitu paranoid tentang kemasukan dana asing untuk menyokong NGO di Malaysia," kata ketua Institut bagi Demokrasi dan Hal Ehwal Ekonomi (Idea)Wan Saiful Wan Jan dalam e-mel kepada Malaysiakini.

"Lagipun, pihak Barisan Nasional (BN) juga menerima sokongan Amerika, dan terbaru hanya di hujung minggu lalu di sebuah hotel mewah di Kuala Lumpur.

"Ini bukanlah sesuatu yang baru kerana, pada hakikatnya, pemimpin Barisan Nasional telah menerima sokongan asing sejak terlalu lama bertahun-tahun," katanya yang didakwa.

Wan Saiful ( atas ) telah bertindak balas kepada kenyataan ahli-ahli parlimen seperti Bung Mokhtar Radin (BN-Kinabatangan) dan Abdul Rahman Dahlan (BN-Kota Belud) yang di Parlimen semalam mendakwa bahawa Pemberi dana asing telah cuba untuk melemahkan kerajaan BN.

Agensi kerajaan dan kumpulan pro-kerajaan dengan media arus perdana yang dikuasai BN menyerang NGO hak asasi manusia Suaram kerana menerima dana asing.

Portal berita Malaysiakini juga tidak terkecuali, dan telah dituduh menjadi alat asing Pemberi dana untuk menerbitkan berita "anti-kerajaan"

'badan Pro Kerajaan menerima dana Kristian'

Wan Saiful menambah bahawa "banyak badan yang hampir dengan kerajaan" juga menerima dana asing, yang termasuk pihak politik Kristian dari negara luar.

"Sebagai contoh, saya ada bukti bahawa badan pro kerajaan menerima sokongan daripada sumber yang dikaitkan dengan pihak Kristian dari luar negara.

"Pembiayaan asing adalah kebiasaan bagi banyak NGO," katanya.

Beliau menambah bahawa hanya kerana kerajaan mahu pelaburan asing untuk memasuki negara ini dan yang dianggap baik, sama harus dikatakan untuk dana yang membantu pertumbuhan masyarakat sivil di negara ini.

"Sesungguhnya sokongan asing yang diterima oleh pihak BN hujung minggu lalu bukan bertujuan untuk melemahkan tetapi untuk mengukuhkan institusi kerajaan.

"Sokongan itu harus dihargai, tidak dihukum," katanya.

wakaka.. Sekali kena terus telanjang wa cakap lu!

dari GENDANG PERANG.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA