Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Saturday, August 24, 2013

MUSLIM KINI MAKANAN YAHUDI DAN NASRANI

Dunia hari ini, sudah tidak karuan lagi putarannya, umat Islam kini sudah amat sukar untuk melayari penghidupan sehariannya. Manusia sudah keliru dan gagal untuk membezakan antara baik dan jahat, antara berperang dan mengganas antara jihad dan jahat. Kecelaruan ini disebabkan kepimpinan dunia bukan lagi berorentasikan Islam sebaliknya ia ditentukan oleh Barat.

Islam berterusan berhadapan dengan tekanan dan penganiyaan oleh musuh sejagat. Walau pun umat Islam cuba mempertahankan diri sebalaiknya Umat Islam sering di jadikan mangsa keganasan. Yahudi hanya memiliki tiket atas tindakan Hitler zaman pemerintahannya, kesengsasraan Yahudi danNasrani di zaman itu di jadikan tiket sampai kini untuk mereka membalas dendam. Juga tiket serangan 11 September di jadikan alasan.

Kita ambil contoh bagaiman jihad Umat Islam di Pelastin untuk mempertahankan bumi mereka, tapi dunia " menidakan " tindakan umat Pelatin. Di Bosnia, tindakan " penyembelihan " hidup-hidup umat Islam di sana hanya di anggap satu malapetaka sahaja. Di Syaria pula tindakan ganas oleh Syiah hanya dianggap satu peperangan saudara antara 2 kelompok Muslim. Akhirnya kini Mesir di serang oleh kepimpinan " Thought " dengan rampasan kuasa, Ikhwanul Mulimin pula yang dipersalahkan. Siapa perancang utama dalam isu ini?

Cuba kita imbas kembali di Zaman Khalifah Umar Al Khattab -  hanya dengan 3 syarat masyarakat Barat terus akur dengan kehebatan beliau:
1- menerima islam sebagai pegangan
2- bernaungan di bawah pemerintahan Islam
3- bersedia untuk menghadapi peperangan.
Sebaliknya kehadiran tentera pimpinan Khalifah Umar di sambut dengan " permaiani merah ", rakyat sudah bosan dengan pemerintahan yang ada. Pada masa itu dunia sudah bosan serta mereka inginkan keadilan dan kebebasan Islam - lantas itu kepercayaan diberikan kepada kepimpinan Islam ini.


Gambar ini hanya hisan - tidak ada kena mengena dengan ilusi ini.

Pada masa itu, dunia memberikan keperayaan kepada kepimpinan Islam, kenapa agaknya?, mereka melihat keperibadian Umar Alkhatab bagaimana beliau mlaksankana islam, beliau dihormati oleh penduduk dunia dan masyakrakat antara bangsa, penghidupan tidak bermewah, pakaian bertmpal, namu keberanian, ketegasan dan keyakinan melaksanana perundangan Islama di hormati oleh penduduk dunia dan masyarakat antara bangsa.

Bagaimana pula dengan kepimpinan Islam di zaman ini?

Kepimpinan Islam, di seluruh pelusuk dunia, masa kini amat berbeza dengan Khalifah Umar, mereka lebih banyak menyembah mengharapkan keredhaan Yahudi dan Nasrani berbanding dengan keyakinan terhadap pertolongan Allah.Memang tidak dinafikan kepimpinan Islam masa ini memiliki sumber kekayangan yang ma pu menguasai dunia serta mempunyai maligai dan kemeawahan menajkubkan dunia namum segala tindakan kita seoleh-olah masih mengharapkan pertolongan orang bukan Islam. Umat Islam hari ini lebih banyak menjaga imej agar tidak di salah anggap oleh orang lain daripada memperlihatkan amalan dan perlaksanaan islam walaupun imej yang dikendakai tidak pernah di perolehi. Kepimpinan Islam lebih banyak bertolak ansur sehingga dunia langsung tidak mendapat gambaran apakah Islam sebenarnya.

Sabda Rasulullah - riwayat Hadis Hassan  " Hampir tiba zamannya manusia mengerumuni kamu sepertimana lahapnya mereka yang mengerumuni makanan. Ada sahabat bertanyaa: apakah kerna sediitinya jumlah kita pada masa itu? Baginda bersabda: Bahkan jumlah kalian pada itu banyak. Tetapi kalian pada saat itu bagaikan buih yang hanyut. Dan Allah akan mencabut dari dada-dada musuh kalian ( rasa ) ketakutan kepda kamu, dan Dia akan memasukkan ke dalam hati-hati kamu al-wahan. Lalu sahabat bertanya: Ya Rasuullah apakah itu al-wahan? Beliau bersabda : " CINTA DUNIA DAN TAKUT MATI "

Dunia Islam terus diperbodoh-bodohkan oleh Yahudi dan Nasrani. Teknologi nuklear dijadikah hak mereka dan sseolah-olah tidak mengancam diri mereka sendiri. Hak asasi kemanudia seolah-olah untuk diamalkan di dunia ketiga, sebaliknya tidak diperlukan oleh mereka. Mereka menggunakan " demokrasi " untuk kepentingan mereka, kepada negar-negar yang tidak tunduk kepada mereka akan dirampas dan kuasa digunakan bahi membolehkan boneka merka memerintah sesebuah negera.

Kini umat Islam agakukan nakdigambarkan bagaimana KITA mampu berdiam diri melihat pembunuhan demi pembunuyan ke atas saudara kita tanpa berbuat sesuau yang bermakna bagi menghentiknya. Nyawa umat Islam seolah-olah sudah tidak ada harga lagi, setiap pembunah seperti satu perkara kecil sahaja. 

Sabda Rasulullah: Daripada Abdullah berkata; Rasullulah bersabda; " mencela seorang muslim adalah fasiq dan membunuhnya aalah kafir "

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA