Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Thursday, April 18, 2013

MENIFESTO PRU 13 : RAKYAT LEBIH YAKIN PADA PR

Menifesto adalah " aku janji " setiap parti yang akan menyertai sebarang pilihanraya - khususnya di Malaysia. Tapi pada PRU13 ini ianya berjaya menterjemahkan kekuatan dan keukhwan kalangan parti gabungan dalam PR ( PKR, DAP n PAS ), dan gabungan parti ini dapat menghasilkan satu menifesto yang diterima oleh ramai. 


 Sebagai contoh: Sinar Harian telah mengadakan satu undian kaitan dengan menifesto kedua-dua parti antara BN dan PR. Hasilnya amat mengejudkan daripada 1211 respondan, mereka seramai 85% memilih menifesto PR lebih meyakinkan dan insyallah dapat mempengaruhi pengundi di PRU13 itu nanti.




 YB Dato Tajuddin adalah di antara mereka yang mengkritik menifesto PR, 
khusus kaitan dengan " memurahkan " harga kereta. Sekarang di mana
YB Tajuddin dan sorokkan muda. 

Menifesto PR melalui buku Jingga di kritik hebat oleh UMNO dan pencacainya tapi bila UMNO / BN pula membentangkan menifesto untuk menandingi menifesto PR, UMNO ambil dan ceduk pula idea PR. Akhirnya apabila ada kalangan akbar harian mengadakan pungutan suara terpangpanglah ketidak sesuainya menifesto BN tersebut. Rakyat menolaknya dan terus memberi keyakinan kepada PR.



Ini lagi satu keretan akhbar kaitan dengn " nasib malang " pengimpot kerata 
Malaysia harga kereta di turunkan.Ianya dari seorang Menteri.

Akhirnya BN juga " membentangkan " menifestonya, dan ianya hampir serupa dengan apa yang di canangkan oleh PR. kaitan harga kereta, PR kata boleh turun harga akhirnya BN juga ikut, permit teksi boleh diberi kepada individu, BN juga akan menambah bilangan teksi selepas PRU13 nanti. Akhirnya, TPM kata PR meniru manifesto BN.

Pemimpin BN lansung tidak malu dan mengaku yang PR mencedok idea BN, 
lihat dan baca kenyataan dari TPM di atas.

 Janji Barisan Nasional (BN) untuk menurunkan harga kereta antara 20 hingga 30 peratus dalam tempoh lima tahun adalah realistik dan mampu dilaksanakan, kata Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathir. Beliau berkata, kerajaan telah lama berhasrat untuk menurunkan harga kereta tetapi mengambil masa untuk membuat perincian teliti bagi memastikan hasil kerajaan tidak terjejas dan pada masa sama rakyat dapat menikmati harga kereta yang lebih rendah. 
MUKHRIS SANGGUP MENJILAT SEMULA LUDAHAN NYA SENDIRI.

kalau diperhatikan memang pemimpin UMNO / BN lansung tidak bermaruah, tidak dapat menilai diri tidak beretika, tidak mau berfikir sama ada ianya baik atau sebaliknya tapi apa yang ada pada mereka ialah bagaimana untuk " mengampu " pemimpin atasan, bagaimana terusan membodek pemimpin, yang penting bagaiman " periok nasi " dan masa depan tidak terjejas.


Secara keseluruhan mereka terperangkap dalam isu menurunkan harga kereta ini. Sewaktu Pakatan Rakyat mengumumkan untuk menurunkan harga kereta jika ia berkuasa, maka bisinglah pemimpin UMNO menyatakan ia langkah yang bakal memufliskan negara. Tidak ada langsung bangkangan dari kalangan pengikut setia.

Tetapi apa yang menyedihkan,  tiba-tiba idea penurunan harga kereta yang terkandung di dalam manifesto PR diciplak oleh UMNO/BN dan kini pemimpinnya berkata penurunan harga kereta adalah "realistik"...

Memang UMNO BN kini sudah muflis idea dan akan muflis segala-galanya menjelang PRU13 ...
 

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA