Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Friday, March 15, 2013

UMNO - MELAYU MULA MEMBENCI MU bhg. 2

BAHAGIAN 2.

Apakah kini khususnya ORANG MELAYU sudah mula melupakan apa yang telah diperjuangkan oleh UMNO? Atau benarkan MELAYU memang mudah lupa seperti apa yang di ucapkan oleh mantan PM Ke 4 Tun Mahathir? Atau apakan sudah cukup dewasanya UMNO dan kepimpinan sudah mula lupa diri? Atau apakah pemimpin di penghujung usia UMNO ini mereka sudah lupa asal usul perjuangan zaman UMNO " kais pagi makan pagi dan kais petang makan petang " ?

Bahagian 1 kaitan dengan UMNO - MELAYU MULAI MEMBENCII MU, kisah kaitan dengan bagaimana kepimpinan UMNO memainkan peranan tidak menerima peranan Agama dalam budaya hidup harian Melayu Islam. 

APA PUNCA MELAYU BENCI UMNO

Isu Agama - kepimpinan UMNO kaku untuk bertindak dengan sewajarnya, malahan mereka mengiakan sahaja apa kata rakan kongsi BN itu sendiri.

Dalam ucapannya di perhimpunan agung MCA ke-59 itu, Chua tidak menamakan mana-mana negara namun menggunakan dakwaan itu untuk menyerang Pakatan Rakyat.Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak enggan mengulas kenyataan Presiden MCA Datuk Seri Chua Soi Lek yang mendakwa 1.2 juta rakyat akan hilang pekerjaan jika hukum hudud dilaksanakan.

 
"Saya tak nak komen (perkara itu)," katanya ringkas dalam sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tertinggi Umno petang ini.

Generasi tua yang sudah “bersara” dan tidak dipedulikan lagi oleh kepemimpinan Umno berasa Umno bukan lagi perjuang yang mereka kenali. Malah mereka sangsi kalau perjuangan masih menjadi wadah Umno. Mereka berasa kepemimpinan Umno telah terpesong daripada perjuangan asal – untuk agama, bangsa dan negara. Mereka melihat kepimpinan atasan Umno sebagai terlalu tunduk kepada tuntutan dan asakan pihak-pihak di luar Umno dan orang bukan Melayu.


Sebagai contoh kisah apa yang terjadi pada Datuk yahya sulong ( gambar ) amat mendukacitakan, dalam keadaan yang uzor, pihak berkuasa lansung tidak memberikan perhatian kepada beliau walau pun gelaran " Datuk " yang diterimanya.



Ini adalah notis dari DBKL kerana beliau gagal menjelaskan hutang tertunggak berjumlah RM868. Bagi UMNO untuk " Ketuanan Melayu " hanyalah dibibir sahaja, dan mereka bertindak memberikan bantuan setelah pihak lain memberikan bantuan. Kepimpinan PR telah menghulurkan sumbangan RM868 untuk melunaskan hutang tersebut dan pihak DBKL juga tidak beminat untuk melangsaikan tunggakan tersebut.

Tian Chua ziarah keluarga Yahya Sulong

Generasi muda pula melihat kepemimpinan Umno sebagai elitis, mabuk kuasa, korup dan tidak telus. Yang nampaknya terus taasub dan terasuk dengan kepemimpinan Umno adalah generasi pertengahan yang masih relevan dalam minda dan tindakan Umno. Mereka ini masih  boleh dibawa berunding dan sesetengahnya terus mendapat faedah ekonomi daripada keakraban mereka dengan kepemimpinan Umno. 

Cuba kita perhatikan tragedi yang mungkin penyebab kepada " bencinya " Melayu kepada UMNO.
 
Jihad UMNO jihad..!!!!

Dwi Standard pelaksanaan Undang-undang, undang-undang di negara kita ini telah menjadi semakin tercemar. Seakan-akan undang-undang yang berkuatkuasa di dalam negara ini hanyalah untuk disasarkan kepada orang ramai yang tidak menyetujui kerajaan Barisan Nasional (BN), mereka-mereka yang mengkritik dasar-dasar BN yang tidak adil, mereka yang berjuang menentang ketidakadilan, kekejaman, keganasan, politik wang, rasuah, penyalahgunaan kuasa dan perkauman.


Bas Jelajah Merdeka Rakyat sekali lagi diserang samseng Umno ketika menuju ke ceramah Datuk Seri Anwar Ibrahim di Perak semalam, menyebabkan cermin sisi penumpang di tingkat atas retak dan berlubang. Kejadian ini sudah berulang kali tapi walau pun sudah di sediakan mereka yang bersalah tapi pihak tertentu tidak mengambil apa-apa tindakan.

Sementara mereka yang berada di dalam lingkungan BN, para penyokong BN, Umno, MIC, MCA, Gerakan, NGO yang pro-Umno seperti Perkasa, Pekida, Pembela, JI, MTPKL dan sebagainya menikmati kekebalan setaraf dengan Raja-raja Melayu dan dikecualikan daripada sebarang tindakan undang-undang walaupun kebanyakan daripada tindakan mereka yang telah menyalahi undang-undang dan bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan.

Bencana Politik Wang, politik wang sudah sememangnya menjadi budaya pada UMNO, kita boleh lihat bagaimana setiap kali musim pemilihan sama ada di peringkat cawangan, bahagian mau pun MKT - " wang " adalah senjata untuk menang. Kini keadaan sudah bertambah teruk " Politik Wang " bukan lagi di UMNO sahaja malahan kerajaan juga menggunakan wang untuk memestikan undian tidak lari ke pihak pembangkang. Rakyat sudah muak cara ini, dan hutang negara pula sudah meningkat. Wang, wang, wang.




BIAS DALAM URUSAN KEAGAMAAN Tindakan Mufti Perak, Tan Sri Dr Harussani Zakaria ( gambar )  yang mengeluarkan kenyataan secara " selektif " juga telah memberikan advantage kepada pihak lawan sepatutnya beliau perlu lebih adil, bukannya membuat pendirian "selektif".

"Harussani perlu berlaku adil dan tidak selektif dalam memberi pandangan termasuk sesiapa sahaja yang menyimpang dari Islam.

Rakyat masih ingat bagaimana kenyataan dua orang bekas perdana menteri kita, seorang pada 2007 yang turut menyatakan 'orang Islam berhak tukar agama dan bebas berbuat demikian' tapi tidak disiarkan di media tempatan, dan satu lagi penghinaan mengenai sunnah Rasulullah s.a.w.

Demi kepentingan Kroni




1- AES (Automated Enforcement System) atau Sistem Penguatkuasaan Otomatik telah menjadi igauan@mimpi ngeri pengguna jalanraya di Malaysia dan menjadi isu hangat yang menjadi bualan dalam kalangan rakyat. Sebanyak 831 lokasi dikatakan telah dipasang dalam tempoh percubaan, namun reaksi orang ramai amatlah mengejutkan pihak berkuasa kerana banyak kamera telah dirosakkan oleh orang yang marah. Banyak bantahan berlaku sehingga Ketua Pemuda UMNO sendiri yang terpaksa meminta kerajaan menangguhkan pelaksanaannya. Isu utama setakat ini ialah lokasi yang dipilih tidak munasabah. Menurut sumber tender pemasangan dikeluarkan dan dua syarikat telah berjaya dan diberi konsesi 66 bulan.

Muhyiddin gadai keselamatan pelajar demi syarikat kroni


2- Tahniah kepada YTL kerana menang tender RM 1.5 bilion untuk projek 1 Bestarinet ke semua sekolah di seluruh Malaysia. Dengan projek ini semua sekolah akan dapat akses internet percuma dengan pelbagai kemudahan, manakala YTL pula akan dapat untung dengan melebarkan sayap jaringan komunikasinya melalui pemasangan menara pemancar di kawasan sekolah-sekolah terpilih di seluruh negara dan pelbagai kemudahan lain. Ini juga merupakan isu hangat yang banyak dibincangkan, antaranya mempersoalkan betapa untungnya YTL, mereka akan jadi gergasi komunikasi yang baru dan timbulnya bahaya gelombang dari menara pemancar yang dipasang di kawasan sekolah. CPJ tidak hendaklah menambahkan lagi kekalutan isu ini.

3- Projek BRIM, BLIM, TRIM, KRIM, rakyat tertanya-tanya sudah hampir 60 tahun baru di penghujung PRU12 dan di ambang PRU13 baru kerajaan sedar untuk memberi saraan hidup untuk rakyat. RM500 untuk hampir 60 tahun berapalah agaknya sehari. Duit buku untuk pelajar di IPT juga wang buku untuk pelajar sekolah, semuanya terdesak. Kini Isu BLIM pula tertib di mana ianya memberikan keuntungan kepada Pergerakan Pemuda semua projek yang berkepentingan mendapat faedah cara lansung. Rakyat terus tertipu.

4- GLC & GST, kepimpinan menggunakan kemewahan di GLC ( goverment Link company ) untuk mengkayakan kroni dan kepentingan parti. Untuk GST ( govement Service tax ) rakyat di jadikan mangsa.

Personaliti kepimpinan yang rendah
Pehin Sri Haji Abdul Taib bin Mahmud and Ragad Waleed Alkurdi




Kesilapan yang disengajakan.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA