Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Friday, March 8, 2013

PUTRI JACEL KIRAM - ANGGOTA PUTERI UMNO


Kuala Lumpur - by @tiewnama
tinjauan tim ajensi berita fakap EP di Manila,  Pemerintah Malaysia menyebut para pengikut Sultan Sulu yang sedang berada di Sabah sebagai para pengganas.

Kesultanan Sulu di Filipina selatan yang dipimpin oleh Sultan Jamalul Kiram III menolak
sebutan itu. Bahkan dicetuskan bahawa pengganas sebenarnya adalah Perdana Menteri
Malaysia Najib Razak, yang melancarkan serangan udara dan darat terhadap sekitar
200 orang pengikut Sultan Sulu.

perkara ini di sebut oleh Puteri Jacel Kiram ( gambar ) iaitu salah seorang puteri umno Sultan Jamalul Kiram III di desa Maharlika, Taguig, Filipina seperti di sebut oleh media filipina, philstar.com pada khamis 7-3-2013.

Puteri Jacel menegaskan bahawa pihaknya tidak mendukung kekerasan dan mereka bukan pengganas. "Jadi Pak Razak, anda justeru lebih pengganas bersama pasukan bersenjata anda, yang ingin menghabiskan Raja Muda Kiram dan orang orang kesultanan Sulu," kata dalam ucapan kepada pemberita filipina.
Raja Muda Kiram adalah adik lelaki Sultan Sulu Jamalul Kiram III yang memimpin sekitar 200 orang pengikut Sultan Sulu yang berdaftar sebagai ahli umno ke Sabah pada 9 Februari lalu. Menurut Puteri Jacel, Razak lah yang menjadi pengganas kerana mengerahkan pasukan angkatan udara, darat, laut dan polisi untuk menghabiskan sekitar 200 orang, yang hanya bermaksud menuntut hak dan keyakinan mereka. "Jadi siapa yang ganas?"

Sultan Sulu Jamalul Kiram III juga menegaskan bahawa para pengikutnya pergi ke Sabah untukmenetap di tanah mereka sendiri dan bukan untuk melancarkan perang.
beliau berkata "Apakah kerabat saya atau bahkan orang orang kesultanan dianggap pengganas jika mereka mengunjungi tanah mereka sendiri? jika mereka pergi ke rumah mereka sendiri? jika mereka pergi ke tanah milik mereka sendiri? mereka tidak pergi ke sana untuk berperang tapi untuk menetap, untuk menetap di tanah mereka sendiri,"

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA