Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Sunday, March 24, 2013

PRU 13, PKR PASIR SALAK BANTAH DSAI

 Kehadiran DSAI selaku " ironman " PKR ke Perak dan khususnya ke parlimen Pasir Salak tempoh hari telah memberikan satu keyakinan kepada pengundi di Parlimen Pasir Salak dengan pengumuman calun Parlimen dari PKR. Sdr. Mustafa Kamil Ayub ( MKA ) masih diberikan kepercayaan oleh pucuk pimpnan PKR bertanding di kawasan ini. Tapi apa pula kata dari kepimpinan Cabang Pasir Salak?  Atau apakah MKA sedia di patuk kali ke kedua di lubang yang sama?

Apakah Kepimpinan Cabang Pasir Salak dapat menerima pencalunan ini? 

 Kuliah Maghrib Sabtu 23.3.13..di Masjid Lama Kg Gajah bersama Mustafa Kamil Ayub calon Keadilan Pasir Salak...tlg sebarkan maklumat ini ya SML....

Di Pasir Salak MKA pernah kalah di tangan Tajuddin.

Dalam risik-risik dan bualan khususnya dengan peminat politik, ianya agak sukar di terima oleh kepimpinan Cabang, kerana kepimpinan Cabang masih " berdendam " dengan MKA, MKA adalah anak didik DSAI sedangkan Hj. Osman adalah proksi kepada Timbalan Presiden PKR itu sendiri. Pertandingan pucuk pimpinan cabang tempoh hari, walaupun ianya di bantah tapi atas kapasiti badan disiplin Hj. Osman dibenarkan juga bertanding.

Kepimpinan Cabang tidak berminat dengan MKA dan PAS di kaitkan dengan pencalunan ini, mungkin juga kerusi DUN Sungai Manik di bawa bersama dalam isu ini.  Mengapa kepimpinan cabang harus mempertikaikan keputusan pucuk pimpinan, seperti apa yang berlaku semasa pemilihan pucuk pimpinan cabang tempoh hari? Kenapa pula harus di ungkit apa yang telah berlaku pada 2008, benarkah cabang sentiasa cuba membaiki perhubungan selepas " pergeseran " pemilihan tempoh hari? " itukah yang kalian mahukan..? biar kalah semua bila tak dapat yag dihajati.. bertahuluf siyasilah sesame kome jer.. takbir............. "

Kalau teori ini diambil kira - sukar bagi MKA untuk menjuarai pertandingan kali ini, juga sukar untuk PR memenangi kerusi di PRU13, tapi perancangan dan susun atur Allah adalah yang terbaik.

PARLIMEN


paparan di atas menunjukkan agihan undian pada PRU12.


YB Dato Tajuddin dan YB Dato Zainol Fadli

Bagi UMNO pula, mungkin kedudukan YB Dato Tajuddin masih belum menentu kerana beliau bukannya " winable candidate ". Apakah mungkin beliau digugurkan kerana pada masa ini nama timbalan ketua bahagian yang juga ADUN Sungai Manik juga merangkap EXCO Belia dan Sukan Perak sedang mendahului beliau. Peperangan antara mereka juga ditahap yang maksima, ramai kalangan JK Bahagian yang memihak kepada YB Zainol , tambahan ramai anggota JK Bahagian adalah dari kalangan " orang muda ", mereka memerlu gaya kepimpinan " orang muda " 

Zainol Fadzi tersenarai sebagai calon DUN Sungai Manik dan Parlimen Pasir Salak. tahu sajalah perangai orang umno. Bila tak terpilih, mulalah mereka akan sabotaj parti.  diharap perkara ini akan terjadi. Penat Tajuddin mengampu Rosmah.  namun namanya tersingkir juga akhirnya. Nampaknya UMNO kawasan Parlimen  Pasir Salak sedang dalam pembikinan untuk menendang tajuddin. yang muda 90% sokong Zainol Fadzi dan yang warga emas 20% sokong Tajuddin. 

Walau apa pun kita tunggu dan lihat siapa yang akan menentang 
sdr. Mustafa Kamal Ayub.

Kepada kepimpinan PKR Cabang Pasir Salak, kembalilah  kepada realiti, kini PKR itu sendiri telah tercemar dengan " lakonan " rakan-rakan yang telah kembali ke UMNO. Kekuatan kepada sesebuah organisasi terletak kepada Keukwahan kepimpinan, ada rasa tolak ansor, sentiasa dapat menerima penambahbaikan serta tidak menikam rakan dari belakang. Kalau kita mengandaikan rakan lain " menikam " kita rakan yang lain juga boleh mengandaikan sedemikian untuk kita. Buanglah yang keroh dan ambil yang jernih, yang penting di PRU13 ini ialah satu perubahan kepimpinan pentadbiran negara bukan cuba melepaskan kepentingan individu tertentu. 

Selamat berjuang. 

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA