Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Friday, November 30, 2012

SYARIKAT KAYA RAKYAT KEDANA

Kuala Lumpur - by @tiewnama

Paparan diatas amat mengejudkan, sudah pasti sebagai rakyat kita harus dan amat perlu bertanya apakah kekayaan selama hari ini yang mereka nikmati tapi sebaliknya merera masih berhutang dengan Bank Negara, dan Bank Negara itu adalah simpananan kerajaan dan wang kutipan kerajaan itu pula adalah wang rakyat, jadi selama ini mereka kehebatan kekayaan mereka ianya di tanggong oleh Rakyat.

Pendedahan pengurusan kewangan negara ini memaklumkan kepada kita bagaimana kekayaan di kecapi oleh mereka selama ini, kekayaan mereka di tanggong oleh rakyat dan ianya " dibenarkan " pula oleh pihak pemerintah. Ia amat menyedihkan dan patutlah selama ini semua syarikat kaitan dengan kerajaan tidak merasa kerugiaan kerana mereka menggunakan " tabungan " dari bank negara. Persoalannya apakah mereka ini rakan baik dengan pihak kerajaan? dan apa perlunya pihak kerajaan pula berbaik-baik dan sanggup menyara penghidupan mereka?





Dua Kerajaan Negeri bawah pimpinan BN - meneruskan budaya berhutang
 
Sebagai pengetahuan umum, pendapatan negara malaysia adalah rm 189 billion setahun, 
akan tetapi hutang kroni kroni Najib Razak ini kepada Bank Negara Malaysia telah melebihi
pendapatan negara malaysia itu sendiri, inikah yang di katakan perniagaan yang 
menguntungkan?

Apakah benar, syarikat syarikat tajaan kerajaan Barisan Nasional untung dan tidak pernah
rugi ? Rakyat sengsara dengan kenaikan barangan keperluan seperti minyak petrol mahal,
harga barang naik, gula naik 20 sen, rumah naik mendadak harganya, kereta mahal, tol sana sini.




sebagai kesimpulan rakyat perlu berhati-hati untuk memberi kepercayaan seterusnya kepada BN untuk meneruskan kepimpionan, negara boleh bangkrap dengan cara urus tadbir mereka. Ubah Sekarang selamatkan Malaysia!

 Kuala Lumpur - by @tiewnama

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA