Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Friday, September 21, 2012

SIAPA PENENTANG HUKUM ALQURAN

Kg. Gajah 21 Sep. 2012, GM juga mengambil kesempatan untuk mencari di mana punca berlakunya salah faham antara Dato Ngeh Koo Ham dengan kaum muslim di Malaysia dalam isu Sam Bacile ( filem hina nabi ), bagaimana pula beliau Nge berupaya untuk mengeluarkan komen " Tidakkah orang Islam membuang terlalu banyak masa dan tenaga untuk ini?. Satu penjelasang telah di buat oleh YB Ngeh bersama dengan Dewan Harian Pemuda PAS yang di ketuai oleh Raja Iskandar yang juga Naib Ketua Pemuda PAS pusat di pejabat perhubungan PAS Perak.

Persoalan yang di timbulkan ialah apakah tunjuk perasaan ini untuk kepentingan mempertahankan Islam atau berjuang untuk mengisi ruang politik semata-mata? persoalan  dalam tweetnya di tujukan kepada Pergerakan Pemuda UMNO. Bagi Ngeh jika, sekiranya Khairy yang mahu mengajak orang Islam membantah Sam Bacile benar-benar ikhlas dan semata-mata untuk Islam, maka dia perlu terlebih dahlu membuktikan keikhlasan itu dengan membantah pemimpin-pemimpin Umno sendiri yang sering mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang menghina Islam. 

" Orang Islam sendiri menghina Islam... Betapa mulianya Najib dari masjid rumah Allah... Tunjuk punggung kat gambar... Bukan depan muka... Salah... Lempar kasut dalam masjid... Yang betul2 masjid... tak salah tak de apa2 tindakan.... Org Cina pun x baling kasut kat tokong dia...

Ungkapan Ngeh itu ada benarnya kalau kita teliti dengan apa yang berlaku di Malaysia, perhati dan amati gambar-gambar yang di paparkan. Kali ini GM ajak pengunjung, peminat berfikir dengan gambar-gambar yang disertakan:

 








Antara punca Rasulullah dihina samada melalui filem murah atau apa jua sekali pun adalah kerana iman umat Islam itu sendiri semakin rapuh dan lemah. Umat Islam kita di Malaysia masih belum nampak jalan lagi untuk menyelesaikan masalah anak luar nikah, buang bayi, sumbang mahram, penagihan arak, judi dan dadah serta pelbagai kebejatan gejala sosial.



Dapatan dari Dato mahfuz ini jelas memperlihat kepada kita bagaimana " dayusnya " UMNO dalam memperjuangkan Islam, walau pun ada kalangan mereka yang inginkan perkara tersebut di laksanakan tapi halangan dari rakan BN sendiri menafikan dan tidak ada pula rasa pembelaan dari UMNO lain khususnya Pemuda terhadap " gertakan " MCA itu.



Tamparan hebat kepada UMNO, setalah ujudnya PR - kalangan bukan muslim juga sudah tahu kaitan dengan kebaikan perundangan Islam, cuma UMNO saja " buta hati " dalam hal ini.

Fikir-fikirkan satu perubahan untuk Islam dan Malaysia.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA