Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Saturday, September 22, 2012

PRU 13, NAJIB TAK YAKIN BN BOLEH MENANG

 Kg. Gajah, 22 Sep. 2012, isu kaitan dengan filem " Innosence of Islam " dan tunjuk bantah boleh masyarakat tempatan terhadapnya gagal untuk menghilangkan spekulasi kaitan dengan PRU13. Bagi rakyat PRU13 adakah ibu segala PRU yang sudah diadakan 12 kali yang lalu. Mungkinkah di PRU13 ini teori RAHMAN akan menjadi kenyataan. Kita tunggu dan lihat ( we wait dan see ).

PM Najib Razak terus bermain dengan teka teki kaitan dengan tarikhnya, tapi beliau pernah meramalkan yang. Kabinatekerajaan BN/UMNO akan bertahan sampai tamat tempuh 24 April 2013.  Dengan itu genaplah lima tahun kerajaan pimpinan beliau BN/UMNO berkuasa.



PM Najib telah menggunakan seluruh kekuatan untuk mendapatkan maklumat kaitan dengan kemenangan yang akan diperolehi jika diadakan PRU13 masa kini. Risikan dari PDRM ( SB ) dan Tentera, dari kehadarian setiap program, dari rakan kabinate, semuanya menghampakan. Ianya termasuk juga dari Mantan PM. Kalau menang pun cupoi-cupoi saja ( sikit sangat ). Risikan hanya melaporkan cuma 120 dari 222 kerusi parlimen yang akan dimenangai.

Statistik PRU12 menunjukkan, sejumlah 8 juta pemilih dan UMNO / BN mendapat cuma 52% dan pembangkang 49%, cuma dengan perbezaan 2% atau pun 314k pengundi sahaja.PRU12 pada 8 March 2008 Pakatan Rakyat ( PKR, DAP, PAS ) dapat mengurangkan dua pertiga majoriti dalam Parlmen Malaysia. BN/UMNO mendapat 140 kerusi Parlimen. Pakatan Rakyat mendapat 82 kerusi Parlimen. 
 
Tapi bagi PRU13 pemilih telah bertambah ke 13 juta atau hampir 25% penambahan. Atau pengundi  baru  2.7 juta orang. Siapa mereka yang 2.7 juta orang ini? hampir 70% adalah pemilih di bandar atau pinggir bandar,  pemilih dari kawasan ini daya fikir mereka sudah berubah dan mereka juga cukup senang untuk mendapatkan maklumat, ( bagi mereka maklumt di hujung jari ), cuma 30% dari jumlah 2.7juta itu di kawasan luar bandar, dan UMNO / BN masih menjadikan " fix - deposit " untuk kemenangan.Namun satu fenomena yang baru sedang berlaku di Malaysia, arus politk dan geopolitik atau lanskap politik sukar dibaca oleh BN/UMNO. Dimana jaringan atau akses dengan laman maya dan facebook atau manusia berinternet dan bermaklumat berminat dengan parti pembangkang.

Dapatan kajian dari Malaysia Kini melaporkan, sejumlah 62% penduduk di Malaysia sudah mahir dengan penggunaan komputer dan menggunakan internet, juga hampir 12 juta penduduk pula memiliki FB ( Facebook ), melalui FB dan internet rakyat sudah boleh memilik maklumat terkini sekelip mata sahaja. Terlalu mudah rakyat menerima maklumat, maklumat dari semua sudut, samada dari pihak pemerintah mau pun pembangkang.

 Hampir 62% atau 18 juta penduduk Malaysia mengunakan internet. Hampir 12 juta penduduk Malaysia menggunakan Facebook .( sumber dari MKini). Kami sarankan kepada pemimpin Pakatan rakyat dari semua peringkatmenggunakan kemudahan alternatif berkempen dan memberi maklumat jaringan berinternet dan Facebook terutama generasi muda dan kumpulan celik berinternet

Sebagai contoh, kes Datin Sri Rosmah Mansor  yang dikatakan memakai jam yang berharga mencecah RM400 RIBU Ringgit, cincin berlian bernilai RM24 Juta, beg tangan hampir RM800 Ribu sebuah. Ini melambangkan bagaimana borosnya isteri Najib, rakyat tertanya-tanya dari mana datangnya sumber kewangan mereka? persoalan tinggal persoalan, dan kenapa Rosmah terlalu boros, dan mengapa Najib memberikan laluan kepada keborosan tersebut?

 Jawapan agak mudah dan rakyat Malaysia meletakkan RASUAH adalah amalan pemimpin kabinet Najib dan melakukan penyalahgunaan kuasa.

Ayuh kita gerakkan satu tranformasi politik  untuk menukar dan menjatuhkan parti syaitan yang bernama BN/UMNO. jika membiarkan syaitan berkuasa lagi banyak kemusnahan dan rasuah berlaku. Jangan biarkan Rosmah dan Najib membeli cincin, beg,  jam, kasut dan pakaian berbillion ringgit.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA