Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Friday, August 10, 2012

PILIH MCA KE SYURGA DAN DAP KE NEREKA



 

Sembang di warung Pasar Ramadhan sehari dua ini tertumpu kepada isu seorang Maharugu dari Kelantan yang memberikan " fatwanya " kaitan dengan memilih wakil rakyat pada PRU13 nanti. Ada apa-apa beza ke antara Cina yang menyertai MCA atau Gerakan dengan Cina yang memilih DAP sebagai perjuangannya. Apa beza antara kedua-duanya.

" mufti - Abullah Samaah "  pengasas Pondok Gengtin, Tumpat.

Apabila beliau memberikan pandangan kaitan dengan parti politik Cina di Malaysia ini seolah-olah beliau tidak bagitu dapat membezakan yang mana Cina Muslim dan yang mana Cina kafir. Semua orang tahu siapa Cina sama ada mereka MCA, Gerakan mau pun DAP. Mereka semuanya " kafir ". Bagi MCA jelas menentang Hudud, bagi DAP memang tidak pernah terhakis dalam pemikiran mereka HUDUD atau negera Islam tidak lansung terlintas di benak nadi mereka. Tapi apakah dengan tindakan orang Melayu pula kaitan dengan perlunya Malaysia melaksanakan Undang-undang Islam.


Ini keretan komen pemimpin no 1 Malaysia kaitan dengan perundangan Islam di Malaysia.
Negara akan huru-hara sekiranya undang-undang Islam dilaksanakan - kenyataan Najib pada 20hb April 1983 kepada para wartawan.

Kerajaan Kelantan harus dipertanggungjawabkan jika berlaku huru-hara, ketidakstabilan politik, perpecahan di kalangan umat Islam dan kegelisahan rakyat apabila hukum hudud dilaksanakan di negeri itu. Rakyat harus menyoal perlaksanaan hukum itu menguntungkan atau menyebabkan perpecahan, pertentangan dan ketidakstabilan politik. Tidak semua negara Islam mengamalkan hukum hudud bahkan ada negara Islam lebih makmur tanpa hukum itu - kenyataan Najib pada 20 April 1992 kepada para wartawan.

Ini pula padangan dari PAS kaitan dengan Chua Soi Leek untuk HUDUD

Mengapakan agaknya untuk memilih DAP haram dan juga menyokong PAS dan PKR juga turut haram dan berdosa besar. Sebaliknya mengundi UMNO dan menyokong MCA atau MIC & Gerakan dapat pahala. kalau kita perhatikan, antara DAP, PAS dan PKR hanya DAP yang seolah-olah masih menolak HUDUD tapi UMNO, MCA, MIC dan Gerakan semuanya menolak perundangan Islam dan yang menyedihkan UMNO sendiri menjadi kepala penolakkan tersebut. ( perhatikan apa kata ketua UMNO di atas ).

Apa yang nyata Majlis Fatwa Kebangsaan mesti mengluarkan fatwanya kaityan dengan pendedahan Guru Pondok ini.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA