Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Sunday, August 5, 2012

DAP - 13MEI ANGGARA SIAPA

Isu 13Mei kini di kumandangkan untuk meraih simpati, peristiwa 43 tahun yang lalu kini dijadikan " icon " untuk mempengaruhi daya fikir rakyat Malaysia untuk terus menerima UMNO / BN, usaha ini untuk mengatasi semua usaha kaitan dengan fitnah yang tidak menjadi malahan setiap fitnah yang dilimparkan ianya memakan diri sendiri. Dari fitnah yang dikaitkan dengan Anwar, Liwat, Liwat 2, Liwat 3, tak menjadi kenyataan, vedoe sex semuanya gagal, kini timbul pula cerita Tuan Guru Nik Aziz pula, apa punya malaun blogger UMNO. apa punya bodoh kepimpinan UMNO yang sanggup menerima dan menjadikan fitnah-fitnah ini bahan untuk tujuan kempen. Apakah mereka ( UMNO ) ingat daya fikir generasi sekarang masih seperti daya fikir pengundi di saluran 1 ( bukan semua )
" Politik Malaysia kini semakin kasar dan kesat, dewan yang mulia ini juga di jadikan tempat di mana dusta dan  fitnah disebarkan tanpa sebarang sekatan atau rasa sesal. Saya telah di tuduh sebagai penghasut tragedi 13Mei 43 tahun yang lalu pada tahun 1969. Sebaliknya selama 4 dekat pihak PDRM masih gagal untuk menentukan siapa sebenarnya yang mencetuskan rusuhan tersebut, tapi peliknya tiba-tiba ada pihak yang mengetahui siapa sebenarnya yang menjadi mencetusnya. Dan saya telah didusta di dewan ini sebagai orang yang menghasut dan mencetuskan slogan-slogan paling rasis di jalan raya di Kuala Lumpur pada 11,12 & 13 Mei 1969. Kini hasil dapatan dan di " filemkan " disiarkan secara berleluasa  di blog-blog cybertroopers UMNO "

Dimana saya pada tarikh-tarikh tersebut?

11 Mei 1969 sehingga awal pagi saya di Pusat Pengiraan Undi di Melaka, kemudian selepas pengumuman balik ke Kuala Lumpur.
12 Mei 1969 kembali ke Melaka dengan program bersama pengundi dan berterima kasih atas sokonga mereka - acara berjalan dengan aman.
13 Mei 1969, berada di Kota Kinabalu untuk membantu calun DAP yang bertanding di sana ( hari mengundi di Sabah & Sarawak lewat seminggu ) semasa berucap ini saya menerima berita kaitan dengan huruhara di Kula Lumpur.

Akhirnya saya di bawa ke penjara dengan pertuduhan di bawah ISA, dan di bebaskan pada 23 Feb. 1971. Satelah Parlimen pulih dan semasa membahas Rand Undang-undang Pindaan Pelembagaan 1971, saya telah menyeru supaya satu Suruhanya Perlimen ditubuhkan, yang mana ahlinya terdiri dari Bukan Ahli Parlimen yang di hormati dalam bidang masing-masing untuk mengenal pasti punca ruushan 13Mei dan membuat cadangan bagaimana untuk mencegah berulangnya rusuhan kaum 13 Mei di masa depan, dan menghentikan masalah polarisai kaum di Malaysia.

Di paparkan teks ucapan Lim Kit Siang - di Parlimen pada 1971

" My every public statement and stand was motivated by my sense of Malaysian nationalisma and patriotisam. I was born in Malaysia and I shall die in Malaysia. I have no otehr land and as my home. I have children who are growing up in Malaysia and who are going to live in Malaysia. l felt it my duty to do my part to build a multi-racial s and harmonoius Malaysia for, without such a society, all Malaysians will suffer.

" I believe that the policy followed by the Alliance is not producing or generating a sense of Malaysian consciounness and indentity transcending all racil language and cultural differences. I believe that the only formula to build a Malaysian nationn is to give every Malaysian regardless of his race, language or culture, a stake in the political economic social and cultural development of the country, where no group feels that it being discriminate against on racil, cultural, language or religious grounds. It is this philosophy wihch guided all my public aciton and uttrances.

" I also bevelive that the Malaysian nation is going through a truama with the tragic May, 13th disturbances and that a special effort must be made to end  the grate damage inflicted by the distrubances. Although the wounds of May, 13th may close, it may not heal. If this the case the May 13th disturbances is only a prelude to worse distrubances

" In this task of reconciliatkion of the races it will be a great mistake if the ruling parti shoulers singly, or only with superficial co-operation with oppositon leaders and parties who have won the confidence of the people "

Ucapan beliau pada 22 Mac 2012 - usul menjunjung kasih Agong. 

Ucapan pada 1971 itu adalah satu kenyataan di mana saya sayang, setia, komitmen, nasionalime dan partiotisme saya samasa saya masih berusia 28 tahun. Saya bangga berkata bahawa saya berpegang tegus kepada kenyataan ini, khasnya peristiharan saya:

" My every public statement and stand was motivated by my sense oh Malaysian nationalism and partiotism. I was born in Malaysia and I shall die in Malaysia. I have no otther  land as my home, I have children who are growing up in Malaysia ana who are going to live in Malaysia I fell it my duty to do my part to build a multi-racial and harmonious Malaysia for, whitout such a society, all Malasyias will sufffer "

Akhirnya saya menjemput PM dan semua warga Barisan Nasional supaya menyertai usaha PR - Pakatan Rakyat untuk membuktikan bahawa kita semuanya nasionalis dan patriot Malaysia yang berupaya bekerjasama dengn menubuhkan sebuah Suruhan Jaya bersama untuk memastikan bahawa PRU13 ini akan merupakan piliharan yang paling bersih, bebas dan adil di sejarah negara ini, sambil membutikan kepada masyarakat seduina serta diri kita sendiri bahawa kita telah muncul  sebagai sebhuah negara demokratik

idea asal dari
Petikan dari MEMBONGKAR RAHSIA DAP
TULISAN WAN HAMIDI HAMId

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA