Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Thursday, July 19, 2012

UMNO : RAMAI PEMIMPIN YANG BODOH - AZIZ BARI


Kg Gajah 19 Julai 2012, di UPU Kg. Pasir Kubu PAS telah mengundang penceramah perundangan yang di singkirkan olah UIA -  Prof Aziz Bari. Orang kampong Pasir Kubu dapat sendiri melihat dari dekat siapa sebenarnya Aziz Bari. Mereka mampu bercerita kaitan dengan penama ini tapi masih belum mengenali secara dekat bagaimana dan kemampuan beliau berucap.



Ketua Bahagian PAS Pasir Salak, Sdr. Muhaimim Sulam bersama penceramah, 
Mr. Richad Wong - dari DHPP, Prof. Aziz Bari, Sdr. Dr. Ishak dan Sdr. Razman Zakaria.


 Sdr Razman Zakaria - TPJ 3, PAS Perak / 
Mantan Pengarah Kastam Melaka.

Sdr. Razman, amat banyak dan berjaya memikat hadirin dengan ceramah yang di iringi tayangan multimedia, semua inti pati ucapan seperti siapa sebenarnya yang memonopoli harta di Malaysia, semua individu terlibat seperti siapa dia Robert Koh, Siapa dia Tony Fernendes, Siapa dia Ananda krishnan, siapa dia Goh Chok Tong juga siapa dia Syed Albukhari. Apa yang menyebabkan mereka tidak berganjak dari tempat duduk semua kekayaan mereka di tayangkan.

Beliau meninggikan suara dengan memberikan pertanyaan kepada hadirin, " Benarkah PAS di kudakan oleh UMNO, betul atau tidak ?" UMNO pembohong " dengan pantas di jawab oleh hadirin.

Memang benar UMNO pembohong,  cuba kita lihat yang kaya bukan orang Melayu, kalau orang Melayu pun bukan semua tapi dari puak-puak mereka saja - itu kroni namanya. UMNO bagi projek gula pada Robert Koh, UMNO bagi laluan Hand Phone kepada Ananda Krisnan, UMNO bagi Genting Highland kepada Goh Chong Tong, UMNO bagi kekayaan kepada  Anak-anak Mahathir, contohnya kini sudah ujud syarikat petrolium - PETRO - dan PETRO pula mengarahkan MAS menggunakan minyak syrarikat inil. siapa punya PETRO - anak Mahathir. Ahli UMNO kena tipu. Betul tak ? tanya beliau.

" Betul " sahut hadirin.


Professor Aziz Bari - Pakar undang-undang Malaysia. 

Momentem kini memang kearah UMNO akan kalah di PRU13 nanti, apa yang perlu dilakukan ialah ahli dan kempimpinan PR amat perlu bekerja keras lagi. Terutama di Johor, angin perubahan amat ketara sekali, tak pernah terjadi sedemikian sebelum, pengalaman di 2 tempat di Simpang Renggam dan Tangkak ianya sungguh menakjubkan.

Kepimpinan UMNO kini serba salah, serba tak kena, apa yang dibuat semua tak betul kadang-kadang ianya memperlihatkan kebodohan mereka sendiri. Lihat sahaja kenyataan dari Menteri Undang-undang YB Nazri. " Beliau memang buta undang-undang. Tempoh pemerintah setiap kerajaan maksima selama lima tahun dan berakhirnya 5 tahun pilihanraya perlu diadakan, dengan pembubaran parlimen, kerajaan " undertaker " perlu di ujudkan, tempoh kerajaan ini maksima selama 60 hari, kemudian perlu diadakan pilihanraya dan setelah kerajaan baru ujud, kerajaan ini pula perlu mengadakan mesyuarat pertama dalam tempoh 120 hari "

Hadirin mendengar dengan khusuk, mereka dapat idea baru dalam masalah negera. Hujah baru untuk berhadapan dengan UMNO nanti. Senjata sudah ada.

Akhirnya sekali lagi, sebagai pessanan adalah diharapkan agar semua pihak dapat meneruskan kerja untuk memastikan kemenangan PR di PRU13 nanti.


Penulis ambil kesempatan untuk bergambar dengan prof.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA