Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Saturday, July 7, 2012

HUDUD LAGI, KEMANA SUARA MELAYU ISLAM

Kg. Gajah 7 Julai 2012, dalam sembang-sembang di warga Mak Janda, isu Hudud masih di pedebatkan oleh ahl-ahli majlis warung. masing-masing dengan hujjah untuk mempertahankan kepentingan masing-masing. Masing-masing ada kekuatan untuk berhujjah. NGSo seperti JATI, PEKIDA, PERKASA serta TIBAI semestinya dijadikan bahan perbincangan.

Isu HUDUD, sebenarnya agak lama di " diamkan " kerana kerajaan Kelantan telah diberikan amaran oleh Tun Dr. M. untuk tidak melaksanakannya dan ianya diikuti pula oleh pada masa itu oleh parti pembangkang DAP. Walau pun ianya " senyap " tapi pelaksanaan secara halus dilaksanakan. Dan PAS dalam gagasan PR telah memahamkan HUDUD dari dalam kepada rakan-rakan PR terutama dengan DAP, akhirnya DAP mula memberikan " signal " dan mula memahaminya. UMNO mula " panik " atas perubahan ini.

Dengan itu setinggi-tinggi tahniah diucapkan kepada Datuk Ayub Rahmat (ADUN Johor) di atas keberanian beliau dalam menyatakan hasrat untuk menuntut pihak kerajaan Barisan Nasional untuk melaksanakan Hukum Hudud.Seluruh rakyat terkejut dengan kenyataan tersebut. Dan kini bukan pembangkang yang tidak setuju tapi sebaliknya dari rakan " sekelambu " MCA.

Apa yang peliknya kenyataan dari Johor ini memberikan kesan kepada kedua-dua pucuk pimpinan UMNO dan mereka bertelagah sesama sendiri dan akhirnya, MCA bertindak menjadi orang tengah untuk menyelesaikan pergeseran tersbut. ( gambar bawah ), untiuk tidak hilang kawan Najib sanggup menidakkan hukum Islam.



 
Cherut kata ( bukan nama sebenar ) " diaApakah Mashitah ini ( gambar ) ingat kita lupa dia pernah kata, kalau buat hukum HUDUD, lama-lama semua kena potong, kalau orang mencuri bukan potong tangan tapi carikan mereka kerja, bodoh punya pendapatan " Cherut cukup geram terhadap Mashitah " Apa ? dia ingin sekarang ini  50 tahun dulu, boleh memperbodohkan orang, maaf ,  keme takkan undi BN lagi kali ini " tambah beliau.


Haipokrit Melayu

Tapi kini Mashitah udah " u-turn " tapi menyalahkah kerajaan pula,  " beliau menyokong candangan dari Johor namun kita kekurangan prasarana terdiri daripada mahkamah, hakim, pegawai pendakwa bagi melaksanakan perundangan Islam di negara ini.

" Teman rasa UMNO / BN ( dulu Perikatan ) merintah dah hampir 60 tahun dan dalam perlembangaan meletakkan Islam sebagai agama rasmi, agaknya selama ini YB-YB UMNO makan gaji buta tak buat kerja, deme tak fikio ke nak rancang itu semua, teman rasa deme ini cakap tapi tak serupa bikin, harapkan cantik aje " tambah Mat Few ( bukan nama sebenar )
 
 " Ce tengok, kalau pemimpin Pakatan Rakyat, kena ropa itu, sudah tentu semua NGOs UMNOngok berkokok, semua buat laporan polis, hinggakan AJKK pun turut sama, Hasan Ali, Ibrahim Ali, Zahid Mat Ariff semua di temu ramah di TV, semua kenyataan di rakamkan di akhbar-akhbar " marah Che Ngah ( bukan nama sebenar ) " Apa deme takut ke dengan Cina tu, bodoh punya UMNO, udah le tak kan dapat undi dari aku lagi " dengan marah sambil meninggalkan meja minuman dan " kome bayor teh teman pagi ini " 

Memang kita rasa hairan juga, Pemuda UMNO juga mendiamkan diri, apakah kegagahan Pemuda juga bertempat dan seolah-oleh ada perkara yang di sembunyikan oleh Ketuanya. Ayoh Pemuda bangkitlah, berikan keyakinan kepada rakyat dan tunjukkan  kepimpinan kita masih menjaga Ketuanann Melayu di negaranya.


No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA