Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Friday, June 1, 2012

KEKEBALAN ISTANA - CERITA MUNCUL KEMBALI



Di atas adalah di paparkan dialog YB Niza di FB beliau kaitan dengan cadangan dan pandangan terhadap isu kontrovosi bidalan kereta WWW 1 dengan harga 520k. Akhirnya YB Niza terperangkap dalam isu cadangan dan pandangan tersebut:

Sebagai rakyat dan pemimpin kepada rakyat adalah dan sememangnya beliau meluahkan perasaan tersebut kerana memang di anggap satu " pembaziran " dengan sejumlah itu semata-mata untuk mendapatkan nombor untuk sebuah kereta. 



Dr. Mohd. Asri pula dalam twitternya, kaitan dengan pandangan dari Niza. Jika golongan raja tak boleh di dipetikaikan tindakan dan perangai mereka, ini bererti rakyat mempertuhankan merekan dan menghambakan diri .






















NONE
  
Dan di dalam Surah Al-Asr, "manusia" (tak kira raja, tak kira rakyat biasa) semuanya diseru supaya saling pesan-memesan dengan kebenaran dan pesan memesan dengan kesabaran.

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu di dalam kerugian
melainkan mereka yang beriman dan beramal saleh,
pesan-memesan dengan kebenaran
pesan-memesan dengan kesabaran"
 1- sidang khas untuk menghapuskan kekebalan Raja - usaha siapa ini?




UMNO mengusulkan agar harta raja-raja - kalau gitu bagaimana agaknya 
bidalan RM520k leh di terima oleh pencacai-pencacai UMNO masa kini?

 Ungakapan ini memang menghina sultan - ianya sah dari UMNO
dan mereka sanggup mengatakan Sultan itu Natang ( binatang )
 
Di paparkan keretan akhbar kaitan dengan usaha dan rasa benci sebilangan warga Malaysia terhadap rajanya sendiri. Usaha mereka sudah lama, gulongan ini terus berusaha untuk menidakkan kuasa-kuasa istana terhadap rakyatnya sendiri. Bermua pada pemerintahan PM ke4 kuasa-kuasa istana di kurangkan. Tapi mereka langsung tidak menyalahkan diri sendiri sembaliknya apabila ada peluang untuk menuding jari kepada orang lain, tundingan di usahakan, pencacai-pencacai terus mengambil kesempatan untuk menyalahkan pihak lain, tambahan pula mereka yang di anggap bersalah itu dari kumpulan pembangkang.

NONEPergerakan Pemuda Umno Khusus dari Pulai dan beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) membuat laporan polis terhadap bekas Menteri Besar Perak Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin berhubung kenyataannya yang dianggap biadap terhadap Sultan Johor. Bagi PERKASA ( Bhaghim Ali - gambar ) terus mencadangkan agar anugerah kebesaran dari istana di tarik balik dan Niza juga mesti memohon kemaafan secara terbuka atas pandangan yang " mengaibkan " pihak istana itu.

Mereka tak terima permohonan maaf dari Niza, sebaliknya Niza pula akan di siasat mengikut akta keselamtan dalam Negeri. Oh hebat betul Malaysia masa kini. Apakah dengan hanya menyatakan pandangan dan pendapatan rakyat untuk " tuannya " itu satu kesalahan?  Sekarang neh Dr Maza juga telah nyatakan pandangan nya mengenai hal tersebut. Bagaimana? Adakah Dr Maza akan disiasat sebab menyentuh isu kesultanan melayu johor? Ataupun dia akan dicop sebagai ulama wahabi? Adakah sesiapa selepas neh nak pergi pancung Dr Asri dan sekeluarga? Sama2 kita tengok reaksi dorang macam mana. -sozcyili

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA