Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Friday, May 4, 2012

PRU13, DUN KG. GAJAH BUANG WAN ASHIKIN


Kg. Gajah 04 Mei 2012. Seluruh pengundi di DUN Kg. Gajah amat terperanjat dengan sekeping kain rentang yang terpapar di depan Pejabat Pusat Khidmat DUN Kg. Gajah di Kampong Teluk.

Nampaknya kedudukan YB kini, Dato Shikin mungkin tergugat pada PRU13 itu nanti, apakah ianya akan menjadi satu realiti atau pun sendiwara politik Dato Tajuddin untuk menguji sejauh mana pengundi Kampong Gajah akan menerima cadangan perubahan ini.

Kenapa Dato Shikin perlu di tamatkan perkhidamtannya, beliau adalah Ketua Puteri Pasir Salak dan Perak serta terlibat di peringkat Puteri Pusat dan juga diberikan kepercayaan olah MKT UMNO untuk bersama-sama mentadbir UMNO di peringakat Pusat. Cuma kelemahan pada YB Shikin ialah beliau dilahirkan atas kehendak DAto Ainon - Mantan YB Dun Kg. Gajah yang juga ibu mertua beliau. Kehebatan beliau di Dun Kg. Gajah memang boleh di pertikaikan, kerana di Pasir Salak, cawangan Puteri tidak lah menggalakkan. Kemunculan beliau adalah desakan Ibu Mertuanya, ketika Tajuddin inginkan sokongan untuk menduduki Parliment Pasir Salak. Juga beliau bukanlah anak jati Kg. Gajah.


Gandingan Mantap untuk PRU13 - Parliment Pasir Salak

Apakah Sdr. Abdullah Fauzi, Naib Ketua Bahagian Pasir Salak,  juga anak kepada Allahyarham Dato Haji Ahmad Razali  mantan YB Dun Kg. Gajah ingin memperjudikan masa depan beliau dengan mencuba nasib sebagai dan bergelar " Wakil Rakyat ". Kalau mengikutkan sejarah dan kepedulian memang sewajibnya beliau diberikan peluang untuk kerusi DUN Kg. Gajah. Sejarah juga membuktikan betapa setianya beliau dengan Dato Tajuddin, beliau bersama Dato Tajuddin " dari dulu, kini dan selama-lamanya ". Kesetiaan beliau teruji semasa Dato Tajuddin di penjarakan semasa Operasi Lalang tempoh hari. Juga kesetiaan di pupuk juga semasa Dato Tajuddin di denda dengan penggantungan keahlian selama 6 tahun kerana politik wang. 

Tapi laluan beliau tersekat dengan kehadiran Dr. Wan Ashikin, Dato Ainon, ibu mertua Shikin dapat meyakinkan Tajuddin untuk memberi laluan kepada menentunya dan akhirnya Sdr. Abdullah Fauzi perlu melupakan untuk bergelar YB. Tapi dengan pergeseran kalangan ahli UMNO, mereka mula mempertikaikan Dr. Wan Shikin bukan " orang " Kg. Gajah dan kemampuan beliau terhad, dan ianya amat perlu diganti.

Tapi malangnya, " kemantapan gandingan " ini hanya berlaku di Cawangan UMNO Kg. Teluk Saja. Kenapa jadi demikian, apakah memang ada rasa dendam khusus dari ahli UMNO cawangan ini terhadap beliau. Sebagai bukti pengundi di Cawangan ini, semuanya mengundi di SM Dato Seri Mahajara Lela, dan keputusan undian memang tidak memihak kepada BN.

Perubahan landskap politik masa kini sudah berubah, pengundi tidak lagi memikirkan UMNO, sebaliknya bagi mereka ialah UMNO perlu di buang dari memori kehidupan harian mereka. Sama ada Wan Ashikin mau pun Abudllah Fauzi, juga Tajuddin dan Zainul Fadzil mereka semua perlu di tiadakan dalam politik Kg. Gajah.

tika dulu telah mengubah cita rasa, dan kini sudah ada

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA