Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Saturday, April 14, 2012

UMNO - YANG PENTING MENANG BUKAN KERUSI MB


PRU 13 untuk Malaysia akan berlangsung tidak lama lagi, kesan dari tsunami PRU12 masih dan sentiasa menjadi igauan kepada UBN. Malahan tsunami PRU12, bagi UBN, mereka telah kehilangan 5 negeri dan diperingkat parlimen tidak dapat majoriti 2/3, kegagalan ini juga memberi petunjuk kepada pucuk kepimpinan BN untuk menukar terajunya dari Abdullah Ahmad Badawi ke Najib Tun Razak. Untuk itu bagi menghadapi PRU 13 ini, ianya adalah hak Najib untuk mengemudi dan menuai kejayaan. 


Apa yang pasti Selangor, Pulau Pinang, Kelantan dan Kedah, memang sudah berada di tangan PR dan nasib Perak dan N9 pula seperti telor di hujung tandok, menyeberangnya Perak ke tangan UMNO / BN adalah dengan penglibatan pihak istana.Mungkin ini penyebab mereka tidak berminat. Atau mereka lebih mementingkan  untung nasibnya dalam pilihan raya akan datang. Umno sendiri masih menggeletar dan cemas rimas apakah UBN akan masih kekal menjadi kerajaan ataupun akan tumbang bertukar menjadi pembangkang.

Kerisauan dan kerunsingan ini di tambah lagi oleh kenyataan YM Tengku Razaghli, UMNO / BN hanya tinggal 3 negeri yang selamat. Johor, Melaka dan Pahang. Yang lain akan bertukar tangan. Untuk itu adalah lebih baik memberikan tumpuan untuk mengambil alih dan menguatkan pemerintah dan menang dari bercakaran untuk merebut jawatan MB. Walaubagaimana pun air dalam cawan pun berkocak, ini kan pula air di lautan.


Negeri-negeri seperti Perak isunya berlainan kerana Zahid perlu di jauhkan dari " ingatan " Najib kerana kemampuan Zahid akan menyekak kemaraan Hishamuddin untuk ke Timbalan Presiden seterusnya akan dilantik ke timbalan PM. " Glamour " Zahid amat perlu di minimaizkan. Jadi mungkin Perak akan dapat MB baru selepas PRU13 nanti.


Zahid akan bertanding di DUN Rungkup - untuk lantikan MB Perak.
Zambry ke mana ya?

Cuba kita perhatikan bagaimana keadaan di Kelantan, negeri Cik Siti Wan Kembang ini, memang pada dasarnya tidak akan beraleh tangan tapi UMNO terus memainkan isu-isu untuk memperdayakan rakyat dengan menyebut nama-nama seperti Mustafa Mohamed, Awang Adek sebagai mereka yang akan mengetuai negeri tersebut. 

Masalahnya, mereka yang disebut-sebutkan semuanya sudah pun ditolak oleh rakyat kelantan, tambahan pula Mustapha pernah kalah di Jeli dan Awang Adek pula terus kecundang dan tidak berikan kepercayaan oleh Rakyat Kelantan, jadi apakah mereka mampu untuk menerajui kepimpinan dan pentadbiran di kelantan nanti?





Bagi Terengganu, peristiwa perlantikan Ahmad Said adalah kerana pada ketika itu istana tidak berminat dengan Pak Deris, dan kita masih ingat bagaimana kain pemidanga bertulis " kami mahu deris natang " ( siapa natang - binatang ) hanya mereka yang terlibat sahaja yang mengetahuinya Beberapa peristiwa di Terengganu sehingga masih belum di selesaikan, contoh seperti runtuhnya stadium Sul. Mizan, dan beberapa bangunan lain, kemudian selepas ianya jua di senangi oleh PAS tapi selepas ahmad Said mengkritik PAS, PAS dah buat " turning " kaitan dengan Ahmad Said itu sendiri. Calun untuk kerusi MB di Terengganu masih belum di bayangkan lagi. kenapa ya? Apakah pihak UMNO / BN sudah nampak yang UMNO / BN akan kehilangan Terengganu selepas ini. Allah sahaja yang mengetahuinya.


Boleh di katakan setiap negeri kini mempunyai masalah tersendiri,  sama ada ( personal problems ) atau pun masalah pentadbiran seperti adanya penyelewangan, salah guna kuasa dan tidak berkesannya pengurusan dan pentadbiran di bawah negeri masing-masing. Seperti di Pahang, YAB Adnan bermasaalah dengan isu Lynas. Johor sebagai sebuah " kubu " UMNO juga kini perlu diberikan perhatian serius kerana ianya sudah tidak selamat. Untuk itu Ghani Othman perlu diberikan laluan untuk memastikan Johor tidak beralih pentadbiran. Isu siapa MB sudah tidak timbul. Juga Najib sudah meletakkan harapan besar kepada Johor. Johor bukan lagi penyimpat tetap kepada UMNO.

Masalah yang sama juga belaku di N9 dengan majoriti yang cukup " tipis " isu MB perlu diketepikan dulu, apa yang penting bagaimana untuk memastikan pemerintahan UMNO lebih selesa lagi. Tapi nama Mohammad Hassan walaupun tidak di cadangkan untuk meninggalkan kerusi MB sebagai persiapan mungkin Najib sudah dapat pengantinya, kerana Mohammad hassan akan ke parlimen.Negeri Sembilan sama masalah dengan Johor. Umno tidak berkokok kerana negeri itu katanya antara negeri baru yang bakal jatuh ke tangan Pakatan Rakyat. Jadi masing-masing lebih menumpukan kepada kemenangan daripada memikirkan kedudukan atau siapa bakal menjadi M

negeri-negeri lain seperti Melaka, Perlis, Kedah juga Selangor tidak bagitu ghairah untuk memikirkan untuk pengisian kerusi MB, kerana keadaan di negeri-negeri tersebut dalam keadaan tenat, tambahan di Kedah dan Selangor yang sudah sememangnya di tangan PR, tapi " momentum " rakyat kini inginkan perubahan. Suasana di Melaka dan Perlis amat menakutkan. untuk itu walau pun ada angin yang bertiup untuk pertukaran MB tapi ianya perlu di " senyapkan  " dulu sebaliknya pengukuhan kepada memastikan kemengangan amat perlu diberikankan tumpuan.

Di Melaka mungkin Abu Seman akan mengambil alih tempat Mohd. Ali Rustam, di Perlis Shahidan Kassim masih menaruh minat untuk lantikan semula dan di Selangor sebagaimana yang di ketahui memang menjadi igauan untuk timbalan pengurusi perhubungannya YB Noh Omar.





ambil alih tempat Ali Rustam









S

Shahidan kassim berminat untuk kembali ke kerusi MB











Ahmad Bashah, Pengerusi UMNO dikatakan tidak 
mencapai 'standard antarabangsa' untuk jadi MB 












Noh Omar sedang berentap dengan 
mohd. Zain untuk kerusi MB di Selangor.





No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA