Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Monday, April 30, 2012

POLIS DAN TEAM KUNING NAIK ANGIN


Kg. Gajah 29 April 2012. BERSIH 3 selamat di adakan dan pihak penganjur amat bersukacita kerana strategi dan perancangan mereka menepati apa yang dirancang. Hampir 300k peminat " kuning " hadir. Dan pihak penguasa pula juga " berjaya " menghalang seramai mungkin " team kuning " menghampir dan " duduk bantah " di Dataran Penjajah - nama gantian untuk Dataran Merdeka.


Tapi apa yang pelik dan ajaibnya, mengapa di tempat lain tidak seperti apa yang berlaku di Kuala Lumpur, apakah polis dan penguasa tempatan di KL mempunyai kuasa yang berlainan dengan tempat-tempat lain.


Apa yang terjadi ?

Protesters overturn a police car during a rally to demand for electoral reforms in Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, April 28, 2012. Police unleashed tear gas and chemical-laced water at thousands of demonstrators who staged one of Malaysia's largest street rallies in years, demanding fair rules for national elections expected soon. (AP Photo) MALAYSIA OUT.

Kereta Polis di terbalikan. Kenapa?

Kereta ini telah merempoh " kumpulan kuning " dan pemandu mengaku beliau hilang pertimbangan dan tidak " familiar " dengan lalu lintas di KL, gagal untuk mencari jalan alternatif yang di sediakan akhir jalan terbaik ialah merempoh ratusan " team kuning ", kereta waja yang dipandu dengan laju memasuki kawasan " larangan " dengan di " kerja " oleh pendemostarato akhirnya pemandu yang hilang akal terus melanggar benteng Sogo dan ada yang tersepik, di langgar dan rakan beliau di sebelah di belasah.

Persoalan :

1- Apakah pemandu memang tidak fasih laluan di KL?
2 - setelah terperangkap di dapati pemandu memakai topi keleder?
Kenapa pakai topi keleder?
3- apakah memang polis merancang untuk merempoh kumpulan ini?
4- rakan di sebelahnya yang di belasan tapi juga ada kalangan kumpulan ini sanggup memberikan bantuan.


 Lihat gambar diatas, lebih 10 orang polis membelasah seseorang 
(dalam bulatan merah) umpama kumpulan kongsi gelap

Kini pihak PDRM sudah mula hilang pedoman dalam mengambil tindakan, mereka melayan " pesalah " seperti " singa lapar, timbul persoalan di mana letaknya profesionalisma PDRM dalam menjalankan tugas, di mana perikemanusiaan, di mana letaknya peranan dan pegagangan keagamaan mereka? Apakah mereka tidak ada keluarga, tidak ada anak, tidak ada sanak saudara dalam penghidupan harian mereka. Atau apakah mereka cukup gembira dan rasa puas dengan tindakan sebagitu? Hanya Allah sahaja yang mengetahuinya. 

Kita hanya mampu untuk mendoakan mereka ( anggota PDRM ) diberikan kekuatan untuk meneruskan penghidupan harian dengan Islam sebagai pegangannya.


 Lagi kengguhan mereka

Tak ada hati perut langsung.
Bila kata berberangai seperti Yahudi - tahu marah. Habis nak kata apa lagi pada mereka ini ?Nak tangkap, tangkap aje le, Ngape perlu membelasah pula? Kenapa program yang sama ditempat lain aman dan diberi kerjasama oleh pihak polis dan penguasa tempatan.



 

Lihat yang ini, bagaimana membelasah seorang manusia,
kenapa tak tangkap dan gari bawah ke balai dan disoal siasat, kenapa harus di pukul?


Statement saudara Zaharin, Setiausaha UMNO Bandar Tun Razak mengesahkan lagi polis terlibat menyamar kumpulan BERSIH dengan tujuan membuat provokasi dan hura-hara juga kacau bilau di Himpunan AMAN Duduk dan Bantah KL 428.. Membodohkan orang, dalam tak sedar membodohkan diri sendiri di khalayak.. Macam la BERSIH tak tahu yang mula merempuh pagar di Dataran tu geng2 diorg..


" jadi apakah benar kenyataan dari UMNO Bandar Tun Razak ini, kalau gitu mereka yang bergelang " kuning " di pergelangan tangan kiri itu anggota PDRM le, dan menyamar sebagai pendemostrator, dan pemandu yang melanggar tempoh Sogo dan memandu kereta pakai topi keledar juga anggota pdrm le juga, gitu agaknya polis kerja sekarang, BERSIH nak buat cara aman, mereka yang " mencipta " rusuhan, lepas itu semua akhbar kata anggota BERSIH adalah pengkhianat negara "


Di Padang Polo, Ipoh


Tapi apa yang berlaku di KL tidak pula berlaku di Ipoh. Ipoh Dato Bandar dan Ketua Polis Negeri memberikan kerjasama untuk BERSIH berkumpul. Apakah kini sudah ada dua peraturan dalam pengurusan pentadbiran PDRM dalam menjalankan tugas mereka? 

Ngapa di Ipoh boleh dan bandar-bandar lain boleh 
dan di KL tak boleh ?

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA