Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Monday, March 26, 2012

FITNAH - USAHA TERAKHIR UMNO

Kesan tindakan Mahathir zaman pemerintahan beliau untuk menidakkan pengelibatan terus Anwar di arena politik negara menyebabkan " fitnah " telah menjadi budaya hidup kalangan ahli politik untuk terus survive. Apa yang terjadi antara kedua mereka masih dalam ingatan setiap rakyat di Malaysia, sama ada mereka yang menentang atau pun penyokong kerajaan.

Segala keringat dipergunakan oleh Mahathir zaman itu untuk memastikan Anwar di singkir dan di penjarakan. Rakyat masih ingat bagaimana perbicaraan, sistem penghakiman, tindakan PDRM yang tidak lagi sama berat. Tak pernah berlaku penghakiman sungguh mengaibkan, tilam hotel di usung kehulur kehilir, pertuduan oleh mahkamah untuk OKT diubai suai oleh Peguam Negara. Akhirnya dengan kehendak ekskutif OKT di penjarakan.


Sistem politik peninggalan Mahathir ini terus dipergunakan oleh Politik Najib. Kenapa pula Najib terus mengamalkan amalan yang tak sepatutnya ini. Bukankah ramai kalangan bijak pandai agama mengeliling beliau, mengapa Najib tidak menjadikan modus operadi ini sebagai batu sempadan dengan atau apakah politik itu memang sentiasa " kotor " dan benarlah kata-kata bahawa dalam politik " u will be kill or being kill " Akhirnya ahli poliltik pemerintah terus mengamal politik fitnah dan mengaibkan maruah serta cubaan rasuah tokoh pembangkang dijadikan modus operandi utama di dalam mengekang kebangkitan rakyat menyokong perubahan.

Bagaimana pada 1990, hanya dengan tengkolok Sabah yang ada corak seakan salib, telah di canang merata alam, kononnya Tengku Razaleigh - ketua Angkatan Perpaduan Ummah - sedang meresapkan fahaman Kristian kepada orang melayu. Akhirnya gagasan APU ( Angakatan Perpauan Ummah dan Semangat 46 ) berkubur dan UMNO masih berjaya dalam usahanya untuk terus kekal dengan pemerintahannya.

Kemusnahan APU, di ulang lagi oleh pemerintahan Mahathir, pada 1998 memecat timbalanya sendiri Sdr. Anwar, bukan setakat memecat malahan beliau di fitnah, malahan diracun ditumbuk ( matanya lebam kata Mahathir Anwar sendiri yang mencederakan ) dan akhirnya Anwar terus di simpang selama 6 tahun di Sungai Buluh. Terpenjaranya Anwar hanyalah kerana fitnah.

Kempipinan UMNO nampak, dengan adanya Anwar karier politik mereka mungkin padam pada satu masa nanti, ini jelas dengan perkembangan politik negar bermula pada 1999, Malaysia membuka sejarah besar politiknya apabila pakatan pembangkang diperkukuhkan hasil daripada konspirasi politik pertama Anwar dengan tertubuhnya Barisan Alternatif (BA) yang menggabungkan semua parti pembangkang dan pertandingan satu lawan satu sewaktu PRU ke-10. Hasil daripada pakatan ini Barisan Alternatif memenangi 42 kerusi, mengekalkan kemenangan di Kelantan dan merampas Terengganu. Akhirnya, apakala Anwar di " rehatkan " di penjara Sungai Buluh, gagasan BA ini berkubur dan BN dapat kembali Terengganu walaupun Kelantan masih kekal pada PAS.

Ketiadaan Anwar BN hebat, dan PRU11 memperlihatkan bagaimana mereka merampas kembali dan mengurangkan kerusi BA dan PKR nya kemenangan kepada Wan Azizah sahaja, dan beliau ada tokoh wanita pertama yang dianggat sebagai Ketua Pembangkang.

Rupanya Anwar tidak rehat di Sungai Buluh malahan otaknya terus memikirkan bagaimana untuk membunuh BN, dan mengembalikan semula Malaysia kepada hak rakyat. Dengan pembebasan Anwar pada 2006 dan PRU12 melihatkan bagaimana BN gagal untuk memerintah dengan selesa, BN gagal untuk memperolehi majoriti 2/3, dan dengan pembebasan itu lahirlah Pakatan Rakyat, gagasan ini dianggotai oleh ( PAS, DAP dan PKR ) PR berjaya bukan setakan menidakkan majoriti 2/3 tapi dengan tumbangnya 4 lagi negeri pimpinan BN ( Selangor, Kedah, Perak dan Pulau pinang - Kelantan terus kekal pada PAS ), tapi atas rakusnya BN, mereka merampas Perak.

Fitnah kedua bermula, apabila Datin Sri Wan Azizah meletakkan jawatan dan pengisiannya dicalunkan kepada Anwar sendiri, kali ini Shaiful pula menjadi Pak Sanggup dalam kes ini, dan melalui fitnah ini akhirnya Anwar menang besar di Permatang Pauh, dan terus dianggat sebagai Ketua Pembangkang. Akhirnya perbicaraan kedua ini berakhir dengan Anwar tidak bersalah. Gegar gempita Malaysia, penyokong Anwar bersorak riang, penyokong Najib dukacita, dan terus memikirkan bagimana " fitnah " seturusnya perlu dilaksanakan.

Rakyat Malaysia tersilap perkiraan, dan sudah tentu kepada Anwar sendiri, memang tidak di duga UMNO terus melancarkan serangan peribadi untuknya, mereka terus memfitnah Anwar, tak cukup kes pertama, kedua dan Najib mencuba kali ke tiga untuk memastikan Anwar dapat di bicara dan sumbat kembali ke Sungai Buluh.

Tapi perancangan yang melibatkan Trio Dato T dalam fitnah 3 ini, tidak meninggalan kesan dan akhirnya vidoe salah laku Anwar ini didiamkan bagitu sahaja. Mereka yang terlibat Datuk T, Rahim Tamby Chik dan Shazyl Eskey Abdullah. Persoalan yang timbul apakah ketiga-tiga mereka ini di tajah oleh kepimpinan UMNO? itu satu persoalan yang amat sukar untuk di jawab.

Dalam keadaan Anwar tertekan dengan berbagai-bagai fitnah, kepimpinan PR terus berusaha untuk memastikan rakyat memahami perjuangan mereka, dan dengan lahirnya Buku Jingga sebagai menifesto PR untuk PRU13, telah merunsingkan UMNO/BN, kerusingan ini tidask dapat di elakkan lagi. Tawaran buku ini rakyat memang boleh memadangkan cita-cita UMNO/BN untuk terus berada di Putra Jaya. Sejumlah besar PRK seluruh negera juga memperlihatkan bagaiman rakyat mula memihak kepada PR. UMNO / BN terus runsing. Mereka terus merancang untuk terus memfitah Anwar.


s nallakaruppan pc 240312Terkini, rakan-rakan Anwar dulu mula mencang untuk terus berusha memastikan Anwar " gagal " dalam usaha menuju ke Putra Jaya. Dalam Pc terseut turut hadir bekas Ketua Pemuda PKR Senator Ezam Mohd Nor, bekas setiausaha peribadi Anwar, Anuar Shaari dan ahli perniagaan Umi Hafilda Ali yang kini bersama-sama berikrar untuk menjatuhkan ketua umum PKR itu. Permuafakatan ini di ketuai oleh Nalakurapan.

Semua mereka masih menyimpan pita-pita salah laku Anwar semasa mereka bersama Anwar tempoh hari.

Rakyat Malaysia telah matang dengan segala politik fitnah yang dimainkan oleh Umno-Barisan Nasional. Rakyat tidak akan berganjak dari menuntut perubahan dan keadilan untuk seluruh rakyat Malaysia.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA