Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Tuesday, February 28, 2012

BELIA - KEMANA AKHIRNYA MEREKA




Lambang Hari Valentine

Apakah sebenarnya peranan dan kepentingan para remaja dan remaja yang sedang di lamun cinta perlu adanya Hari Valantine? sedangkan mereka hari-hari " hidup bersama " kehulur kehilir bak kata pepatah sentiasa bekepit seperti belangkas, semuanya nampak indah dan yang paling mengejudkan remaja belasan tahun sudah tahu keenakan dan keintiman hidup berpasangan.

Siapa yang hendak di persalahkan?


JAKIM juga menjuarai kepentingan agar " Hari Valantine " tidak di adakan, kerana aktiviti ini haram untuk khususnya kepada remaja Islam, tapi cukupkah hanya dengan mengiklankan sahaja? sedang keadaan sekeliling penoh dengan budaya " tarikan " untuk pasangan kekasih mengada dan seterusnya berpoya-poya dihari tersebut. Kita lihat pula bagaimana dengan realiti cara hidup remaja masa kini, harian mereka penoh dengan pencaroba, penoh dengan hidup yang penoh dengan galamour, penoh dengan hiburan, hiburan telah " menyesatkan " daya fikir kalangan remaja.


Dimana pula peranan yang perlu dimainkan oleh pemimpin sebagai " mentor " kepada generasi kini, apakah mereka boleh lepas tangan? Dalam hal ini sudah tentu Kementerian Penerangan Kebudayaan dan Komunikasi amat perlu memainkan peranan. Kementerian telah memberikan laluan yang cukup banyak program-program " seronok " untuk generasi belia, akhirnya belia kita terus di hanyutkan dengan dunia yang " menyeronokan " sahaja.

Disini kita pula tertanya-tanya kemana perginya Kementerian Belia dan Sukan? Apakah mereka seolah-olah tidak nampak apa yang belaku di kalangan belia masa kini. Program dan aktiviti pembangunan belia kurang masa ini, program pembangunan metal amat jauh ketingggalan, apatah lagi yang berkaitan dengan pembenukan aqidah seorang indvidu itu. Mereka terus hanyut.





( gambar haisan - kaitan dengan aktiviti remaja )

Apakah remaja ( belia ) kita sudah seteruk dengan gambar di atas, di manakah agaknya pegangan agama mereka, atau apakah ada diantara yang " meluluskan " aktiviti sedemikian? Hari demi hari, kemerosokan moral kalangan belia amat di rasai.



Gambar ini dipertontongkan kepada orang ramai, apakah moral nya baik, apakah aktiviti sebagini akan di tiggal bagini sahaja, dan apakah ianya tidak akan menjadi ikutan di kalangan remaja? Inilah ada aktiviti yang tidak sesuai tapi oleh kerana ianya ada yang sanggup menaja dan ada pula antara pihak yang berwajib memberikan kelulusan maka ianya dijadikan aktiviti yang " bermoral "



Kepada konsert Erykah, tindakan kerajaan membatalkannya amat baik tapi kenapa di benarkan pada peringkat awal, apakah pihak kerajan sengaja memerlukan protest dari rakyat baru aktiviti seperti ini dibatalkan,

NONE"Konsert Erykah Badu dibatalkan kerana melanggar garis panduan Puspal iaitu menyentuh sensitiviti agama dan nilai-nilai budaya Malaysia," kata Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Rais Yatim dalam Twiter beliau hari ini.

Tapi apakah setiap persembahan yang dibenar di semua saluran TV itu di tapi dan tidak melanggar sensitivirti keagmaan, lihat sahaja pakaian para artist masa kini. Khususnya kepada bidang hiburan, cukup banyak program yang berbentuk sedemikian, yang boleh menjerumuskan kalangan remaja & belia " terperangkap " dengan perilaku sosial yang tidak sihat.


Gambar hiasan ini juga melambangkan bagaimana remaja kita masa kini sudah hilang pertimbangan kemanusiaan sesama sendiri. Masyarakat mula risau dengan perkembangan masa kini seolah-olah setiap perbuatan yang " terkutut " tidak diambil tindakan oleh pihak tertentu seperti pihak polis, salah laku remaja dibiarkan, rempit, ragut. Akhirnya remaja bertambah " lemak " dan seselasa membuat salah laku kerana pengamal undang-undang memihak kepada mereka.

Moskow 6 Julai 11: Ada-ada saja ulah team bola sepak wanita dari Rusia ini. Demi menarik perhatian penonton, mereka nekat bertanding dengan memakai pakaian seksi. Mereka pakai bikini di lapangan hijau.
FC Rossiyanka ditubuhkan pada tahun 1990, merupakan juara liga bola sepak wanita Rusia sebanyak tiga kali, tahun 2005, 2006, dan 2010. Mereka juga


nur amalina che bakri 2 Nur Amalina Che Bakri, Remaja Cemerlang 17A1 Kini Dah Berubah? Gambar Amalina Mula Tersebar Luas!!

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA