Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Monday, February 20, 2012

RAMLI NGAH TALI MENJERAT TAJUDDIN UNTUK PRU13

20 Feb. 2012, Kg. Gajah, ini lah yang di katakan politik, semalam musuh kini kawan, semalam benci kini rindu, semalam berjauhan waktu ini berdakapan, dulu miskin kini dah mula kaya, dulu dilimparkan fitnah tapi kini fitnah di jilat kembali.

Kehadarin dan kesediaan Tan Sri Ramli Ngah Talib, mantan MB Perak serta Ketua Bahagian UMNO Pasir Salak di program " Perhimpunan Rakyat " pada 18 Feb. 2012 tempoh hari memang mengejudkan. Sementelah itu beliau juga sanggup menjuarai perjumpaan veteran UMNO bahagian ini dengan PM. Apa Muslihatnya? Satu persoalan.

Ahli UMNO tahu apa yang terjadi hampir 2 dekat yang lalu antara beliau dengan Tajuddin - pada masa itu Tajuddin berhempas pulas untuk merebut jawatan Ketua Pemuda walaupoun setiap pertandingan Tajuddin menang tapi kemenangannya cukup " mahal " harganya. Proksi Tan Sri dalam ketua pemuda termasuk allahyarhan Cik gu Sith, Cikgu Yahya Razak dan Sdr. Yusof Kamaruddin. Walau bagaimana pun Sdr. Tajuddin hanya menang dengan majoriti bawah 10 undi.

Akhirnya, Tan Sri Ramli putus asa dalam usaha untuk menyekat Tajudin melalui proses pemilihan dan di berikan gelaran kepaa Tajuddin sebagai " Six Million Dollahman " yang memastikan Tajuddin di gantong keahlian UMNO selama 6 tahun. Tetapi beliau membuat " comeback " dan akhirnya berjaya menduduki kerusi DUN Kg. Gajah pada PRU11, imenentang Ramli bin pemilihan Bahagian, Ramli Tewas. Tajuddin mengetaui UMNO Pasir Salak dan pada PRU 12 beliau naik pangkat ke Parlimen dan di berikan keperayaan pula untuk mengendalikan pula GLC - Felcra.

Tapi kini Ramli sudah mendampingi Tajuddin, Tajuddin penoh dengan kuasa dalam UMNO Bahagian, UMNO di Pasir Salak masih tercari-cari calun untuk PRU13 yang perlu di kemukakan, walaupun masa kini semua mereka baru satu penggal - Tajuddin di Parlimen, Zainol Fadli bin DUN Sungai Manik dan Wan Nor Ashikin di DUN Kg. Gajah.

Dalam pada itu, angin juga bertiup kencang dengan perancangan masing-masing, Tajuddin selaku " incumbent " untuk Parlimen mengeluarkan " the family " agenda. Kedua-dua anaknya Dr. Faizal dan Sri Rahayu adalah dalam AJK Bahagian juga termasuk istgerinya sendiri.



Bagi Timbalan ketua yang kini EXCO kerajaan negeri juga ADUN Sg. Manik seolah-olah sudah berkerat rotan dengan ketua bahagian dan berganding pula dengan Ketua Pemuda dan Naib Ketua Bahagian - The Secret agenda ( the Dream Team ). The dream Team ini hebat kerana ianya dari gulongan muda dan mereka cukup rapat dengan pucuk pimpinan peringkat negeri.



Bagi Ketua Puteri pula, YB Win Norashikin, beliau memang " terpilih " di PRU12 adalah peranan yang dimainkan oleh ibu mertuanya yang juga Ketua Wanita Bahagian, lantas yang demikian beliau merasakan " keselamtan " kerusi untuknya mungkin meruncing. Untuk itu " The Hidden Team " diujudkan untuk memberikan satu tamparan kepada Ketua Bahagian dan Timbalan Ketua Bahagian. Sdr. Ibrahim Katob juga adalah mantan ADUN Sungai Manik dan Dato Dr. Muztaz Jaafar adalah isteri kepada Dom Amin yang juga Ketua Penerangan UMNO Bahagian.


Kini barulah dapat jawapan mengapa Ramli turut memberikan khidmat bakti di majlis tersebut, malahan beliau juga memberikan khidmat untuk mengumpulkan veteran UMNO bahagian ini " mengadap " PM dan dalam ucapan PM di majlis " perhimpunan Rakyat " PM juga turut memberikan pujian kepada kepimpinan Ramli semasa tempoh perkhidmatan beliau dulu.

Kini bemula lagi satu rombakan dalam kabinate pencalunan calun-calunn yang perlu dikemukakan untuk UMNO dari bahagian ini, Ramli Ngah Talib kini berusaha keras untuk memastikan anaknya Ramelle Asraf untuk dicalunkan. Usaha Ramli ini apakah sama cara dengan usaha Pn. Ainoon semasa beliau " melolong " menantunya untuk kerusi DUN Kg. Gajah tempoh hari. KITA TUNGGU DAN LIHAT.

1 comment:

  1. Pandai2 nak lagakan orang. Walaupun ada ketidaksefahaman, UMNO Pasir Salak masih bersatu

    ReplyDelete


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA