Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Sunday, January 1, 2012

" TITANIK " UMNO KIAN HAMPIR UNTUK KARAM

Sejak akhir-akhir ini jelas terpancar pada kita dimana setiap perhimpunan anjuran UMNO/BN kehadiran amat " mengalakkan ", kita boleh perhatian betapa banyaknya bas yang menganggkut mereka, betapa banyaknya wang ringgit yang dilaborkan untuk kehadiran " tetamu " betapa luasnya publisiti tak cukup dengan media cetak ditambah pula dengan media elektronik. Cukup hebat hebahannya. Tapi malang kehadiran tidak setimpal dengan publisiti.



TGNA - sentiasa di irihtikan oleh pembangkan

Tak cukup dengan memperdaya ahli UMNO sendiri, dan semua kakitangan kerajaan juga dijadikan " mangsa " untuk tujuan meramaikan setiap majlis. Mereka di paksa dengan pekeliling, dengan surat arahan " mesti " turut sama di majlis yang diaturkan. Kehadiran mereka tidak ikhlas, ucapan tidak memberi manafaat, tidak meninggalkan apa-apa kesan dan untuk kepentingan pembangunan ilmu amat minima sekali.



Sebahagian dari kepimpinan PR

Tapi kenapa tidak berlaku kepada majlis yang dianjurkan oleh pihak PR, tidak kira siapa yang hadiri, kehadiran mereka tidak perlu dijemput, hebahan tidak perlu hebat, tambahan kalau di peringkat kerajaan negeri ( perinahan PR ). Sebagai contoh, kalau majlis yang dihadiri oleh TGNA / TGHH lumrahnya diselitkan dengan hujayan agama yang sangat tinggi nilainya. Ucapan tersebt memberikan satu input yang cukup berguna dan memberi manafaat kepada setiap individu yang hadir.

Dengan bahasa mudah, kehadiran mereka untuk program UMNO diupah dengan meterial, sebaliknya dengan PAS ( utamanya ) penoh dengan spritual dan pengisian dalaman.

Kenapa fenomena ini terjadi?

Apakah Orang Melayu kini sudah hilang keyakinan terhadap UMNO? Kepimpinan UMNO pandai berjanji tapi tak mampu untuk di kotakan, Melayu rasa serik, mula benci dan amat kecewa dengan tindakan ini. Dengan pemerintahan kepimpinan dapat banyak wang dan mereka sudah mula hidup dan menyimpa keegoaan. Sikap keegoaan ini bukan saja mereka di kepimpinan peringkat tertinggi bahkan sudah menular di peringkat bawahan. Percakapan mereka amat sukar untuk dibezakan antara realiti dan retorik.

Demokrasi sudah tidak ujud, mengamalkan perkauman dan rendah moral kepimpinan amat serta mengamalkan buruk laku dan ini menyebabkan pada 2008 mereka menerima padahnya. Kenyataan ini disahkah sendiri oleh Tengku Li sendiri di ucapan persidangan UMNO Gua Musang apabila mengulas kekalahan teruk UMNO pada PRU12 tempoh hari.

Kepincangan dalam UMNO / BN ini diambil kesempatan oleh PR - yang di tubuhkah selepas PRU12. Setiap program PR ( PAS, PKR, DAP ) semua mendapat sambutan yang luar biasa, lihat saja



Pemandangan di Stadium Melawati

Dimana sahaja program diadakan, bukan setakan masyarakat tempatan sebaliknya, malahan hampir mereka dari daerah atau pun negeri yang berhampiran, kehadiran mereka tidak diupah, di sediakan pengangkutan, makan, serta meredah kesesakan lalu lintas, tapi mereka rasa puas dengan hujahan yang diberikan, mereka rasa yakin dengan ucapan yang penoh rasa tanggongjawab dan ilmuan yang diterima.

" kenapa mereka lari dari UMNO? Apakah UMNO kini sedang mengalami krisis keyakinan yang cukup kritikal. Apakah Kapal " Tatanic " UMNO sedang dilambong ombak gelombang ala " tsunami " anak-anak kapal pula dalam keadaan berbalah sesama sendiri.

Lihat akhir-akhir ini bagaimana dengan kes Shahrizat, Awang Adik dan Jamil Khir, semuanya memalukan. Ahli agama seperti Jamil Khir sanggup menyalahgunakan wang zakat, Awang Adik dengan caranya sendiri dan Shahrizat sanggup memperdayakan rakan-rakan kabinate dalam isu feetlot.

Sepatutnya UMNO ada rasa kesedaran pada 2008, UMNO hanya menang 79 kerusi dari yang dipertandingan daripada 117. Kehancuran ini di tambahkan lagi terlibat secara langsungnya matan PM Mahathir.

Mahathir " UMNO kini umpama seorang pesakit kencing masin, kita mungkin terpaksa potong kakinya demi menyelamatkan aggota yang lain untuk mengelakkan kematian "

Ku Li " UMNO kini seperti kapal yang sedang rosak dan bila-bila masa boleh tenggelam, kerana nakhodanya lemah, rasuah, di kawal oleh bini serta sering ketinggalan kapal "

PATAKAN RAKYAT - rebutlah peluang ini untuk menuju ke Putra Jaya. Insyaallah.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA