Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Friday, January 20, 2012

SEKOLAH KU RUMAH KU


Kenapa harus jadi bagini, apakah sebuah sekolah tempat dimana generasi penerus dilahirkan dibiarkan tidak terurus, dimana mereka yang dipertanggongjawabkan untuk menyelia tahap dan mutu bagunan sama sesuai atau sebaliknya untuk di guna pakai dalam proses pengajaran dan pembelajaran.



Sekolah ini seolah-olah sudah tidak di guna pakai oleh pihak kementerian mau pun jabatan hatta PPD itu sendiri. Ianya terbiar, tidak diuruakan, juga mungkin tidak di pantau oleh pihak tertu sama ada dari JPN atau PPD hatta pihak kementerian itu sendiri. Kalau di pantau atau sudah tentu pihak tertentu dapat memberika penambahbaikan kepada bagunan ini, atau apakah bangunan ini sudah sampai usia untuk tidak di guna pakai?

Cat pagar amat jauh bezanya dengan cat bangunan, seperti langit dengan bumi.




Kalau nak dikatakan sekolah ini sudah di " talqinkan " pagar masih cantik, kemudian di aras atas pula terdapat 3 orang pelajar sedang menghabiskan masa berbual-bual antara satu sama yang lain. Jadi kesimpulannya bangunan sekolah ini masih di guna pakai.




Tapi kalau bangunan sekolah ini masih diguna pakai apakah pihak pengurusan tidak prihatin terhadap keadaan fizikal bangunan tersebut, atau mungkin juga pihak pengurusan sudah " letih " dalam pengurusan untuk mendapatkan perutukan. So kesimpulannya buat apa yang sepatutnya aje, dan yang penting pengajaran dan pembelajaran di teruskan, kerana para pelajar belajar di dalam bukan di dinding-dinding.



Walaupun keadaan bangunan tidak cukup ceria tapi pihak pengurusan dapat pula memastikan keadaan " landskap " di kawal rapi, pokok bunga sentiasa di selia oleh pihak pekerja sekolah. Mungkin ada " kerja kontrak " yang bertanggong jawab dalam hal ini.



Indah kawasan sekolah ini, dapat diperindahkan lagi jika bangunan ini dapat di " bedakkan " lagi, mungkin ianya akan seimbang dengan landskap di selia rapi oleh pihak pekerja.




Memang nampak " hodoh " bangunan ini, pembelajaran boleh terganggu dengan keadaannya, mata yang memandang mungkin dapat menjejas pembelajaran yang di terima.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA