Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Sunday, January 8, 2012

DSAI - DUNIA MENGIKTIRAF KEPIMPINAN MU



DSAI, lahir dari zaman kepimpinan Mahasiswa, ( pernah kena ISA atas isu kemiskinan di Baling ) DSAI jug pernah memimpin pergerakan Belia, dari peringakt cawangan hinggallah ke peringkat Dunia, paling tinggi ialah memimpin WAY ( World Associaatan of Youth ) pernah juga mendekat diri dengan kepimpinan PAS tapi akhirnya menyertai UMNO dan beliau adaalah antara kepimpinan dalam UMNO yang paling cepat menuju puncak, dan sebelum di penjarakan beliau sebagai Timbalan Presiden UMNO juga merangkap Timbalan Perdana Menteri. Dan beliau adalah Perdana Menteri dalam " bikinan " oleh Mahathir Perdana Menteri.

Apakah DSAI sebagai pencetus " kesedaran " kepada rakyat Malaysia? Apa yang telah di lakukan oleh pihak pemerintah terhadapnya melihatkan betapa angkoh dan sombongannya mereka, mereka juga memperlihatkan daya kepimpinan yang lansung tidak ada cita rasa kepada mereka yang diperintah, rakyat terus di tipu, harta negera terus di hak milikkan, agensi kerajaan terus dipergunakan dengan sewenang-wenangnya.


Gaya dan kepimpinan DSAI semasa memimpin pelajar, memimpin belia dalam kerajaan dan luar kerajaan juga sama ada di peringkat negera mau pun dunia telah memberikan satu keyakinan kepada semua pihak. Dengan meletakkan diri sebagai " hamba Allah " sudah tentu gaya hidupnya belandaskan hukum alquran dan sunnah rasullah. Hanya dengan mengada-adakan cerita, dengan mengadakan fitnah DSAI mampu untuk di " matikan " karier politik hatta kepimpinan yang ada pada beliau. Penjara memang menjadi " rumah " kedua beliau.

Selepas Liwat 1, kini liwat 2 mengambil tempat, 9 Jan.2011 menjadi tarikh keramat di mana penghakiman akan memutuskan sama DSAI ke Sungai Buluh atau pun sebaliknya. PRO dan KONT dalam perhimpunan " BEBAS ANWAR 901 " mendapat liputan meluas, sudah tentu NGOs mesra UMNO tidak setuju, sudah MP UMNO/BN hatta MP lompat tidak setuju dan ratusan laporan polis dibuat untuk menghalang perhimpunan tersebut. Pihak Polis dan juga DBKL awal2 lagi telah mengeluarkan amaran yang agak keras kepada penganjur dan juga sesiapa yang terlibat berhimpun pada tarikh tersebut.. DBKL awal2 lagi telah mengeluarkan amaran yang pihaknya akan memantau perhimpunan tersebut melalui CCTV yang terdapat disekitar kawasan Ibu Kota dan juga sekitar kawasan mahkamah Jalan Duta.

Tapi dengan kehendak Allah juga akhirnya pihak Polis dengan mudah boleh memberi kebenaran dan membenarkan perhimpunan tersebut boleh diadakan dengan beberapa syarat yang perlu dipatuhi..Walaupun syarat2 yang diberikan itu agak terlewat dikeluarkan. Kenapa dan mengapa pihak PDRM memberikan laluan tersebut?

Mungkin apa yang terjadi pada Bersih 2.0 dijadikan indikator, walaupun di sekat, ribuan penyokong tetap hadir dan dapat laluan ke lokasi yang ditetapkan, seperti halangan polis tidak menjadi hal keapda mereka. Halang pun buat tak halang pun buat.

2 minggu terakhir " road show " DSAI telah mendapat sambutan yang diluar jangkaan, kehadiran mereka mencecah ribuan nyawa. Hampir keseluruh pelusuk negara DSAI berkunjung. " Yang penting bukan diri saya, apa yang perlu dilakukan ialah berubahan kepada sistem pemerintahan yang ada kini, saya ke dalam atau pun tidak itu tak penting " kata beliau.

Sebagai seorang pemimpin yang lebih habat dari pemimpin UMNO yang memerintah, pada petang Jumaat 6/1/2011, DSAI telah memberi taklimat pada diplomat asing berkaitan dengan kes yang beliau hadapi dan kemungkinan- kemungkinan yang akan berlaku kepada beliau. Tidak menjadi massalah walaupun perhimpunan di hadiri oleh wakil polis yang berkeliaran di kawasan hotel, tindakan polis ini seolah-olah memberikan kerjasama agar perjumpaan itu tidak diganggu oleh anasir lain.

Apakah dengan kehadiran diplomat asing di majlis penerangan itu memberikan satu petanda yang Malaysia melalui kes DSAI ini sedang menerima tekanan dari pihak luar? Ini jelas sehari selepas penghakiman DSAI Mengikut jadual akan terbang ke India bertemu dengan cucu Mahatma Gandhi dan selepas itu beliau akan terbang ke Istambul bertemu dengan PM Turki. Pada dunia DSAI adalah pemimpin ulung dan mendapat tempat dan dihormati di seluruh dunia, ini menyababkan pemimpin UMNO dengki dan iri hati.

Tapi bagi UMNO, apa yang diterima oleh DSAI adalah lambang bagaimana beliau menjadi boneka kepada barat. Apakah benar DSAI sedemikian? Kalau benar mengapa pada petuduhan Liwat 1 DSAI tidak mengaku dan tinggalkan UMNO dengan baik, dan sudah tentu pada masa DSAI akan bergelar TUN. Mungkin juga beliau hidup dengan kaya raya berjawatan tinggi dengan pelbagai pengerusi dalam GLC milik kerajaan. Tapi bagi DSAI itu bukan semuanya.
Semangat ketal dan ingin melihat rakyat hidup mewah dalam negeri yang kaya raya ini beliau memegang prinsip " membujur lalu melintang patah " beliau sanggup mengambil risiko dan sedia menghadapi sebarang kemungkinan semata mata berjuang untuk rakyat yang sudah lebih 50 tahun ditindas dan ditipu hidup2 oleh rejim UMNO/BN.
Amat sukar dan mungkin tidak ada kalangan kepimpinan UMNO yang sanggup mengambil risiko sedemkian rupa, dan rekod " kebersihan " diri juga mungkin tidak kelihatan pada pemimpinUMNO. Yang jadi mangsa ialah orang-orang kampong, sering menerima tipu daya pemimpin yang rakus dan tamak.

UMNO sebenarnya sudah tidak kuat, kemengangan dan mampu memerintah hanyalah dengan " subsidi " dari Sabah dan Sarawak, kedua-dua negeri 25 dan 31 kerusi di peringkat Parlimen. UMNO sudah hilang kredibiliti dalam kepimpinan. Sama ada DSAI ke penjara atau pun sebliknya, Putra Jaya akan berhijrah ke tangan PR, insyallah.

3 comments:

  1. Memang dunia suka anwar terutama us, sebab nak hancurkan islam. mcm ni ke org yg layak pimpin negara selepas habis dijaja dan difitnah serta memburuk2kan negara diluar negara

    ReplyDelete
  2. umno akan kalah teruk dlm pru13...bukan semua rakyat Malaysia boleh diperbodohkan seperti anon januari 08 2012....buat fitnah terhadap DSAI tu ajaran Islam umno ke???

    ReplyDelete
  3. kepada anon diatas, alasan ko membuat ku terhibur kerana kebengapan ko hahahahaha

    ReplyDelete


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA