Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Saturday, January 14, 2012

ANWAR - SAIFUL SIAPA AKAN KE PENJARA




DSAI telah pun di adili dan di jatuhkan hukuman tidak bersalah dalam kes liwat 2, apa muslihatnya tidak diketahui pihak hakim cuma mengambil masa yang cukup singkat untuk mengumumkannya. DNA yang di jadikan bahan bukti tidak dapat diterima oleh pihak penghakiman.

Para penyokong dari gagasan PR berhimpun dari seawal jam 6 pagi di perkarangan Mahkamah Jalan Duta, mereka datang dari seluruh pelusuk semenanjung. Apa tidaknya kerana penghakiman ini menjadi penentu masa depan PR, kunjungan mereka juga di sebabkan pihak PDRM juga memberikan kerjasama dengan " lampu hijau " diperhimpunan tersebut.

" DNA yang dikemukan sebagai bahan bukti gagal di jadikan bukti dan pendakwa juga cuma menyediakan soerang saksi sahaja, dengan itu yang dituduh dibebaskan " kata hakim.

Pengemuman ini disambut dengan " harap ada percaya tidak " pada peringkat awalnya oleh penyokong dan peminat DSAI, tapi setalah di sahkan oleh Tian Chua barulah mereka bersorak dan bertepok gembira.

" Kini Anwar bersih " pekek mereka.

Apa sepatutnya yang dilakukan oleh DSAI khususnya kepada si pengadu?

Apakah salah jika DSAI mengambil jalan yang mengurangkan liku-likuan ke Putra Jaya dengan menghukum " anak-anak cacing " dengan membawa mereka pula ke mahkamah. Hakim sudah pembebaskan beliau, sudah pasti kini gilirian beliau pula membawa mereka ke mahkamah Syariah. Failkan saman kepada Mohd. Saiful Bukhari Azlan, kerana melakukan fitnah. Mungkin juga manusia Saiful ini perlu diajar dengan cara yang sedemikian baru dia dapat tutup mulutnya, juga bapanya. Mereka sekeluarga tidak tahu untuk bermuhasabah diri.

Kita lihat betapaNONE angkohnya bapa Saiful - Azlan Mohd Lazim ( gambar ), beliau akan mempertimbangkan untuk mengambil tindakan sivil susulan keputusan Mahkamah Tinggi Isnin lalu. Tindakan drastik ini disebabkan pihak Peguam Negara masih berdiam diri dalam hal ini. Beliau masih menunggu tindakan selanjutnya dari pejabat penguam negara.

Dalam pada itu, Azlan turut menyelar Majlis Peguam yang sebelum ini membuat saranan kepada Peguam Negara untuk tidak merayu kes berkenaan.

"Pada hemat saya, tindakan majlis peguam itu, yang menasihatkan agar pihak peguam negara tidak merayu dalam kes ini adalah langkah untuk menidakkan hak seseorang warganegara untuk diadili dan didengar rayuannya ke peringkat tertinggi, sepatutnya badan ini bersikap neutral dan tidak memihak " katanya.


NONE"Terpulang kepada Peguam Negara (Tan Sri Abdul Gani - gambar sebelah ) untuk membuat keputusan, dan jika beliau tidak membuat keputusan, terpulang kepada Peguam Cara I Negara Datuk Idrus Harun," kata Mohd Yusof.

Tapi apa yang menjadi masalah kepada Abdul Gani beliau telah di " haramkan " untuk melibatkan diri dalam kes yang melibatkan Anwar kerana berikutan dakwaan bahawa beliau terlibat dengan bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan yang didakwa memalsukan bukti.

Atas alasan itu, beliau tidak diberi sebarang peranan semasa perbicaraan kes liwat II.



Kalau mengikutkan senerio ini agak sukar juga pihak pendakwa untuk melakukan tugas untuk merayu. Walau pun ada desakan dari keluarga Saiful tapi Penguam Negara dilarang untuk turut campur sebaliknya Ketua Peguam Cara II, Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden yang mengetuai pasukan pendakwaan pula akan bersara mulai 1 Februari ini, walaubagaiman beliua akan cuba untuk menyediakan dokumen rayuan sebelum tempoh yang ditetapkan 14 ( kerja ).

Berbalik kepada DSAI, beliau perlu bertindak segera dengan " menghukum " Saiful, bawa kes ke Mahkamah Syariah, agar Saiful dan bapanya dapat dikuncik mulut mereka. Beliau walaupun pada mulanya menerima keputusan dengan keredhaan tapi berpatah balik agar keadilan dan pembelaan dan di perjuangkan sehinggan peringkat yang paling tinggi.

“Semua sedia maklum keputusan pada hari ini tidak memihak kepada saya. Namun saya redha dan menghormati keputusan ini...saya menerimanya dengan hati yang tenang. “Bagaimanapun aduan saya sebagaimana laporan polis yang dibuat pada 28 Jun 2008 mempunyai hak untuk diadili hingga ke peringkat mahkamah atasan. Oleh itu saya dan keluarga berharap agar pihak pendakwa raya dapat memfailkan dan membawa kes ini ke Mahkamah Rayuan,” tambah Saiful.

Mungkin juga desakan Saiful ini sedikit menjejaskan perjalanan PR ke Putra Jaya, untuk itu DSAI dengan kepimpinan Gagasan Pakatan Rakyat - terutama DSAI amat perlu " mengajar " Saiful dengan mengeluarkan saman dan bawa beliau ke mahkamah. Kenapa DSAI terus " defensive ?", selain sebagai hukuman kepada Saiful, secara amnya satu pengajaran mereka yang lain agar tidak melakukan jenayah fitnah di lain masa.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA