Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Tuesday, December 13, 2011

UMNO - KEMENANGAN MEREKA HANYA DENGAN DUIT

Perang untuk PRU13 sudah pun di canangkan, yang jelas " pelancaran peperangan " PRU 13 di lancarkan oleh PM sendiri, semasa PAU ( Persidngan Agung UMNO ) yang lepas, hampir 100% kepimpinan UMNO tidak memberikan tumpuan kepada penambah baikan untuk UMNO itu sendiri tapi lebih mementingkan serangann untuk kepimpinan PR khususnya PKR dan paling utama ialah kepada DSAI. Apa yang tak disebut untuk DSAI dari luar sehinggalah ke dalam seluar. Apa saja yang terlintas itu lah yang di sebut, kalau tak " pengucap " yang menyebut ianya di sambut oleh " penyokong "



iklan ABU ( asal bukan UMNO )

Nampak sangat UMNO hanya mampu menggerakan parti hanya dengan adanya " wang " jika tidak ada wang mereka keluh kesah. Lihat saja di pembentangan bajet 2012 berapa banyak wang yang diperlukan untuk di agihkan kepada rakyat, ujudlah istilah pemberian " one off " untuk murid sekolah dan gulongan yang berpendapatan kurang dari RM3k.

Sebenarnya " peruntukan " kewangan untuk rakyat ini baik dan ianya sebahagian dari pengisian Negera Berkebajikan tapi malang bagi UMNO sudah terdesak dan berada di tahap nafas " nyawa-nyawa " ikan baru terlintas nak berkebajikan. Sudah di PRU ke 13 baru sedar dari lamunan, sudah banyak wang rakyat di " poketkan " baru nampak rakyat.

Untuk murid dan pelajar sekolah - peringkat rendah dan menengah RM100 dan peringkat tinggi RM200 dan untuk gulongan berpendapatan kurang 3k sebulan pada kadar RM500 hampir 3bilion di peruntukan.

" duit adalah segala-galanya, tapi perlu diingat juga bukan segala-galanya memerlukan duit " Tersalah urus ia boleh mendatangkan bencana, yang menerima dapat duit tapi yang memberikan mungkin akan menerima keaiban. Ambil contoh kes Senator Shahrizat dengan projek lembunya, duit sudah makan tuan.

Ambil contoh di parlimen Pasir Salak, YB Dato Tajuddin yang juga Pengerusi Felcra Bhd, menggunakan peluang tersebut untuk mengumpul semua ibubapa / penjaga yang terlibat. Setiap sekolah akan di wakili oleh sebilangan ibubapa / penjaga hadir ke Dewan Felcra Changkat lada, ada kalangan mereka jauh nya hampir 60KM. Apakah peruntukan RM100 berbaloi dengan kehadiran tersebut. Kedua pihak Felcra pula perlu menyediakan tempat dan jamuan untuk kehadiran mereka. Ada ke peruntukan dari Felcra untuk tujuan tersebut.?

Kini riuh rendah pula pengagihan borang untuk RM500, borang-borang Rm500 ini digunaan semaksima mungkin untuk memastikan yang menerima dari mereka yang " mesra " UMNO. Apakah kali ini juga pihak UMNO akan mengambil alih tugas pengagihan tersebut? sama-samalah kita lihat nanti. Apakah wakil rakyat akan mempergunakan gelanggan penyerahan bantuan untuk menagih simpatai untuk undian PRU13 nanti.

cabutan dari FB

Taj. guna dan ambik peluang borang bernombor siri
cop parlimen pasir salak
td dh ada pergaduhan / penamparan di sg galah... siap repot polis
dptkan maklumat dr ejen disana...
sdg kan borang tu tanpa cop

Berkemungkinan pengagihan hanya akan di lakukan pada hujung Januari nanti. Jadi PRU13 yang dijangkan pada Mac 2012. Keseimpulannya pengagihan ini akan di pergunakan oleh semua YB UMNO / BN untuk tujuan menagih undi. Pengundi Melayu akan terpedaya lagi di PRU13 ini. Cukup ke RM500 untuk lima tahun akan datang?

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA