Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Saturday, December 31, 2011

" SHIT " MEMUDAHKAN LALUAN PR

Pernah satu ketika dulu Shahnom ( sastarawan negara ) menulis sebuah nobel " shit ", dan Mahathir juga pernah memaklumkan yang UMNO sudah pun busuk sebusuk-busuknya hingga ke penghujung dubur, apakah benar ungkapan tersebut, apakah benar UMNO sudah rosak, rosak dari daya berfikir, rosak dari personaliti, rosak dari aqidah, sudah tidak mengenal yang baik dan yang buruk, sudah tidak tahu adap resam dan kini hanya main hemtam " kromo " saja. Yang paling jelik dan langsung tidak " berakalnya " ialah kepimpinan UMNO di Pulau Mutiarai, bagi sumbangan kata wang judi, bagi hadiah, hadiah replika najis, di mana letak adat sopan dan tata susila " Melayu " yang penoh dengan peribadi ketimurannya?



Ole-ole " shit " ulang tahun ke4 pemerintahan
PR ( DAP ) di Pulau Pinang.


Kita lihat sahaja bagaimana kepimpinan Pulau Pinang pada masa kini telah meletakkan Agama Islam di tempat yang sewajarnya tidak seperti zaman Gerakan menerajui negeri tersebut. dalam masa 4 tahun pemerintahan kerajaan pimpinan DAP Pulau Pinang telah meningkatkan peruntukan untuk program Agama Islam berganda-ganda. Sekolah Agama Rakyat di berikan pembelaan seperti sekolah yang lain. Tapi sedih dan amat mendukacitakan bila mana ada kalangan " orang UMNO " yang tidak boleh menerima perubahan ini.



Ketua Penerangan Umno Malaysia Datuk Reezal Merican Naina Merican

UMNO Pulau Pinang yang majoritinya di pimpin oleh mereka dari gulongan DKK termasuk gambar di atas, telah mengambil jalan yang merugikan diri sendiri, mereka melaksanakan aktiviti yang cara tak langsong boleh memberikan " kredit " kepada Lim Guan Eng. Mereka mengkritik pemberian RM100 untuk keluarga miskin, UMNO kutip balik dan sedihnya belum ada berita yang memaklumkan kutipan wang itu diserahkan kepada Kerajaan negeri. UMNO juga lupa, wang kerajaan pusat adalah di campur adukkan dengan wang judi tapi tidak dengan wang kerajaan Pulau Pinang, di mana tabungan kedua-dua sumber itu di asingkan.



Replika " shit "

UMNO seolah-olah sudah hilang pedoman dalam perjuangan, semua yang dibuat serba tak kena, apa saja tindakan yang diambil memakan diri sendiri, kini agendanya dengan memainkan "politik lucah" dan "politik selak kain", "politik taik". Apakah dengan budaya politik menjijikkan ini akan terus dimainkan untuk mendapatkan sokongan rakyat?

Tindakan UMNO menyerahkan replika " shit " ini jelas memperlihatkan ketidakwarasan mereka, mereka mungkin terlupa dengan tindakan ini menyebabkan rasa kurang senang rakyat marhain terus tidak bersama UMNO lagi.
Tapi apa yang menyedihkan bagaimana pihak TV3 memberikan laluan kepada program ini di tayangkan keseluruh negara, apakah pihak TV merasakan penyerahan " shit " ini satu peristiwa penting dalam negara? Mungkin juga pihak TV merasakan hanya dengan cara ini dapat memaklumkan kepada rakyat betapa rendahnya darjat sekutu UMNO khasnya di Pulau Pinang dan amnya ahli UMNO seluruh negara. Yang suka main dengan " shit " ialah gulongan tua yang sudah di tahap " Nyanyok ". Apakah dengan " show " ini memperlihatkan usia UMNO sudah 57 tahun dan sudah mula menampakan sikap " Nyanyoknya ". Allah sahaja yang tahu. Apa tidaknya kegagalan menghantar replika " shit " untuk KM akhirnya mereka sendiri yang memotong dan memakannya sendiri. ( gambar bawah )



Apakah UMNO kini sudah mengelabah di tahap yang paling maksima terutama di negeri-negeri bawah pemerintahan PR. ( Kelantan, Kedah, Pulau Pinang & Selangor ) Di doakan moga-moga pada PRU13 nanti bertambah negeri yang akan mengikut jejak negeri yang dinyatakan tadi. Serta PR dapat menaklok Putra Jaya.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA