Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Friday, December 9, 2011

RM250JUTA - RAKYAT MALAYSIA BERGELAR " JUTAWAN "

Kejayaan utama UMNO dalam mentadbir dan mengurus negara dan khususnya kepada perkembangan dan pembangunan kemanusiaan hanyalah tahu " angguk-angguk dan geleng-geleng sahaja " Boleh di katakan keahlian UMNO hanya menerima apa saja kata ketua mereka dan langsung tidak tahu untuk membetul atau membaiki kelemahan yang nyata dan terang di lakukan oleh pihak kepimpinan. Yang penting bagi Ahli UMNO ialah mendapat habuan, tak kira dari mana sumber habuan, tak kira apa akan jadi kepada negara dengan habuan yang diterima. Buat kata pepatah Perak " bio pape asalkan bergaye "
Di bekalkan dengan beberapa cerita untuk menguatkan hujah diatas. Kalangan ahli UMNO terlupa apa yang di terima pada setiap murid dengan RM100 dan wang " one off " RM500 setiap keluarga miskin adalah datangnya dari peruntukan bajet / " belanjawan " defisit 2012. Apakah mereka faham apa itu " defisit " sebaliknya mereka gembira bagai nak rak, kerajaan cukup prihtin, kerajaan mengambil berat keadaan rakyat, malahan mereka yang menerima RM100 bukan untuk murid miskin malahan semua murid dari semua peringkat rakyat tak kira kaya ke miskin ke janji mereka berada di bangku sekolah dan pusat pengajian tinggi.

Majoriti rakyat sedar tapi Ahli UMNO tidak sedar bahawa Malaysia masih mengalami hutang yang cukup tinggi, mungkin satu ketika nanti akan mencecah ke angka " trilion ". Sudah 14 tahun Malaysia mengalami belanjawan " berhutang " Jadi adakah rakyat tahu wang RM100 dan RM 500 itu adalah wang yang dipinjam oleh kerajaan kepada pihak lain, dan setiap apa yang dipinjam perlu dibayar. Jadi dengan perbelanjaan tersebut rakyat dapat duit dan rakyat juga berhutang, dan hutang itu di buat oleh Kerajaan.

Walau pun Malaysia sudah hampir 60 tahun merdeka tapi nasib " melayu " masih di takuk lama, ramai lagi yang hidup kais pagi makan pagi dan kais petang makan petang. Sama ada mereka di Felcra mau pun Felda dan Risda nasib mereka sentiasa di permainkan oleh pihak yang berkepentingn, seolah-olah " melayu " di kawasan ini adalah tempat mereka meneroka kekayaan personal.

Mana Suara " Melayu " atas salah laku ternakan lembu kelolaan suami Sharizat, bagitu mudah YB Senator ini menafikan ketidak terlibat beliau dalam kes ini, beliau terlupa salah laku pengurussan kewangan di dedahkan oleh pihak Jabatan Audit dan pihak pembangkang hanya inginkan penjelasan tapi yang di tempelak ialah kepada pembangkang.

" Melayu " kampong terlopong dengan kemudahan pinjaman yang diberikan oleh kerajaan kepada Sharizat - RM250juta. Kalau diagihkan kepada semua rakyat di negara ini sudah tentu setiap orang akan dapat hampir sejuta seorang. Sudah pasti rakyat Malaysia akan bergelar " Jutawan ".

Walaubagaiman pun, hutang tetap hutang,
terimalah sumbangan itu dengan hati yang terluka.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA