Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Thursday, December 1, 2011

ISA DI DESAK TINGGALKAN FELDA

Apakah benar kini, Umno/BN kini hanya mampu mengira hari lagi untuk ditalkinkan. Apakah perlu kepimpinan UMNO bersedia untuk meninggalkan Putra Jaya atau terus menggunakan wang rakyat untuk kepentingan peribadi mau pun kroni masing-masing?

Rasa terpanggil untuk membuat sedikit ulasan kaitan dengan 2 badan yang masing-masing mempunyai pengikut yang ramai, malahan Fleda memang menjadi kubu kuat untuk UMNO, dan kini dah mula melihatkan taring mereka untuk tidak bersama-sama dengan UMNO lagi. Apakah ini benar?

Kini Felda, Pengerusi JKKPnya Shamsuddin Othman 59 ( ahli lembaga pengarah Felda ) memberikan kata dua kepada kepimpinan Najib untuk mentiadakan Tan Sri Isa Samad sebagai Pengerusi atau pun Peserta Felda tidak akan memberikan undian kepada UMNO lagi di PRU 13. Gesaan itu dibuat pada satu media di sini hari ini oleh Jawatankuasa Perunding Peneroka (JKPP), yang diiktiraf secara rasmi oleh Felda, mendakwa mewakili 1.6 juta warga peneroka dan sekitar 120,000 peneroka dari 11 wilayah Felda di seluruh negara. Gesaan dan bantahan ini adalah julung kali diadakah oleh pihak peserta.

Kemaharan dan hilang Sabar pengerusi JKPP ini ada kaitan denan kenyataan Isa Samad, YB Isa pada 12 November lalu telah menghina beliau dengan mengeluarkan kata-kata menghina kepimpinan beliau, seperti “jika budak kecil, saya dah lempang”, “munafik”, “pembohong”, “penipu”, “jika saya jumpa saya akan lutu dia”.

Kini Felda bukan lagi " zone " selamat untuk UMNO, tambahan sejak akhir-akhirini tuntutan yang di kelalakan oleh ANAK sentiasa menang dalam tindakan perundangan. Rasa tidak puas hati ini juga melibatkan beberapa pegawai lain yang mana terlibat juga Pengarah Seranta Felda Datuk Noor Ehsanuddin Mohd Harun Narrashid dan Ketua Pegawai Eksekutif Felda Global Ventures Holdings Sdn Bhd, Datuk Sabri Ahmad agar berundur sama.

Apakah ada kekuatan untuk Najib memastikan desakan dari Felda untuk menyingkirkan Isa Samad? Ini Satu persoalan yang cukup sukar di sukar di layani oleh Najib. Kerana semua orang sudah tahu betapa " intim " nya antara kedua mereka.


Disamping kata dua dari Felda, MTUC juga seolah-olah sudah ada satu kompromi untuk memberikan tekanan kepada Umno/BN. Setiausaha kewangan MTUC, Alias Awang Ibrahim pula mengistiharkan perang dengan kerajaan Umno/BN jika kerajaan berdegil dan meneruskan dengan pindaan Akta Kerja 1955.


Apakah dengan bertelingkahan kedua-dua agensi ini akan memastikan UMNO / BN dapat di talqinkan? Apakah PRU 13 akan di jadikan PRU terakhir yang UMNO / BN sebagai kerajaan yang memerintah? Kita tunggu dan lihat nanti.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA