Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Thursday, December 29, 2011

DSAI KE PENJARA DSN PENING KEPALA

Sinar mentari 9 Januari akan memberi atau menidakkan harapan kepada PM Najib. Walaupun apa keputusan mahkamah terhadap DSAI yang paling takut dan terasa kecut dan mungkin kehilangan " telor " ialah PM Najib sendiri. Bebas atau ke Penjara Sungai Buluh Najib yang akan sengsara.


PRU13, selepas 9 Januari nanti.

Sudah tentu Najib masih teringat bagaimana kesan yang diterima oleh Mahathir semasa Mahathir memasukan Anwar ke Sungai Buloh tempoh hari, kesan yang amat ketara ujudnya gulongan " reformasi ", keadaan negara " kucar-kacir " politik meninggalkan kesan yang cukup menyakitkan dan akhirnya pada PRU12 pertama kali UMNO / BN gagal untuk mendapat majoriti 2/3 di parlimen dan kehilangan 5 negeri termasuk WP.

Kini Najib mengulang lagi langkah yang dibuat oleh Mahathir, tapi " kepandainan " Najib tidak seperti apa yang ada pada Mahathir, ini kerana Najib sendiri penoh dengan liku-liku perjalanan penghidupan politiknya.

DSAI sudah membuka gelanggan pada konvensyen PKR ke 8 di Johor dengan memastikan gerakan reformasi untuk membebaskan Malaysia dari cengkaman UMNO / BN perlu diteruskan walaupun dirinya sendiri ke Sungai Buloh.

Apa kata kalau DSAI tidak ke penjara, ia akan memberikan persepsi bahawa segala konspirasi untuk menfitnah dan mengaibkan beliau selama ini telah gagal. Di mata rakyat pula, pembebasan Anwar akan memperjelaskan lagi bahawa Anwar tidak bersalah. Di masa yang sama rakyat akan mengutuk pelbagai ‘adegan’ samaada pertuduhan yang disabitkan dengan Saiful Bukhari Azlan atau filem prono yang dikaitkan dengan ‘skuad’ trio Datuk ‘T’.

Kesimpulannya, Pembebasan bukan hanya sekadar kemenangan besar terhadap personaliti Anwar sahaja malah kepimpinan serta parti yang beliau wakili turut mendapat kemenangan saikologi. Juga impak besarnya ianya dapat mengesahkah perancangan untuk menjatuhkan DSAI adalah ternyata fitnah dan sengaja diada-adakan oleh pemerintah dengan di ketui oleh Najib. Sudah pasti penunjuk kesalahan adalah pada Najib.

Dilema Najib

Najib juga amat takut dengan pembebasan DSAI, kerana selama ini amat sukar untuk menyatu padukan antara " orang kafir dengan orang Islam " tapi dengan daya usaha DSAI ini dapat dilakukan dan sudah ada kalangan mereka " non muslim " yang boleh membaca al-quran, sudah mampu mengetahui hukum hudud, sudah mampu untuk menyebut sistem pemerintahan Omar bin Abdul Aziz.

Perubahan ini amat di takui oleh Najib serta apakah perubahan ini memberikan kesan positif kepada PRU13 nanti? dengan itu apakah Najib akan dilebel sebagai pemimpin terakhir dalam pemerintahan yang lebih 54 tahun diterajui Umno. Ini bukan hanya akan memburukkan keturunan beliau malah seluruh anggota parti akan menuding jari meletakkan kesalahan terhadap beliau sekiranya gagal meneruskan kesinambungan Umno selama ini.

Kesilapan Tun dollah pada PRU 12 akan menjadi igauan kepada Najib, untuk itu kesilapan yang di lakukan oleh Tun Dollah seboleh-bolehnya tidak di ulangi semula. Najib juga sedar samaada Anwar di penjara atau tidak gerakan kebangkitan rakyat akan tetap berlaku.

3 comments:

  1. kau jangan takut najib,janji ALLAH,kebatilan pasti lenyap digantikan keadilan dan kebenaran.

    ReplyDelete
  2. BETUL TU....KEBATILAN PASTI LENYAP...KEADILAN PASTI MENANG......UMNO BN PASTI HANCUR SEHANCUR HANCURNYA

    ReplyDelete
  3. Najib adalah contoh terbaik di mana senario pemimpin yang jahil diberi kuasa memerintah negara. Dunia akan lihat betapa bangsa Melayu terlalu tiada kualiti dalam memilih pemimpin dan melindungi pemimpin yang korupsi di negara mereka. Bodohnya nama melayu terletak pada huruf "M" nya.

    ReplyDelete


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA