Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Thursday, November 24, 2011

SIAPA MENTERI KEWANGAN MALAYSIA?

Kementerian Kewangan di ketuai oleh PM, DS Mohd. Najib bin Tun Abdul Razak dan di bantu oleh beberapa orang Tim. Menterinya tapi apa yang menjadi " hebohan " semasa semakan bajet 2011 ialah bagaimana pula pembentangan tersebut perlu di pantau oleh isteri beliau DS Rosmah Mansor? Kehadiran RM telah menjadikan Kementerian Kewangan dan petugas di kementerian terkejut berok.

Ini adalah pertama kali dalam sejarah penglibatan Isteri PM dalam urusan negera, terutama semasa penyedaiaan bajet negera. Apakah kehadiran beliau sememangnya di izinkan oleh Najib sendiri atau pun RM lebih sudu dari kuah?

FLOM - DS Rosmah Mansor

PUTRAJAYA, 10 Okt: Kehadiran Datin Seri Rosmah Mansor dalam perjumpaan tertutup dengan pegawai kanan Kementerian Kewangan, menimbulkan tanda tanya dan kecaman pelbagai pihak.

KeadilanDaily melaporkan, ia terbongkar apabila nama isteri Datuk Seri Najib Razak tertera dalam senarai kehadiran dalam berita yang dilapor agensi berita rasmi, Bernama pada 6 Oktober lalu.

Mengikut laporan itu, Rosmah hadir ketika suaminya itu meninjau operasi persiapan terakhir Belanjawan 2012 di Kementerian Kewangan, sehari sebelum belanjawan dibentang.-Harakahdaily

Dalam pemerhatian, memang sudah banyak kerja-kerja kementerian yang diambil alih oleh Rosmah, seperti beliau pernah mewakili Kementerian Pelajaran melawat negara-negara Arab, Rosmah tidak kementerian tapi mempunyai bajet sendiri untuk PERMATA, kita masih ingat bajet 2010 beliau diperuntukan 111juta, sedangkan urusan ini boleh dilaksankaan oleh Kementerian Kebajikan. Dan yang menakjubkan lagi beliau juga boleh dan perlu ambil tahu kaitan dengan bajet dan beliau turut hadir dalam perjumpaan tertutup pra-pembentangan bajet!

Agaknya siapa dia Rosmah Mansor ini? atau apakah PM DS Mohd. Najib sudah menampakkan kegagalan dalam mengurus tadbirkan negara? Atau memang Najib memerlukan khidmat Rosmah dalam urusan negara?

Sebagai renungan, adalah lebih baik Najib menumpukan pembangunan negara dan tidak melibatkan diri dalam urusan kewangan, dengan cara itu barulah Rosmah dapat menjauhkan diri dari kabinet Najib. hanya cadangan.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA