Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Wednesday, November 23, 2011

GENERASI PENERUS - KEMANA HALA TUJU NYA.

kenangan - Almarhum Ust. Fahdhil Nor
Jasa dan khidmati bakti mu sentiasa dalam kenangan. Amin
Genarasi muda adalah generasi penerus dalam perjuangan, apa tah lagi mereka yang mengamalkan prinsip-prinsip perjaungan Islam. Kemampuan generasi hari ini dalam semua bidang serta apa saja, sama ada untuk kebaikan atau sebaliknya.

Untuk itu sebagai " tiang " dalam segala hal dan urusan, generasi muda amat perlu mendampingi agama terutama menunaikan solat kerana solat itu amanah Allah swt supaya kita layak digelar hamba-Nya, solah juga sebagai tiang kepada keutuhan agama dengan meninggalkan solah seolah-olah kita meninggalkan kepercayaan kegamaan kita.

Janganlah apabila kita sering bercakap berkiatan dengan agama, menyertai parti yang berunsurkan keagamaan tapi perjuangan diteruskan dengan mencari keseronokan dunia. Jangan panggil dan bangga diri dengan pejuang Islam kalau perjuangan itu inginkan atau menuntuk pujian dari manusia. Generasi muda ( penerus ) jangan perasan yang hanya berserban, jubah dan kopiah sudah melambangkan diri itu sudah cukup hebat. Ianya belum tentu lagi.

Perjuangan untuk menegakkan agama allah bukan satu perjuangan untuk mereka yang lebih mementingkan dunia, kerana perjuangan menegakkan agama Allah adalah untuk mereka yang meletakkan akhirat adalah segala-galanya. Memburu satu penghidupan di akhirat. Hidup mulia atau mati syahid. Mati beriman. Hidup bermaruah. Minta ampun dengan Allah Ta'ala kalau ada buat dosa tapi jangan putus asa dengan Allah Ta'ala.

“Mana ada manusia tak pernah buat dosa? Rasulullah saw jadi ma’sum sebab Allah Ta'ala belah dada dia. Dia manusia pilihan Allah Ta'ala untuk didik dan selamatkan kita semua. Dia kekasih Allah Ta'ala. Tapi bagi " kita " sebagai generai penerus, memang tidak dinafikan dengan adanya dosa tapi tidak meletakkan " dosa " tersebut sebagai penghalang sebaliknya kita perlu bertaubat dan tidak melupakan perjuangan. Perjuangan untuk menegakkan kebenaran Islam perlu diteruskan.

Generasi Penerusi amat perlu banyak membaca, memahami dan kaji sejarah Umar al-Khattab. Baca dan dalami sejarah Khalid al-Walid. Baca, faham dan kaji. Semua pernah lawan Islam tapi lepas mereka bertaubat, mereka jadi orang orang yang bermatian hidup dengan Islam. Tapi dosa " kita " tentu bukan dosa lawan Islam. Dosa mereka adalah dosa melawan Islam. Tapi akhirnya dengan mereka bertaubat Allah Ta’ala terima mereka dan bagi penghormatan kepada mereka.

“Yang penting, minta ampun dengan Allah Ta’ala walau di mana " kita " berada. Allah Ta’ala Maha Mendengar. Jika kita berdoa dan memohon, InsyaAllah, Allah Ta’ala akan bagi. Allah bersifat pemuah lagi penyayng bukan zalim atau kedekut macam manusia”.

Untuk lebih kental dan jitu generasi peneraju dan jauhkah sikap suka mencari salah orang lain. Cermin diri sendiri dulu. Diri sendiri tu pun belum tentu masuk syurga. Jangan pertikai latar belakang orang lain. Jangan dok bahas iman orang lain. Jangan dok debat amalan orang lain. Tak pasai pasai masuk neraka pasai kerana sibuk pasai orang lain. Cermin diri kalau nak masuk syurga. Syurga nih bukan hak milik sapa sapa. Jadi, toksah dok nilai iman dan amalan orang lain”.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA